Izložba radova i fotografija

Kroz kulturu i iskustveno učenje uključeni u društvo

| Autor: Jelena Milović
Izložba se može razgledati u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula, koja je i partner projekta (Snimila Jelena Milović)

Izložba se može razgledati u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula, koja je i partner projekta (Snimila Jelena Milović)


U Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula ovog je četvrtka otvorena izložba radova i fotografija, kao završnica projekta Kulturing 2.0 - kulturom do socijalne uključenosti, koji je trajao godinu dana.

Na fotografijama su zabilježeni trenuci s radionica i izleta djece, a njihovi radovi, koji se također mogu razgledati na ovom mjestu, nastali su na šest radionica i šest izleta realiziranih kroz projekt. Nakon završetka ovog projekta, najavljuje se i početak novog projekta Kulturing 3.0 ovog listopada, a sredstva Ministarstva kulture i medija RH već su odobrena.

(Snimila Jelena Milović)(Snimila Jelena Milović)

Ispravljanje nepravde

Netom završeni projekt zajednički su realizirali Udruga Art studio, kao nositelj projekta s partnerima: Školom za odgoj i obrazovanje Pula, Udrugom cerebralne paralize Istarske županije, Udrugom djece i mladih oštećena sluha Istre, Povijesnim i pomorskim muzejom Istre i Gradskom knjižnicom i čitaonicom Pula uz potporu Ministarstva kulture i medija RH. Cilj projekta je približiti osobama s invaliditetom, u ovom slučaju osobama s intelektualnim teškoćama, kulturne institucije i kulturu uopće.

(Snimila Jelena Milović)(Snimila Jelena Milović)

- Ovo je, u stvari, nastavak projekta Kulturing, koji se odvijao prošle godine, a ono što smo mi radili kroz ovaj projekt su organizacije izleta, odlaske autobusom na odredišta te nakon obilaska mjesta, održavanje radionica koje su bile najčešće vezane za instituciju u kojoj smo se nalazili. Ove godine smo bili u Lapidariumu u Novigradu, u Pićnu - u Centru za nematerijalnu kulturu, Povijesnom i pomorskom muzeju Istre, u Ližnjanu u Crkvi Majke Božje od Kuj, gdje je postavljen mozaik, a tamo smo, naravno, radili mozaik, opisuje predsjednik udruge Art studio Igor Fabris. Značaj i vrijednost ovog projekta jest da se djeca, tijekom prilagođeno vođenog programa i radionica, upoznaju s kulturnim institucijama i imaju uopće priliku posjetiti takva mjesta.

- Nažalost, veliki dio te djece nije nikad do sada bio na takvim mjestima, a ovo je bila jedinstvena prilika da se ispravi ta nepravda. Na ovaj smo način dijelom pomogli i roditeljima, koji si najčešće to ne mogu ni priuštiti. U ovom slučaju oni su imali besplatni prijevoz i ulaz u te institucije, opisao je dio aktivnosti i njihovu dobrobiti Fabris.

Djeca su bila oduševljena, kako mjestima koje su posjetila, tako i samim radionicama u kojima su stvarala. Odlazak na izlet, sam po sebi, motiv je za njihovu sreću, a pozitivno raspoloženje zadržavalo se tijekom cijelog puta.

- Kad smo bili u Roču, u Aleji glagoljaša, to je bilo gotovo cijelog dana, a osim te činjenice koja ih veseli, oni na putu uvijek upoznaju i neke nove ljude, veli on.

(Snimila Jelena Milović)(Snimila Jelena Milović)

Iskustvo za pamćenje

Sve institucije s kojima su surađivali u posljednje dvije godine, imaju, saznajemo, prilagođene programe ovoj populaciji. Rezultat je da postoji dobar omjer institucija koje funkcioniraju na inkluzivan način, a što omogućava da i osobe s ovakvim poteškoćama imaju načina da konzumiraju, na njima prilagođen način, kulturne sadržaje.

- Problem je više u tome što najčešće nema financijskih mogućnosti da bi se ova djeca uopće "pomakla" iz Pule, a mi pokušavamo utjecati da se tu nešto mijenja, ustvrdio je Fabris.

Monika Petrović radila je s djecom radove na staklu, a otkriva kako su im inspiracija bili kameni spomenici u neposrednoj blizini, s obzirom na to da su radionice imali u Novigradu u Lapidariju te u knjižnici u Puli.

- Djeca su jako lijepo reagirala, oni su s tolikim veseljem prionuli ovim radionicama, da me i sad preplavljuje sreća zbog toga. Koncentracija im je bila dobra, a voditelji, koji i inače rade s njima, jako dobro sve to koordiniraju i upute ih, tako da su bili jako vrijedni i veliku većinu radova su samostalno odradili. Prvo su poslušali predavanja, a nakon toga prionuli praksi, opisala nam je Petrović svoja iskustva s ovih radionica. Iz uobičajene rutine, čineći iskorak, učenici su doživjeli iskustvo za pamćenje.

- To i jest iskustveno učenje, koje je za njih presudno. I inače vole likovni, vole se kreativno izražavati i pokazuju veliki interes te je zato pravo zadovoljstvo uključiti ih u ovakve, inkluzivne radionice i projekte, koje šire vidike i otvaraju našoj djeci put malo većoj i široj socijalizaciji u društvo, rekla je Sanda Golja, edukacijski rehabilitator u Školi za odgoj i obrazovanje Pula.

(Snimila Jelena Milović)(Snimila Jelena Milović)

Kako umjetnost širi vidike, a djeca na to reagiraju potpuno spontano i opušteno, slobodno i bez straha, tu nema greške i to je, u konačnici, rad koji oplemenjuje. Ciljano se ide i na njihovo slobodno vrijeme, jer se radionice odvijaju subotom, što je dobitak i za roditelje. Uostalom, kroz ovaj se projekt čini da su svi, doista, na dobitku.

- Djeca nestrpljivo očekuju svaku sljedeću radionicu, a čujem da projekt ide dalje, što me iznimno veseli, zaključuje ona.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum