GRADSKA GALERIJA PULA

"ZAPISI" SANJE SIMEUNOVIĆ BAJEC: Autorica progovara gestom, a odmah zatim strpljivom preciznošću

Svaki rad, kako je rekla i sama autorica, donosi jednu sasvim posebnu umjetničku priču, inspirirano kako unutarnjim doživljajima, uspomenama, tako i vanjskim poticajima. Iako je poznata prije svega po svom pedagoškom radu, s Artićima, likovnom skupinom djece koji osvajaju nagrade i priznanja diljem svijeta, ona kontinuirano izlaže, kako samostalno tako i na skupnim izložbama te, kako je kazala, stalno teži napretku, novim perspektivama stvaranja i rada

| Autor: Vanesa BEGIĆ


U Gradskoj galeriji Pula otvorena je izložba poznate pulske slikarice i likovne pedagoginje Sanje Simeunović Bajec "Zapisi", kojom obilježava dva desetljeća, iako je to i neka godina više od točno dva desetljeća kontinuiranog stvaralaštva.

Dvadesetak radova nastalo je od 2020. naovamo, većinom za vrijeme lockdowna, izolacija i malobrojnih kontakata, a sam izložbeni postav sastoji se od dva ciklusa, jedan obuhvaća slojeve, a drugi sekvence.

Posebna priča

Svaki rad, kako je rekla i sama autorica, donosi jednu sasvim posebnu umjetničku priču, inspirirano kako unutarnjim doživljajima, uspomenama tako i vanjskim poticajima. Iako je poznata prije svega po svom pedagoškom radu, s Artićima, likovnom skupinom djece koji osvajaju nagrade i priznanja diljem svijeta, ona kontinuirano izlaže, kako samostalno tako i na skupnim izložbama te, kako je kazala, stalno teži napretku, novim perspektivama stvaranja i rada.

- Sanja Simeunović Bajec ovom prigodom predstavlja sasvim recentne rezultate vizualnih promišljanja. I ovi radovi nastali su hrabrim, ali znalački kombiniranim materijalima i tehnikama. Većina radova bazirana je na slikarstvu, uz kombinacije slojevanja, često nelikovnim materijalima/načinima. Na svim radovima ponuđeno je segmentirano prepoznavanje ideje motiva. Umjetnica integrira elemente čiji smisao usklađuje osobnim promišljanjem, a usput propituje njihov tipski status. Tako se pred nama nižu scene koje moramo iščitavati poput rebusa. Ponegdje promišljene, a ponegdje halucinatorne kombinacije promatrača dovode u nesigurnost dojma, kazao je kustos izložbe Eugen Borkovsky.

Govoreći o njezinim radovima ističe "bez obzira na spontanost izvedbe, umjetnica ipak misli na promatrača pa mu se povremeno obraća prepoznatljivim znakovima koje treba otkriti, zapaziti i iščitati. Ponuđene su portretne ili pejzažne situacije, geometrijski određeni ornamenti, oblaci, mrlje, linije, naznake kiše ili vjetra. Uočavamo biljne oblike poput stabljike trstika, stilizirane cvjetove poput nacrta za štikanje. Mnogi dijelovi kadrova nerazgovjetne su scene koje imaju otklon k apstrakciji. Očito je da autorica odustaje od doslovnog prikazivanja i usredotočuje se na doživljaj. Ona progovara gestom, a odmah zatim strpljivom preciznošću. Ponekad obrnuto. Kadriranje i intenzivne raznorodne intervencije, strast igre, u dosluhu je s opažanjima nesavršene okoline. Na površinama nalazimo intervencije: potez, slojevanje, premazivanje, prelijevanje boja učinjeno kistovima ili drugim načinima. Umjetnici je važniji dojam od realističkog prikaza. Važnija joj je priča, doživljaj koji interpretira. Unutarnja snaga te nove realnosti oslanja se na perspektivna, koloristička, značenjska iznenađenja. Prijelazi realnog u nerealno izgovoreni su kombinacijom pojednostavnjenog izraza i začudnih odnosa perspektive. Na istoj podlozi dodaje, grupira motive koji u završnici imaju logičnu dosljednost, dao je stručni osvrt na njezino stvaralaštvo Borkovsky.

Intimistički

Saznajemo da je u postupku materijal tretiran kao nosilac oblika, a odnos autorice prema obama krajnje je intimistički.

- U asortimanu pronalazimo prikaze sukladnih postupaka, tonaliteta, energija, ali raznorodnih rezultata. Iako se poneki tretman površina provlači kroz cijeli postav, tematska određenja dozvoljavaju uvjetnu podjelu ciklusa na tri grupacije radova. U jednom su primjetni stilizirani oblici stabala trske. Drugi dio nudi skoro monokromatski rad naglašeno izduženog formata na papiru. Treći dio karakterizira pozadina prikrivena uslojenim, trganim paus papirima, bez fiksiranja segmenata. Ovaj dio postava sasvim je nov umjetničin iskaz, navodi kustos, ističući da neke kadrove autorica grupira u manje formate unutar kojih ponavljani slijed oblika opet inicira tempo, te da je likovnim jezikom, intuitivnim djelovanjem, ponuđeno je suočavanja s varavom realnošću.

Nazočne je u ime domaćina pozdravio voditelj Gradske galerije Pula Eros Čakić, koji je otvorio i prvu Sanjinu izložbu u Saxu krajem 1990-ih godina te izrazio je veliko zadovoljstvo višegodišnjom suradnjom s tom autoricom, sretan zbog njezinih uspjeha.

Sanja Simeunović Bajec rođena je 1975. godine. Završila je srednju Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli te 1999. godine diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Rijeci - Odsjek likovne kulture, slikarski odjel u klasi profesorice Ksenije Mogin. Zaposlena je u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli kao profesor stručnih predmeta. Do sada je izlagala na 25 samostalnih izložbi i sedamdeset skupnih u Hrvatskoj i inozemstvu.

Predsjednica je Udruge More gdje 20 godina vodi likovnu radionicu Artić s kojima je realizirala mnogobrojne dječje izložbe uz osvajanje značajnih nagrada. Članica je HDLU-a Istre od 2001. godine.

Izložba je otvorena do kraja mjeseca radnim danima od 16 do 20 sati, a suboto od 10 do 13 sati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater