TRI GODINE NAKON UHIĆENJA

OPTUŽNICA PROTIV BIVŠIH MENADŽERA ULJANIKA NA POPRAVNOM: Riječki sud sutra donosi odluku hoće li okrivljenima uskoro početi suđenje

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Uhićenje Giannija Rossande u ožujku 2019. godine (Snimio Matija Đanješić/Cropix)

Uhićenje Giannija Rossande u ožujku 2019. godine (Snimio Matija Đanješić/Cropix)


Na Županijskom sudu u Rijeci sutra će zasjedati Optužno vijeće koje će odlučiti hoće li biti prihvaćena, odbačena ili ponovno vraćena na doradu nova optužnice protiv dvanaestorice bivših čelnika Uljanika i Uljanik plovidbe, koju je zadnjeg dana kolovoza prošle godine podiglo Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci. Ponavljanje dokaznih radnji i dopuna istrage naložena je ŽDO-u nakon što je Optužno vijeće krajem veljače prošle godine prihvatilo dio primjedbi koje su na prvi prijedlog optužnice iznijeli odvjetnici okrivljenih.

- U ranijoj fazi su prihvaćeni prijedlozi vezani za dokaze. Određeni dokazi su izdvojeni kao nezakoniti. Naši prigovori su se odnosili na činjenicu da je financijsko-knjigovodstveno vještačenje provedeno tako da se temeljilo na neslužbenim prijevodima koje su sačinili policijski službenici. Optužnica je bila vraćena ŽDO-u Rijeka koje je ispravilo nedostatke na koje im je ukazano, te su ponovno podigli izmijenjenu optužnicu na koju svi branitelji napisali svoje odgovore, kazao je pulski odvjetnik Matija Miloš, branitelj nekadašnjeg predsjednika Uprave Uljanika Antona Brajkovića.

Dodaje da odvjetnici svih okrivljenika smatraju da se ni nova optužnica ne može biti potvrđena jer nije provedeno traženo brodarsko i brodograđevno vještačenje, ali i zbog činjenice da su se od trenutka uhićenja do danas izmijenile određene objektivne okolnosti koje, kako kaže, u suštini potvrđuju obrane svih okrivljenika i teze njihovih branitelja.

- To se prije svega odnosi na činjenicu da su kretanja na tržištu nepobitno potvrdila priču o izrazitoj cikličnosti brodograđevne i brodarske industrije, odnosno da su dnevne vozarine u zadnjih godinu dana izrazito narasle. Kada su sklapani ugovori o gradnji četiri broda koji se spominju u optužnici, 2010. godine, dnevne vozarine su iznosile od tri do četiri tisuće dolara, što nije bilo dostatno ni za dnevni trošak održavanja brodova.

Krajem prošle godine dnevne vozarine za iste brodove iznosile su gotovo 40 tisuća dolara, te se u potpunosti ispunila pretpostavka s kojom se išlo u njihovu gradnju, a ta je da će porasti interes za njihovu kupnju kad dođe do oporavka tržišta. Mi tvrdimo da su četiri broda koja predmet optužnice građena u krizi isključivo da bi se osigurao kontinuitet posla i s namjerom da se u trenutku oporavka tržišta prodaju. To se upravo krajem prošle godine i dogodilo.

Brodovi za prijevoz rasutih tereta "Punta" i "Valovine", koji su se prodavali u sklopu stečajne mase nekadašnjih Uljanikovih društava, prodani su novom vlasniku. Zbog toga držimo da je nužno da se optužnica vrati na doradu i da se naloži spomenuto brodograđevno i brodarsko vještačenje bez kojeg je nemoguće objektivno sagledati sve aspekte ove priče. Ono bi trebalo dati stručni odgovor na pitanje jesu li odluke o gradnji četiri broda bile razumne i opravdane sa stajališta koja obrana tvrdi, na koji način na tu gradnju brodova utječu spomenute izmijenjene objektivne okolnosti vezane uz vozarine, te kako recimo činjenica da su dva broda prodana utječe na tvrdnju tužiteljstva da je njihovom gradnjom Društvo bilo oštećeno, ističe Miloš.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater