PIŠE: MIRJAN RIMANIĆ

Enduro motoristi donose brige, ali i novac  


U preduskrsno vrijeme 2001. godine na stranicama Glasa Istre prvi put smo izvijestili o enduro motoristima koji voze bespućima središnje Istre. Povod tomu bio je pokušaj fizičkog obračuna motorista sa seljakom u Podmerišću koji ih je fizički nastojao spriječiti da motorima prijeđu preko njegova imanja.

Naime, s dolaskom proljeća mnogim krajevima središnje Istre po tamošnjim šumskim i poljskim putovima sve češće krstare motoristi. U skladu s time, također svake godine u ovo se vrijeme pojavljuje i pitanja o ograničavanju njihova kretanja budući da, kako se govori, uništavaju javne putove, ali i one koji prolaze privatnim parcelama. Mnogi se pitaju tko ima ovlasti da to spriječi, jer kako kažu, motoristi osim što voze po privatnim imanjima, stvarju buku i nered.

U nekoliko je navrata odgovarajući na takva pitanja zapovjednik pazinske policijske postaje Valter Opašić rekao da je policija u ovakvim slučajevima ovlaštena postupati jedino ako motoristi voze po javnim prometnicama i to u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama. Vlasnik privatne parcele može reagirati ako se vozi po njegovom imanju, ali i u takvim slučajevima treba vidjeti ima li elemenata kaznenog djela oštećenja tuđe stvari. Takve se radnje mogu prijaviti policiji koja će utvrditi je li došlo do devastacije putova, premda je takva situacija često vrlo zahtjevna za sankcioniranje počinitelja. Naime, enduro motoristi prometuju teško prohodnim putovima, a da bi se sankcionirali trebalo bi ih fizički zateći na javnoj prometnici. Dakle nije samo na policiji da rješava takve probleme budući da motoristi uglavnom prolaze državnim i privatnim zemljištem, a to je onda stvar privatnih vlasnika ili Hrvatskih šuma. Opašić drži kako motoriste najčešće dovoze turističke agencije kojima netko očito daje dozvolu za takvu djelatnost pa bi nadležne inspekcije to trebale kontrolirati.

Enduro motoristi u velikom su broju turisti koji izvan glavne turističke sezone pune smještajne kapacitete u središnjoj Istri i dobri su gosti u našim agroturizmima. Radi se uglavnom o gostima iz Njemačke i Austrije dobre platežne moći. To su uglavnom stručnjaci u raznim djelatnostima kojima vožnje po divljini, kavu su u svojoj domovini odavno izgubili, služe kao ispušni ventil od stresa na poslu.

Očito je kako postoji problem suživota između enduro motorista i domicilnog stanovništva, lokalnih lovaca i ekologa. Nasuprot tomu motoristi dobro surađuju s iznajmljivačima, ugostiteljima i agroturizmima. Prepucavanja na lokalnoj razini, koja to ne može razriješiti, samo stvaraju netrpeljivost. To se može, ako je nekome u interesu, riješiti isključivo na višoj instanci donošenjem zakona koji će nekomu povjeriti da enduro vožnje kontrolira, ali i prema potrebi sankcionirati aktivnosti motorista koje izlaze iz zakonskih okvira.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of