44. Buzetski dani

Nova pobjeda za šesti naslov europskog prvaka Talijana Christiana Merlija

| Autor: Miroslav KRPAN
(Snimio M. Krpan)

(Snimio M. Krpan)


Automobilistički spektakl Praznika automobilizma imenom 44. Buzetski dani, uz trodnevni program na dan dvije bodovne vožnje potrajao je 11 sati, uz podosta prekida isključivo uzrokovanih tehničkim kvarovima, tek ponekom oštećenju automobila. Na startu ovogodišnje završnice FIA European Hill Climb Championship, automobilističko prvenstvo Starog kontinenta na brdskim stazama, uz još niz bodovnih konkurencija nastupilo je rekordnih 224 vozača i vozačice iz 17 zemalja, a priključilo im se još 35 promo i predvozača.

Do rekordnog vremena ovogodišnje manifestacije stigli smo u završnim minutama, kada je sunce već dobrano zašlo, a ostvario ga je, tko drugi no Talijan Christian Merli u prototipu Nova Proto NP01, vremenom 2:07,825 minuta i prosjekom 140,845 km/sat. Bio je to odgovor na najbolje vrijeme Francuza Kevina Petita (Nova Proto NP01) u prvoj vožnji koju je Merli „izgubio“ za sitnih 300 tisućinki sekunde. Ukupnim vremenom 4:16,159 minuta i prednošću od 230 tisućinki Merli je ukupni pobjednik ovogodišnjih Buzetskih dana čime je osigurao svoj šesti naslov europskog prvaka Kategorije II. Kevin Petit bio je drugi, a treći Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) uz zaostatak 3,240 sekundi za pobjednikom.

(Snimio M. Krpan)(Snimio M. Krpan)

Među prvih deset šest je vozača formula i prototipova, a sedmim mjestom najbolji plasman Kategorije I (turistički automobili) ostvario je Njemac Reto Meisel (Mercedes Benz SLK 340), ujedno pobjednik FIA Grupe 1, ispred pobjednika FIA Grupe 2 Poljaka Karola Krupe (Škoda Fabia CT). Treći u Kategoriji I bio je slijedeći u nizu rezultata Poljak Grzegorz Rožalski (Mitsubishi Lancer).

PEREKOVIĆ I MAGDIĆ HRVATSKI POBJEDNICI

Najbolji hrvatski rezultat 11.mjestom ukupno, petim Kategorije I ostvario je Zagrepčanin Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer Evo IX), ujedno pobjednik PH Kategorije I u kojoj su do drugog mjesta stigli izvrsni mladi riječki as Matija Jurišić (Peugeot 308 1.6 TCR), prošlogodišnji europski prvak Kategorije I, a trećeg svojevremeno, s početka ovog stoljeća trostruki europski prvak i najtrofejniji naš automobilist Niko Pulić (Lamborghini Huracan ST).

(Snimio M. Krpan)(Snimio M. Krpan)

Najbolji rezultat istarskih automobilista polučio je u prototipu Radical SR3 Evo Buzećanin Saša Černeka ukupnim 35.mjestom među 224 vozača. Problema je imao, jednim, gotovo na utrci najtežim prevrtanjem na bok, bez posljedica po vozača Riječanin Marin Božičević, kvarom formule nenastupanjem Mađar Laszlo Szasz koji vozi za dubravački klub, Dejan Dimitrijević koji se nije pojavio na startu bodovnih vožnji, te Đani Varljen i Viliam Prodan zbog „pirueta“ na stazi, kao i Nino Andrejević i Tomislav Muhvić zbog tehničkog kvara.

Utrku je promatrao veliki broj ljubitelja brzina, a prigodom otvaranja pozdravili su ih Damir Rupena, predsjednik organizatora utrke AK Buzet i Organizacijskog odbora, Robert Markt, predsjednik HAKS-a, Damir Kajin, gradonačelnik Grada Buzeta i Boris Miletić, istarski župan koji je simboličkim znakom hrvatskom zastavicom odstartao prvih nekoliko vozača i time dao znak da još jedno uspješno izdanje najveće hrvatske automobilističke priredbe može početi.

Europsko prvenstvo je završilo, prvaci su Merli i O*Play, a hrvatsko se nastavlja zaključnim ogledom sredinom listopada u Dubrovniku.

(Snimio M. Krpan)(Snimio M. Krpan)

(Snimio M. Krpan)(Snimio M. Krpan)


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama