(Snimio M.Krpan)
Oktanski vikend na Automotodromu Grobnik, poslije završnog subotnjeg ogleda najboljih vozača kružnih utrka, zaključit će se u nedjelju 9.studenog četvrtom i odlučujućom utrkom ovogodišnjeg međunarodnog HAKS Kupa Formule driver.
Disciplina za koju se, ne bez razloga, kazuje kako je najpropulzivnija hrvatska automobilistička disciplina na ovim našim prostorima, zaključit će jedanaestu sezonu otkako je 2014.godine zaživjela, prvo kao pozivno natjecanje, a potom dvije godine kasnije i kao međunarodni HAKS Kup.
Prvim se pobjednicima pamte Donald Milokanović 2014.godine i Marino Milokanović godinu kasnije, da bi prvim službenim pobjednikom HAKS Kupa bio Austrijanac Dragan Gajić i to dvije godine za redom 2016. i 2017.godine. Slijedi naslov Edija Kuharića, potom Talijana Marca Tessarija i Franca Giacomazzija.
Dominaciju Talijana, upravo na Grobniku 2022.godine prekida Hrvoje Belinić, da bi se Giacomazzi ponovo 2023.godine vratio na tron najboljeg. Jubilarnu desetu prošlogodišnju sezonu u krajnje neizvjesnoj borbi za naslov osvaja ponovo Belinić, koji će kroz dva-tri dana imati priliku da trećim naslovom postane najuspješniji sudionik Formule driver.
Organizatoru Kupa Auto klubu Buzet Autosport, ali i ove utrke koju realizira uz suorganizatora AK Opatija Motorsport, pod nazivom "SMX & Becker Formula Driver 2025." pristiglo je više od 210 prijava, od čega 148 otpada na sustav bodovanja HAKS Kupa FD, dok su preostali u konkurenciji Nagrade organizatora. Staza je duga 3.815 metara uz deset šikana usporenja.
Među 148 sudionika iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Italije i Srbije, koji predstavljaju čak 46 klubova, većina su hrvatski vozači, od kojih osam žena, a 33 su u kategoriji juniora starosti do 23 godine.
Puno je znanih imena iz drugih disciplina, već potvrđenih državnih prvaka ili prvaka i pobjednika HAKS-a kojima je očito vožnja pistom Automotodroma Grobnik svojevrsni zimski relaksacijski show. No, dok će dio voziti iz gušta, dio ih se bori za preostale bodove u poretku što ukupnog poretka, klasa ili posebnih konkurencija.
Uz dvoboj Belinić – Tessari za ukupnog pobjednika u četiri od osam klasa otvoreno je pitanje ovogodišnjih prvaka. Naslov su i uoči grobničkog ogleda osigurali u klasi Serija preko 1.400 ccm Ivan Balog (AK Titan), Sport do 1.400 ccm Nejc Romih (AMD Skiro Slovenija), Sport do 1.600 ccm Marin Leš (AK Pula-Rovinj) i Super Sport Marco Tessari (Funny team S.S.D. arl Italija).
U klasi Serija do 1.400 ccm Tony Višković (AK No Traction Pula) ima sedam bodova prednosti ispred Rafaela Staraja (AK Buzet Autosport), dok Austrijanac Dragan Gajić (MSC St.Veit Austrija) usprkos dvije pobjede u klasi Sport do 2.000 ccm, uz jedno odustajanje, ima najbrojniju konkurenciju.
Tri boda viška od Alberta Ivančića (AK Istra racing team Pazin), pet od Karla Pelicara (AKOK Skok racing 1993), a matematički do naslova još mogu stići i Tini Benčić (Buzet Autosport) i Filip Peteh (IRT Pazin). Liderstvo klase Sport preko 2.000 ccm Hrvoju Beliniću (AK Titan) može ugroziti jedino brat Domagoj, dok će o prvaku klase Renault Sport odlučiti klupski dvoboj vozača AK Titan Antonia Krvarića i Duška Banjeglava.
Ekipni naslov s tri pobjede maksimalnog broja bodova, osigurao je mladi zagrebački Auto klub Titan, a znakovitu prednost za najbolju vozačicu ima Lina Cukrov ispred Marine Lisice (No Traction Pula). Za juniorski naslov bore se Karlo Rašić (AK Zagorje) s bodom prednosti ispred izjednačenih Line Cukrov i Simerona Jagića (AKK DS Racing Prelog).
Subotnje poslijepodne od 14 do 17 sati predviđeno je za verifikaciju i tehnički prijam, dok nedjeljno jutro u 8 sati kreće s treningom. Svečano otvaranje je u 10,10 sati, a odmah potom i prva od dvije bodovne vožnje. Vrijedi završiti vožnje po dnevnoj svjetlosti, a proglašenje najuspješnijih očekuje se oko 18 sati.