PRIRODA POD KOTAČIMA

ENDURO MOTORISTI U ISTRI: Jednima zarada, drugima pakao. "Uzeli su čak i tablu s prekriženim motorom. Valjda im se svidio crtež"

| Autor: Branko BIOČIĆ
Znak zabrane, enduro motociklisti i poljoprivrednik Anton Celić

Znak zabrane, enduro motociklisti i poljoprivrednik Anton Celić


Anton Celić, poljoprivrednik iz Krbuna u općini Pićan, nezadovoljan je vožnjama enduro motorima (vrsta motora za vožnju van ceste) na tom području koje su vrlo česte i koje, kako on kaže, čine štetu prirodi, zemlji i šumama Pićanštine. Celić nam ogorčeno govori da je zvao policiju pet puta i obratio se općini, ali nitko nije ništa napravio.

- Problem je što se enduro motorima uništavaju seoski i šumski putevi koje mi održavamo i moramo ih poslije njihove vožnje popravljati. Dva puta sam platio po tisuću kuna za popravak puteva koji vode u njive i maslinike. Policija mi je rekla da ih se ne smije dirati. Stavio sam i ogradu s natpisom "zabrana prolaska motorima", napisao i da je to privatan posjed, ali su motoristi najprije zaobišli ogradu, a zatim je razbili i bacili. Susjed mi je rekao da je i on stavio zabranu te nacrtao prekrižen motor, ali su oni to skinuli i uzeli kao suvenir jer im se valjda svidio crtež. To traje već 12 godina, kaže ogorčeni Celić.

- Za to vrijeme napravljena je milijunska šteta na putevima, u šumi, a nastradali su čak i kanali. Drvo se iz šume više ne može izvlačiti ni konjima, a kamoli traktorima. Osim puteva uništava se i šuma, tjera se divljač, narušava javni red i mir, stvara se nesnosna buka, pa je teško biti i u kući kada oni prolaze. Zagađuje se okoliš, uništava flora i fauna. Općina Pićan je na moj zahtjev postavila znakove, ali ne tamo gdje sam ja htio. Sebe je opravdala, a motoriste ne dira ni općina ni policija. Općina nikad nije reagirala a sada više nema ni znakova na stupovima. Imam informaciju da su motoristi pokazali neki dokument da mogu voziti, a potpisao ga je bivši načelnik općine Ivan Franković. Pitam se kome je Općina Pićan dala koncesiju, na čije puteve i na čije šume. Oni koji su tu doveli motoriste moraju brinuti o njima, to su njihovi gosti, moraju im osigurati što im treba. Dovedu strance, naplate se i svjesno uništavaju tuđu imovinu. Stoga pozivam općinskog načelnika i Općinsko vijeće da podnesu ostavke te da se preispita kako funkcionira Općina, kaže Celić koji odgovornima za taj dugogodišnji problem smatra svoju Općinu, ali i Istarsku županiju, inspekcije za zaštitu okoliša, lovišta i šumarstva.

Odgovor o problemu s enduro motorima potražili smo u Općini Pićan.

- Svjesni smo ove problematike jer se i nama obraćaju mještani, vlasnici poljoprivrednih parcela, kao i lovci korisnici lovišta. Događaju se devastacije puteva i poljoprivrednih parcela, šuma i livada, prolaskom enduro motora. Ove aktivnosti su učestalije na proljeće i jesen, kada dobivamo najviše pritužbi od mještana. Općina Pićan u svojoj Odluci o komunalnom redu ima zabranjenu enduro vožnju na svom području. S obzirom na to da mi nemamo zaposlenog prometnog redara, nismo u mogućnosti kontrolirati tu aktivnost. Pokušali smo o toj problematici razgovarati s načelnicom Policijske postaje Labin, međutim rečeno nam je da to nije u njihovoj nadležnosti. Mišljenja sam da je to ipak posao policije i da šteta koju motoristi čine prolaskom kroz poljoprivredne parcele, šume i livade, vlasnici ipak moraju prijavljivati policiji. Isto tako ćemo i mi sve dobivene prijave prosljeđivati policiji, kaže pićanski načelnik Dean Močinić.

Enduro

Načelnik Dean Močinić

Na Pićanštini ima nekoliko osoba i agencija koje se bave organizacijom enduro vožnji.

- Mi imamo na području općine Pićan, Gračišće i Cerovlje u najmu više od 15 hektara terena na kojima se povremeno održava sportska enduro vožnja. Prilikom promjene lokacije na kojoj se vozi, s našim gostima uvijek koristimo ucrtane puteve te ne koristimo nikakve privatne parcele. Osim enduro vožnje motorima, našim šumama u cijeloj Istri se vozi quadovima, 4x4 vozilima u privatnom i organiziranom angažmanu, te moramo biti svjesni da su to većinom turisti koji dolaze na neki oblik aktivnog odmora i treba im pružiti neki sadržaj ukoliko želimo da nam dolaze i pune naše kuće za odmor u središnjoj Istri u predsezoni i posezoni. Najlakše je nešto zabraniti, ali moramo biti svjesni da će se ljubitelji off road turizma lako okrenuti zemljama u susjedstvu. Off road turizam je jako popularan i u ostalim europskim zemljama kao što je Italija, Španjolska, Portugal te zabranom off road vožnje nećemo ništa dobiti, već samo izgubiti, smatra Dalibor Aničić iz pićanske tvrtke Enduro Croatia.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of