Piše Dražen Katalinić
Stvar prestiža
Puštanjem u promet prvog baterijskog vlaka Hrvatska se našla među rijetkim zemljama koje su baterijski vlak uvele u svakodnevni prijevoz putnika, za razliku od velikog broja zemalja koje tek testiraju takvu mogućnost. I ne samo da smo jedna od rijetkih na svijetu čijim prugama voze vlakovi "na baterije", nego smo i jedna od rijetkih koja ga sama i proizvodi! Naime, u cijelom svijetu postoji tek nekoliko proizvođača takvih vlakova pa možemo reći da ga uz hrvatski "Končar" proizvode i njemački Siemens, kanadski Bombardier i švicarski Stadler koji je nedavno lansirao tzv. RS Zero vlakove u cilju smanjenja emisije CO2, što je, uz smanjenje buke, jedna od glavnih prednosti i hrvatskog baterijskog vlaka. Zanimljivo, ako pitate umjetnu inteligenciju koje tvrtke u svijetu proizvode baterijske vlakove, odgovorit će vam da su to samo "Končar" i Stadler. Što i ne čudi ako uzmemo u obzir činjenicu da je na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije InnoTrans u Berlinu lanjskog rujna "Končar" jedini od svih izlagača predstavio baterijski vlak.