Televisa presenta

Španjolski komad u INK-u: Svojevrsni povratak meksičkih sapunica na kazališne daske

| Autor: Nina Petrović
Obiteljska »drametina« (Foto: FAKIN TEATAR)

Obiteljska »drametina« (Foto: FAKIN TEATAR)


U Istarskom narodnom kazalištu u prepunom prostoru Male scene u subotnju je večer odigrana kazališna predstava pod nazivom »Španjolski komad«. Na oduševljenje mnogobrojne publike, predstava je gledatelje nostalgično vratila u kasne 90-e i rane 2000. godine kad su pažnju plijenile poznate meksičke sapunice poput »Otimačice«, »Esmeralde«, »Divlje ruže« i »Marisol«. Ono kada su se učenici trčeći vraćali kući do podne i trideset, domaćice sve kućanske poslove završavale do tad a nerijetko bi se uzimale pauze na poslu baš u tom terminu kako se, slučajno, ne bi propustila uvodna špica capítula/epizode omiljene telenovele.

Zašto odlaziš?

Dvadesetak godina nakon, »Španjolski komad« podsjetio nas je na sve (ne)moguće ljubavi, zločine iz strasti, intrige i neobjašnjive obiteljske povezanosti kakve, samo u telenoveli naravno, mogu opstati. I gdje dobro uvijek, na koncu, nadvlada zlo.

Predstava je započela poznatim glazbenim hitom »Porqué te vas?« (Zašto odlaziš?) iz 1974. godine, koju je izvodila slavna španjolsko – britanska pjevačica Jeanette. Pjesma je 2010. godine proglašena kao jednom od 200 najboljih pjesama španjolskog pop-rocka.

Glumci su publiku podsjetili i na spomenuti bezvremenski hit, a neki su i zapjevali s njima.

Sreten Mokrović (u ulozi zaljubljenog ali i pomalo dosadnog Fernana) zasvirao je poznati ritam pjesme na gitari, dok su ga Alma Prica (u ulozi zabrinute majke Pilar), Sara Stanić Blažević (u ulozi nervozne i pomalo pakosne Aurelije), Ana Vučak Veljača (slavna i samodostatna »glumica« Nuria) i Matija Čigir (Aurelijin alkoholu vjeran suprug Mariano) pratili kao vokali.

Španjolski komad je sapunica na daskama (Foto:  FAKIN TEATAR)Španjolski komad je sapunica na daskama (Foto: FAKIN TEATAR)

Predstava je osmišljena kao »teatar u teatru«, odnosno, priču od početka do kraja prate dvije fabularne linije. U komediji isprepliću se likovi podijeljeni na »stvarne osobne glumačke« identitete i fiktivne identitete glumljenih likova.

Priča prati komičnu sudbinu majke Pilar i njezine dvije kćeri, Aurelije i Nurie, obje glumice. Nuria je proslavljena filmska zvijezda kojoj je trenutni najveći životni problem koju haljinu odjenuti za dodjelu filmskih nagrada, dok se Aurelia tek pokušava probiti u opskurnim izvangradskim kazalištima. Postoji i treća sestra, Cristal, o kojoj se samo priča. Znamo da živi u Madridu i da je zatrudnjela (vjerojatno) s ljubavnikom, a ne suprugom - što sve dodaje na obiteljsku dramu.

Komedija počinje zaprimati elemente meksičke sapunice u trenutku kad Pilar odluči upoznati Fernana s kćerima i zetom Marianom (profesorom matematike u osnovnoj školi i alkoholičarem). Dok slavna glumica Nuria ne vidi ništa drugo doli sebe na crvenom tepihu ismijavajući majku i njezinog novog zaručnika, Aurelija je ogorčena zbog sestrine slave ali i alkoholizma i profesije svog supruga. Pilarin odabranik Fernan toliko je zaljubljen u kasnijim godinama da se njemu obiteljska melodrama, koja mu se odigrava pred očima, i ne čini »toliko strašnom«. Naravno, to su tek »sekundarni likovi« tj. fiktivni identiteti glumljenih likova. »Stvarni glumački identiteti« su tek glumci koji se svim silama pokušavaju »biti osvjetljeni svjetlima pozornice« i koji tim težnjama svako – toliko upoznavaju publiku. Kao da se tim »teatro dentro de un teatro« stilom želi naglasiti da, osim one okvirne, postoji i još fiktivnija razina.

Ipak happy end

Nakon bezbroj (ne)uspješno razriješenih problema, priča na kraju ipak ima happy end: Pilar se još više emotivno zbližila sa Fernanom, Nuria se odlučila za treću haljinu koju će kupiti na dan dodjele nagrada, Marianu i dalje pelinkovac nije mrzak, dok je Aurelija napokon inspirirana ulogom pijanistice. Cristal se (vjerojatno) bliži porođajni termin daleko od ove obiteljske afere.

Predstava je završena ponovljenim hitom »Porqué te vas?« i gromoglasnim pljeskom publike.

Iako nije bila riječ o slijepoj Esmeraldi ili zamijenjenim blizankama »Otimačice«, ova nas je predstava ipak podsjetila kako »Televisa presenta« ne gubi na snazi. Barem ne one koja se bazira na fiktivnoj razini…

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater