"CVIT SAMOĆE" u ink-U

Autorski projekt Nere Stipičević: Anatomija samoće u unutrašnjem svijetu prigušenih svjetala

| Autor: Mladen Radić
Nera Stipičević/Freeda Nera Immortelle (Snimila Ines Novković)

Nera Stipičević/Freeda Nera Immortelle (Snimila Ines Novković)


Do Male scene Istarskog narodnog kazališta preksinoć je stigao i procvjetao »Cvit samoće«, autorski projekt Nere Stipičević.

»Cvit samoće« priča je o samoći, ali i ljubavi iz pozicije »loše investiranih emocija« kao što mi je to netko jednom rekao, kroz snažni i čisti glas, stas i šarm Nere Stipičević odnosno Freede Nere Immortelle koju na sceni prati ekipa vrhunskih glazbenika a u režiji Mije Melcher. S njom su na Maloj sceni INK-a nastupili udaraljkaš Borna Šercar, gitarist Vadim Erudaçi, klavirist Tomislav Parmać i čelist Matej Milošev.

Životne priče

- Znam da ćeš misliti da je ovo posveta tebi, ali nije. Ovo je posveta meni, kaže na početku protagonistica ove gorko-slatke, tužno-vesele priče pojašnjavajući da je prvi put u životu napravila nešto za sebe.

Svoju priču predstavlja uglavnom kroz stihove, a čak i kada se drži klasično strukturiranih rečenica one zvuče poetski, nabijene melankolijom i pojačane Nerinim sanjivim stilom govorenja iako povremeno zna, figurativno rečeno, odlučno »lupiti šakom u stol«. Ona u toj propaloj vezi ne želi izigravati žrtvu, ona se mijenja i iz te bitke, iz tog procesa preobrazbe, iz Nere u Besmrtnu Freedu Neru, izaći kao pobjednica, iako neće izbjeći neke ožiljke na duši, no pokazat će da ništa nije zapisano u kamenu.

(Snimila Ines Novković)(Snimila Ines Novković)

Samoća joj u tome pomaže da sagleda samu sebe iz jedne drukčije perspektive dok se na platnu u pozadini pokazuju prizori uzburkanog mora pod oblačnim nebom. Oni koji su prošli ovakve životne priče, dobro će razumjeti ovaj prizor iako bi umjesto valovitog mora jednako efektan bio i vulkan koji erumpira ili požar koji hara, nešto poput unutrašnjeg velikog praska iz kojeg nastaje nešto novo.

Promjena stvara novi oblik i novi sadržaj, njen život je na prekretnici, ona to osjeća. Nera mijenja ime i postaje netko drugi. Svoju crnu haljinu prekriva raskošnom zlatnom haljinom, njen životni i životni izbori doveli su je tu gdje je. Ona mora krenuti dalje i nema smisla pitati se »što bi bilo da je bilo«.

Promjena ima svoju cijenu, ali koliko god da je teška, ona je nužna. Ponekad u životu treba se povući u onu malu skrivenu odaju i biti sam sa svojim mislima, s jekom samog sebe, promisliti i napuniti baterije.

Zapitati se »tko sam ja?«, a odgovor koji Nera nudi pomalo je dvoznačan. Hoćemo li jednom vidjeti nastavak ove priče? Uostalom, u ugodnoj razmjeni mišljenja u intervjuu koji je dala za ovaj list prije predstave kaže da je »Cvit samoće«, kao i njeni ostali autorski projekti, podcast »La fleur de la solitude/Cvit samoće«, dramsko glazbeni recital »Dar« i monodrama »FreeDA« produkti njenog osobnog iskustva.

Kako kaže, »Autorski rad, ako nije naručen, uglavnom je osobna potreba autora da se njegovi unutarnji svjetovi, osjećaji i razmišljanja iznesu pred druge te da se preko njih povežu s okolinom. Svaka vrsta komunikacije pa tako i umjetničke, potreba je čovjeka da ga se razumije, prihvati ili barem uvaži slušajući«. Takva Nera došla je pred publiku.

(Snimila Ines Novković)(Snimila Ines Novković)

Mogao je »Cvit samoće« biti klasična predstava, jedna monodrama, a nije mi ga teško zamisliti niti kao priču s više likova, koliko god to zvučalo čudno, ali ovo je Nerina predstava, o njoj, njena priča koja pred publiku stavlja svu raskoš njenog nevjerojatnog talenta, kao autoricu glazbe i stihova, ali i talenta njenih kolega glazbenika što je publika itekako prepoznala pokazavši to dugim, dugim aplauzom koji je izmamio osmijehe na lica i članovima ansambla.

Ovo je predstava u kojoj Nera pokazuje sebe, otvara svoju intimu, dok svoj ego pušta po strani. U onome što se njoj događa mogu se prepoznati i drugi, možda ne u kompletnoj priči, u svakom od »činova« i songova, ali da u pojedinačnim dijelovima. Nisu svi iskusili vezu, ali su svi iskusili u životu trenutke samoće koja nije uvijek toliko tragična kao što se nekad prikazuje.

Osvajanje publike

Naprotiv, ponekad može biti i vrlo motivirajuća iako se zna pretvoriti u jedno unutrašnje živo blato u koje je lako upasti i teško se iz njega izvući. Ponekad treba pažnju usmjeriti na sebe i uvidjeti, kao što kaže Nera, da su »tvoji koferi teški, ali moji su još teži«. Što li ima u tim koferima da su toliko teški i kako da oni postanu lakši? Dio odgovora se nameće sam od sebe, a to je da se odbaci ono što je suvišno. Nakon toga je sve lakše.

Nera Stipičević zna kako uvući publiku u kulu bjelokosnu svog svijeta, i to čini kroz priču i način koji je priča. Ona je drukčija, ali nije neka dežurna nasrtljiva luđakinja koja će sve odbiti od sebe. Njen svijet jest malo mračan i to doslovce jer su svjetla na pozornici uglavnom prigušena, ali njeno okruženje je prijemčivo, prijatno, prijateljsko unatoč svoj nervozi. Ona zna kako osvojiti publiku pa je to pokazala i preksinoć u Puli.

Koautor glazbe je Vadim Erudaçi, kostime su izradili Eva Karakaš Bedrina i Mia Melcher, svjetlo su dizajnirali Mia Melcher, Anđelko Kos, Jan Luka Jerković, a zvuk Zdravko Tomčišin. Glazbeni producenti su Vadim Erudaçi i Nera Stipičević. Predstava je nastala u koprodukciji ZGK Komedija, Umjetničke organizacija SOBA2/Nere Stipičević i TeatruMa i Petar Cvirna.

Priča o njoj

Mogao je »Cvit samoće« biti klasična predstava, jedna monodrama, a nije mi ga teško zamisliti niti kao priču s više likova, koliko god to zvučalo čudno, ali ovo je Nerina predstava, o njoj, njena priča koja pred publiku stavlja svu raskoš njenog nevjerojatnog talenta, kao autoricu glazbe i stihova, ali i talenta njenih kolega glazbenika što je publika itekako prepoznala pokazavši to dugim, dugim aplauzom koji je izmamio osmijehe na lica i članovima ansambla

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater