PROMETNE NESREĆE

Na istarskim prometnicama TEŽE OZLIJEĐENA TRI MOTOCIKLISTA

Policija upozorava vozače motocikla i mopeda da vode računa o svojoj sigurnosti u prometu, a vozače drugih vozila poziva da pripaze na njih i da ih uvažavaju u prometu

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Foto PU Istarska)

Ilustracija (Foto PU Istarska)


U petak, 12. kolovoza, na istarskim prometnicama teže su ozlijeđena tri vozača motocikla koji su sami skrivili prometne nesreće.

Oko 13.10 sati 25-godišnjak je upravljao motociklom Suzuki, pulske registracijske oznake, kolnikom D-500, krećući se od tunela Učka prema Vozilićima. Dolaskom do zavoja, nije se kretao sredinom obilježene prometne trake, već je motociklom skrenuo u desno i udario u zemljani pojas, nakon čega je pao na tlo. Zbog zadobivenih ozljeda, vozač je prevezen u riječku bolnicu, gdje je utvrđeno da je teže ozlijeđen.

Druga nesreća dogodila se oko 17.50 sati na lokalnoj cesti iz smjera Šušnjevice prema Vozilićima, a uzrok je bila neprilagođena brzina. Nesreća se dogodila kada je 30-godišnjak upravljao motociklom Kawasaki, pulske registracijske oznake te je dolaskom do naselja Kožljak izgubio kontrolu nad motociklom i sletio van kolnika. Zbog težih tjelesnih ozljeda zadržan je na liječenju riječkoj bolnici.

Treća nesreća dogodila se oko 21 sat na području Pule u Nazorovoj ulici, kada je 46-godišnjak upravljao motociklom Honda, pulske registracijske oznake, s isteklom prometnom dozvolom. Dolaskom do raskrižja s Ulicom Marsovo polje, vozač je zbog neprilagođene brzine izgubio nadzor nad vozilom i pao na kolnik. Prevezen je u pulsku bolnicu, gdje je utvrđeno da je teže ozlijeđen.

Policija će protiv trojice vozača motocikla pokrenuti prekršajne postupke zbog toga jer su počinili prekršaje iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Policijska uprava istarska savjetuje vozače mopeda i motocikala policija da vode računa o svojoj sigurnosti, odnosno da upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom te da upravljaju motociklima i mopedima koja su registrirani, odnosno koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka. Također apelira da se kreću propisanim brzinama i brzinu prilagode uvjetima na kolniku te da tijekom vožnje obavezno koriste zaštitnu kacigu - kako vozači, tako i putnici - kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna jer ublažava ozljede u slučaju nastanka prometnim nesrećama (motociklističke jakne, hlače, kombinezoni, rukavice, čizme, štitnici i drugo).

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Savjeti i preporuke   za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum