S očevida stravične nesreće (CROPIX)
Točno 13 mjeseci od užasa na naplatnoj postaji Mraclin na autocesti A11 Sisak - Zagreb kada je zbog pijanog vozača Luke Puškarića (21), koji je papučicu gasa pritisnuo do 193 km/h, život izgubio djelatnik HAC-a Dejan B. na radnom mjestu unutar objekta, na Županijskom sudu u Zagrebu izrečena je nepravomoćna presuda.
Puškarića, koji se na objavi presude nije pojavio, sud je proglasio krivim te ga osudio na šest godina zatvora. Ujedno će morati podmiriti i sudske troškove, a obitelj preminulog će u parnici potraživati naknadu štete, piše Jutarnji list.
Kao olakotne okolnosti sud mu je uzeo u obzir korektno držanje pred sudom i priznanje djela, kao i činjenice da je mlađe životne dobi te da je i sam pretrpio teške ozljede u nesreći.
Otegotno mu je to što je vozio brzinom pet puta većom od dopuštene i to pod utjecajem alkohola, ali i podatak da je do sada tri puta činio prekršaje u prometu padajući alkotest, pa je kazne plaćao na licu mjesta.
I tužiteljstvo i obrana najavili su žalbu kad zaprime pisani otpravak presude s obrazloženjem, a s obzirom da je presuda veća od pet godina, u zatvor u Remetincu osuđeni mladić bi se trebao pojaviti tijekom sutrašnjeg dana.
Prema optužnici, 23. siječnja 2021. u 5.25 sati Puškarić je po autocesti A11, pristajući ugroziti druge sudionike u prometu, vozio s 1,57 promila alkohola u krvi očev BMW sisačkih oznaka te je dolaskom do 11. kilometra pred naplatnom postajom Mraclin, a na kojoj je prolaz vozila bio bez naplate nakon razornog petrinjskog potresa, ignorirao znak ograničenja brzine od 40 km/h. Usprkos postavljenom i prometnom znaku "obavezno obilaženje s lijeve strane", vozeći se brzinom od 193 km/h, skrenuo je udesno između signalnih stožaca i prošao na zatvorenu prometnu traku namijenjenu vozilima s elektroničkom naplatom cestarine. Vožnju je nastavio dalje prešavši na polje za usmjeravanje prometa koje razdvaja taj trak od onoga za izvanredni prijevoz pa je kotačima i podvozjem BMW-a naletio na rubnjak nogostupa. Zatim je naletio na meki teren prekriven niskim raslinjem da bi prednjim lijevim kotačem udario u betonsko postolje metalnih držača zastava. Tom je prilikom došlo do podizanja auta do nogostupa sa sjeverne strane upravne zgrade gdje je prednjim dijelom probio zid ušavši u nadzornu sobu u kojoj je sjedio zaposlenik HAC-a Dejan B.
Suđenju je, inače, kako se moglo čuti na raspravi, prethodio neuspjeli pokušaj nagodbe jer je tužiteljstvo predlagalo kaznu od sedam godina zatvora, s čime se obrana nije složila.
A odmah na početku suđenja Puškarić je bez okolišanja priznao krivnju te izrazio sućut obitelji.
- Same nesreće se ne sjećam. Ne znam ni gdje sam išao, a ni kuda. Moje sjećanje počinje teći od buđenja na bolničkom krevetu nakon čega su me odveli na operaciju stopala i koljena. Od te noći nesreće, ničega se doista ne sjećam. Auto je bio očev i inače sam ga vozio, a ne samo tu noć. Što sam pio? Ne znam. A moje zdravstveno stanje je loše. Još ću morati na nekoliko operacija stopala i koljena jer kosti nisu srasle kako treba, priznao je Puškarić koji, prema vlastitim tvrdnjama, obitelj preminuloga nije kontaktirao jer za to nije imao snage. Sutkinja je od njega pokušala "izvući" kakve je imao planove tu noć i kamo se zaputio, međutim, i na to joj je uskratio odgovor rekavši kako se ne sjeća.