partnerstvo

HOO i Coca Cola potpisali sponzorski ugovor

| Autor: Hina
(HOO)

(HOO)


Hrvatski olimpijski odbor i Coca-Cola potpisali su u utorak sponzorski ugovor, a u sklopu svečanog potpisivanja održana je i panel rasprava posvećena mentalnom zdravlju vrhunskih sportaša. 

Predsjednik HOO-a Zlatko Mateša pozdravio je novo partnerstvo osvrnuo se na njihovu dugogodišnju podršku Olimpijskim igrama: 

"Ovo partnerstvo svjedoči o kontinuitetu i snažnoj povezanosti Coca-Cole sa svijetom sporta – s olimpijcima, sportašima i sportašicama. Izuzetno nam je drago što će se ta lijepa priča nastaviti i u godinama koje dolaze", izjavio je Mateša te dodao da je materijalni dokaz o vezama tog globalnog brenda i olimpizma izložena bočica i čaša Coca-Cole iz 1984. godine, a koju je na dar kao sudionica OI u Los Angelesu dobila tadašnja hrvatska olimpijka u streljaštvu, danas zaposlenica HOO-a Biserka Vrbek.

Povod panel raspravi posvećenoj mentalnom raspoloženju je inicijativa Coca-Colina brenda POWERADE The Athletes Code („Kodeks sportaša“) koja predstavlja novi smjer u odnosu brenda sa sportašima koje sponzorira, omogućujući im da bez straha od gubitka suradnje uzmu pauzu od sponzorskih obaveza kako bi se mogli posvetiti mentalnom zdravlju. 

U raspravi o mentalnom zdravlju svoja razmišljanja podijelila je Barbara Matić, dopredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora i olimpijska pobjednica iz Pariza te ujedno ambasadorica brenda POWERADE.

"Mentalno zdravlje je ključno. Pogotovo na Olimpijskim igrama, gdje je pritisak ogroman, konkurencija vrhunska, a prilika dolazi možda jednom u životu“. Matić je podijelila i vlastite metode mentalne pripreme, među kojima je posebno istaknula vizualizaciju borbe: „Meni vizualizacija jako pomaže. U mislima stvaram sliku 'zlatne Barbare', verziju sebe s određenim osobinama, i unaprijed zamišljam kako će izgledati borba, što ću raditi, kako ću nadmudriti protivnicu. Možda se sve to na kraju ne dogodi baš tako, ali mi ta priprema daje sigurnost na početku", istaknula je Matić.

Uz Barbaru Matić, na panelu je sudjelovao i Tin Srbić, hrvatski gimnastički reprezentativac i srebrni olimpijac iz Tokija.

"Moja mentalna priprema danas je potpuno drugačija nego kad sam imao 20 godina. S godinama se mijenja i stav prema sportu i životu. Posljednje dvije godine bile su teške – htio sam da se stvari odmah poprave, ali shvatio sam da to ne ide preko noći. Pravi pomaci su počeli tek kad sam prihvatio situaciju takvu kakva jest. Svaki rezultat koji sam ostvario došao je iz tog trenutka prihvaćanja – tu leži prava mentalna snaga. Olimpijske igre u Parizu ostavile su dubok trag. Trebalo mi je vremena da to procesuiram. Tek kad sam to zaista prihvatio, treninzi su ponovno počeli imati smisla i ići u dobrom smjeru", rekao je Srbić koji se složio s Barbarom Matić  da u snažnim fizičkim pripremama za Olimpijske igre, ili bilo koje sportsko natjecanje, ključnu ulogu ima mentalni fokus i posvećenost postizanju rezultata.  

Tin Srbić, uzor mnogim mladim gimnastičarima i jedan od najzaslužnijih za popularizaciju gimnastike u Hrvatskoj posljednjih godina, često dijeli savjete mladima temeljem vlastitog iskustva. 

"Budite iskreni prema sebi i prema ljudima koji su vam bliski. U redu je imati probleme – svi su oni rješivi. Rezultat nije sve. Uspjeh je kad ste sretni u onome što radite", poručio je Srbić. 

Matić je dodatno naglasila i važnost podrške koju sportašima pružaju partneri i sponzori. 

"Trenutno sam u fazi pauze – treniram i radim, a još uvijek nisam donijela odluku o svojim sljedećim koracima. POWERADE inicijativa došla je u pravom trenutku za mene. POWERADE jasno poručuje da je mentalno zdravlje važno. To je poruka koju sportaši trebaju čuti, i osjećati da iza njih stoje sponzori, sustav, zajednica", izjavila je.

Renata Barić s Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, vodeća stručnjakinja za psihologiju sporta, u panel raspravi naglasila je kako je psihološka priprema ključna sastavnica sportskog uspjeha. 

"U brojnim istraživanjima sportaši navode da je psihološka priprema važna između 70 i 99 posto – to jasno pokazuje koliko su svjesni njezine uloge, osobito na natjecanjima“, rekla je, naglasivši pritom da je rad na mentalnom zdravlju jedan drugačiji tip treninga u okviru sportske pripreme. Upozorila je na svakodnevne izazove s kojima se sportaši suočavaju: „Od sportaša se neprestano očekuju vrhunski rezultati i savršenstvo, a pritom moraju ostati emocionalno čvrsti. Važno je učiti sportaše da je „ok ne biti ok“ i da ih upravo ta autentičnost čini još čvršćima i otpornijima", rekla je profesorica Barić pohvalivši inicijativu POWERADE i intenzivnije napore Hrvatskog olimpijskog odbora po pitanju mentalnog zdravlja sportaša, posebno u pogledu preporuka Međunarodnog olimpijskog odbora koje se tiču brige za mentalno zdravlje.

Vinko Kovačić, direktor javnih poslova, komunikacija i održivog poslovanja Coca-Cole za Rumunjsku, Bugarsku, Jadransku regiju i Srbiju, apostrofirao je činjenicu da je Coca-Cola od 1928. godine partner međunarodnog olimpizma, i to kao prvi komercijalni partner Olimpijskih igara. 

Govoreći više o inicijativi The Athletes Code, izjavio je: "POWERADE, kao brend koji ima dugu povijest suradnji s vrhunskim sportašima diljem svijeta, prepoznao je izazove povezane s mentalnim zdravljem s kojima se sportaši suočavaju te je odlučio djelovati. The Athletes Code nas uvodi u novu eru odnosa između sportaša i brendova – pruža našim sportašima ugovornu sigurnost da uzmu vrijeme koje im je potrebno za oporavak, bez obzira na sponzorske obveze, a sve to kako bi se mogli vratiti jači nego ikad".

Sponzorskim ugovorom između Coca-Cole u Hrvatskoj i Hrvatskog olimpijskog odbora Coca-Cola postaje partner HOO-a i službeno piće hrvatskih olimpijaca do 2028. godine.


Podijeli: Facebook Twiter