PUTEVI DROMA

FOTO / Otvorena izložba Zdravka Milića u Gradskoj galeriji: Slikarske priče na rubu znanosti

| Autor: Mladen Radić


U Gradskoj galeriji Pula preksinoć je otvorena je izložba "Putevi Droma" labinskog umjetnika Zdravka Milića. Za njega je voditelj galerije Eros Čakić kazao da ga poznaje, prati i iznimno cijeni.

- S ovom izložbom mislim da još jednom potvrđujemo, da Gradska galerija drži do jednog kontinuiteta kvalitete i da imamo što pokazati, istaknuo je Čakić.

Fascinacija umjetnika

O izložbi i umjetniku govorio je Mladen Lučić, autor tekstova u katalogu.

- Hvala što ste došli pozdraviti Zdravka Milića, poznatog labinskog autora, velikog hrvatskog slikara koji se predstavlja sa zadnja dva ciklusa koje je stvarao u posljednje tri godine svog izuzetno bogatog ritma stvaranja, produkcije slika i onog što sve čini njegov opus koji je zaista impozantan. Ovo je nastavak svega što je Milić godinama radio, što je studirao, radio studije, slike, kompletne cikluse. Jer, upravo one tri stvari koje su karakterizirale kompletan Milićev opus, su prisutne i na slikama ova dva ciklusa.

To je prvo Dantedrom, u uglu lijevo od ulaza i u maloj sobici gore, i Japetdrom na ovim drugim velikim slikama.

- U ta dva ciklusa Milić spaja te tri stvari koje su ga karakterizirale, a to su pejzaž, to je monolit i to je drom. Pejzaž je oduvijek radio i u svojim počecima i nadalje, ali ima jedan poseban odnos prema njemu, više kao polje eksperimentalnih priča, eksperimenta, od kojih je dalje kretao u svojim radovima. Drugi je monolit koji je nešto kasnije došao njegovim odlaskom Australiju i fascinacijom stijenama, pejzažima i svega ostalog.

Treći je Drom koji je uzeo kao svoje putove, sve one staze koje su pratile i vijugale njegovim pejzažima, ali i iz literature Georgea Orwella koji (u "1984.") ima Aerodrom 1 i 2 kada opisuje London i kreće u tu priču kojoj je Zdravko izuzetno sklon i koju vidimo i na ovim radovima. To je science fiction, to je interpretacija teorije zavjera koji su danas sve manje zavjere, a sve više stvarnost, i koji priča o jednom distopijskom svijetu koji nas čeka i koji je vrlo sklizak, koji je neizvjestan, koji može biti katastrofalan, a koji može ipak završiti nekim dobrim ishodom, kaže Lučić.

Njemu su izuzetno zanimljive slike u ovom zadnjem ciklusu za Japetdrom, jer prati Milića gotovo od početka njegovog stvaralaštva te Lučić oprezno konstatira da su te slike možda kruna onoga što je do sada radio.

Druge civilizacije

- Ako malo pažljivije pogledate te radove, vidjet ćete kojom je to perfekcijom rađeno, tako da oni više djeluju kao objekti, nego kao slike da ti gledate objekte iz daleka. To je plasticizam koji levitira između druge i treće dimenzije i koji svojom strukturom, svojim kolorizmom daje snažan dojam da je perfekcionistički napravljeno i interpretacijski vrlo, vrlo zrelo. To je priča o planeti za koju se ne zna kako je nastala, to je jedan od Saturnovih satelita, taj Japet, jedan od satelita koji ima prsten po sredini samo što je istaknut u njegovom reljefu i ima taj jedan šesterokutni krater potpuno pravilan tako da postoji i teorija da su ga radile neke druge civilizacije.

Naravno da se Milić zakačio za tu enigmu, jer je to upravo područje kojim se bavi, kojeg izrađuje i kojeg je uspio na jedan gotovo nadrealno realistički način prikazati, ubacujući u cijelu priču i elemente pop-arta. To je zaokružena postmodernistička priča koja je rezultirala ovim platnima i koja nađe i daje realne razloge da ovo slikarstvo koje Milić radi ima svoju budućnost i perspektivu, kazao je Lučić.

- Uvijek me interesiralo nešto na rubu znanosti, na ivici istine. Stvarao sam svoj svijet koji je bio onakav kada sam ga zamišljao, a pogotovo u zadnje vrijeme to posebno ističem. Mislim da svi mi možemo nešto u tome naći, a ne primati informaciju kao gotovu stvar, poručio je Milić otvorivši izložbu.

Izložba ostaje otvorena do 27. travnja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini