PULJANIMA JE ODNEDAVNO NA RASPOLAGANJU ALTERNATIVNI JAVNI PRIJEVOZ

ISTRAŽILI SMO Vožnja Uberom od Japodske do Histrije 20 kuna jeftinija nego s pulskim taksistima 


Puljani već nekoliko dana mogu koristiti Uber u svojem gradu, iako jedna od najpoznatijih svjetskih tvrtki za prijevoz putnika službeno još nije prešla na ovu stranu Učke. Prošloga tjedna iz Ubera su za Glas Istre potvrdili da postoji veliki interes da se njihove usluge prošire i na Istru, ali da do toga još uvijek nije došlo, a nisu znali reći ni kada će. Međutim, u međuvremenu je počela testna faza.

- Automobili Ubera su tu jer polako testiramo tržište i želimo vidjeti kako su Istrani zadovoljni našom ponudom i uslugom. Dakle, radi se o testnoj fazi, a kad konačno dođemo, budite uvjereni da ćemo na vrijeme obavijestiti sve potencijalne klijente, kaže glasnogovornik Ubera Hrvatska Matija Mesić.

Nužna aplikacija

Puljani se, dakle, već mogu voziti Uberom, pod uvjetom da na svojim mobilnim uređajima imaju instaliranu aplikaciju koja im to omogućuje i imaju potrebu ili želju koristiti taj relativno ekonomičan, ali vrlo popularan način vožnje. Sistem je odranije poznat iz većih hrvatskih gradova i funkcionira u Zagrebu, Splitu, Rijeci… Nas je zanimalo kako stvar funkcionira u Puli.

Uključili smo Uber aplikaciju koja nam je odmah pokazala dva vozila locirana na širem području grada Pule, od koji je jedno bilo na raspolaganju. Upisali smo mjesto polaska, a bilo je to u Japodskoj ulici gdje se nalazi Glas Istre. Kao krajnje odredište naveli smo Verudelu, odnosno hotel Park Plaza Histria. Dobili smo okvirni izračun koliko će nas ta vožnja koštati, a da ne bi sve ostalo samo u virtualnom svijetu, naručili smo vožnju.

Osim podataka o cijeni, dobili smo i podatak o registarskoj oznaci vozila, ime vozača i očekivano vrijeme dolaska. Nakon desetak minuta čekanja, pred nama se zaustavio Peugeot 308 zagrebačke registracije, za čijim je volanom sjedio Mato Kuprešak iz Rovinja, kojeg ni na koji način nije uznemirio podatak da je putnik kojeg je preuzeo u Japodskoj novinar na zadatku, a da je taj zadatak Uber u Puli.

Izbjegavajući radove po kvartu i jednosmjerne ulice, navigacija nas je uputila najkraćim putem prema Verudeli, a u vožnji smo porazgovarali o poslu kojim se trenutno bavi. Kuprešak kaže da je porijeklom iz Slavonskog Broda, ali već dugi niz godina živi u Rovinju. Do umirovljenja se bavio privatnim poduzetništvom, a u priču s Uberom uključio se prije mjesec i pol dana. Automobil nije njegov, već ga je iznajmio, a kaže da o radnom vremenu odlučuje on sam. Kako mu nije teško raditi, procjenjuje da je na raspolaganju barem 12 sati dnevno, a zarađeni novac mu dobro dođe za popunjavanje kućnog budžeta.

S putnicima ima uglavnom pozitivna iskustva, a prisjetio se jedne situacije u kojoj je "lukavi" putnik napustio vozilo "samo da bi pozvonio prijatelju", i više se nije vratio. Kuprešak veli da je njemu Uber uredno platio tu vožnju, a vjerojatno su poslije novac istjerali od šaljivđije koji se vozio, a nije želio platiti.

Korisnici usluga imaju mogućnost ocjenjivanja vozača, i to u rasponu od nula do pet zvjezdica, a naš vozač trenutno ima gotovo maksimalan rejting od 4,8. Bilo bi to i bolje, ali jednom je za svoju vožnju dobio jedinicu. Na zagrebačkom Laništu preuzeo je putnicu koja je debelo kasnila na posao i od njega tražila da vozi brže nego što to prometni znakovi dopuštaju. U takvom slučaju, dakle kod prekoračenja brzine, vozaču se pali crveno svijetlo na aplikaciji i u pravilu se u to ne upuštaju. Dakako, Mato nije mogao udovoljiti prohtjevima ljute putnice pa ga je ona nagradila čistom jedinicom koja mu ruši odličan prosjek.

Pitamo ga da li se već susreo s pulskim taksistima koji su poprilično neprijateljski raspoloženi prema svakom obliku konkurencije, ali kaže nam da dosad nije imao nekih negativnih iskustava.

- Oni se pozivaju na zakon, pa ako smatraju da svojim radom kršim neke od zakona, neka slobodno to prijave nadležnim službama. Njihov je posao da reagiraju i djeluju, kaže smireno Mato.

Račun na e-mail

Malo, pomalo, došli smo do rampe na Verudeli, pa smo od njega zatražili da nas iskrca na susjednom parkiralištu. Aplikacija je tada reagirala na skraćenje naručene vožnje i pokazala da smo za uslugu prijevoza od Japodske ulice do Verudele dužni 37,76 kuna. Platili smo traženi iznos gotovinom, a ubrzo je na naš e-mail stigao i račun za obavljenu vožnju.

Usporedbe radi, pulski autotaksisti imaju tarifu po kojoj start košta 15 kuna, a svaki dodatni kilometar još deset. Noćnu, nedjeljnu i vožnju blagdanom naplaćuju 20 posto skuplje, a prema našem izračunu, za tu relaciju, dugu oko četiri kilometra taksi bi trebali platiti oko 55 kuna. Treba naglasiti da i među pulskim taksistima ima onih koji će voziti i ispod tarife, tako da je i to stvar dogovora.

Mi smo se pozdravili s Matom, koji je već imao narudžbu za drugu vožnju, a vama prepuštamo odluku kojim ćete prijevoz za sebe izabrati. (Leonid SLIJEPČEVIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum