(Snimio Branko Biočić)
Labinsko Gradsko vijeće odradilo je na svojoj petoj sjednici prvo čitanje Prijedloga proračuna za 2026. godinu s projekcijama za 2027. i 2028. godinu te treće izmjene i dopune proračuna za ovu godinu. Proračun za 2026. godinu planiran je u iznosu od 34.500.181,00 eura, što je povećanje za više od pet i pol milijuna eura, odnosno za gotovo 20 posto u odnosu na trenutni plan za 2025. godinu utvrđen drugim izmjenama i dopunama proračuna na sjednici Gradskog vijeća iz listopada 2025. godine.
Kako je obrazložila Iva Golja Bartolić, pročelnica gradskog odjela za financije i proračun, od navedenog iznosa s prihodovne strane gotovo 92 posto odnosi se na prihode poslovanja, u ukupnom iznosu od 31.690.237,00 eura, što je porast od 21,70 posto u odnosu na 2025. godinu. Najznačajniji među njima su prihodi od poreza u iznosu od 11.310.491,00 eura, i to prvenstveno prihod od poreza na dohodak u visini od 9.679.491,00 eura, te pomoći iz inozemstva i iz državnog, županijskog i općinskih proračuna u iznosu od 12.924.032,00 eura. Prihodi od prodaje nefinancijske imovine čine 2,2 posto ukupnih prihoda, u iznosu od 759.590,00 eura, dok su primici od financijske imovine i zaduživanja planirani u iznosu od 1.992.000,00 eura, što čini 5,77 posto ukupnih prihoda. Oni se odnose na primitke od zaduživanja za financiranje kapitalnog pilot-projekta razvoja zelene infrastrukture i/ili kružnog gospodarenja prostorom i zgradama na području Grada Labina u visini od 1.792.000,00 eura te primitke po osnovi kratkoročnog revolving kredita od 200 tisuća eura, čije je korištenje predviđeno isključivo u slučaju nedostatka likvidnih sredstava za plaćanje tekućih obveza prema dospijeću. Višak iz 2025. godine planiran je u iznosu od 58.354,00 eura.
Iva Golja Bartolić (Snimio Branko Biočić)
Što se tiče rashodovne strane, na rashode poslovanja otpada 24.831.411,00 eura, što čini gotovo 72 posto ukupnih rashoda i izdataka proračuna Grada Labina. Unutar istih, na rashode za zaposlene odnosi se 14.366.240,00 eura, od kojih se 13,60 posto odnosi na Gradsku upravu, dok preostalih 86,40 posto čine proračunski korisnici Grada Labina. To je ukupno povećanje za 6,03 posto u odnosu na 2025. godinu.
Rashodi za nabavu nefinancijske imovine sudjeluju u ukupnim rashodima i izdacima proračuna Grada s 8.460.024,00 eura, odnosno 24,52 posto, dok se na izdatke za financijsku imovinu i otplate zajmova odnosi iznos od 1.208.746,00 eura, to jest 3,5 posto. Rashodima za nabavu nefinancijske imovine planira se realizirati niz kapitalnih projekata, kao što su, primjerice, pilot-projekt razvoja zelene infrastrukture i/ili kružnog gospodarenja prostorom i zgradama, za koji su osigurana bespovratna sredstva u visini od 1.977.631,00 eura, projekt HUB kreativne i IKT industrije u prostoru Velikog kupatila u iznosu od 1.066.500,00 eura, zatim kapitalni projekt višestambenih zgrada za priuštivo stanovanje u iznosu od 88 tisuća eura. Jednako tako, planira se ulaganje u prometnice na cijelom području Grada Labina, npr. cesta Presika u iznosu od 350 tisuća eura, rekonstrukcija nerazvrstane ceste Viškovići u iznosu od 92.000,00 eura. Proračunom su planirana i sredstva za Park Kature, Park Pineta, novu ambulantu u Rapcu, otkup zgrade bivše apoteke po okončanju sudskog postupka te ostali kapitalni projekti. Amandmani se mogu dostaviti do 2. prosinca u 12 sati.
Vijećnici su donijeli i treće izmjene i dopune proračuna za ovu godinu, u kojem je planiran ukupan proračun u iznosu od 27.980.699,00 eura, što je smanjenje za 861.370,00 eura, odnosno za 2,99 posto u odnosu na trenutni plan za 2025. godinu utvrđen drugim izmjenama i dopunama proračuna na sjednici Gradskog vijeća iz listopada 2025. godine.
Treba istaknuti kako su osnovni razlozi za donošenje drugih izmjena i dopuna proračuna Grada Labina za 2025. godinu bili donošenje odluka o zaduživanju za financiranje dvaju kapitalnih projekata, i to financiranje izgradnje i opremanja zgrade dječjeg vrtića u Vinežu te financiranje projekta razvoja zelene infrastrukture i/ili kružnog gospodarenja prostorom i zgradama na području Grada Labina. Navedene izmjene bile su obuhvatile samo Upravni odjel za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i izdavanje akata za gradnju te Upravni odjel za proračun i financije, dok su ovim trećim izmjenama i dopunama obuhvaćeni svi upravni odjeli te svi proračunski korisnici Grada.
Trećim izmjenama i dopunama proračuna Grada Labina za 2025. godinu prihodi i primici raspoređeni su na prihode poslovanja u iznosu od 25.307.416,00 eura, koji čine 90,44 posto ukupnih prihoda i primitaka proračuna Grada Labina, a koji su u odnosu na trenutni plan za 2025. godinu smanjeni za 731.542,00 eura, odnosno za 2,81 posto; te na prihode od prodaje nefinancijske imovine u iznosu od 89.430,00 eura, koji čine 0,32 posto ukupnih prihoda, a koji su smanjeni za 129.828,00 eura, odnosno za 59,21 posto u odnosu na trenutni plan; te na primitke od financijske imovine i zaduživanja u iznosu od 1.818.000,00 eura, kod kojih nije bilo izmjena, a čine 6,50 posto ukupnih prihoda i primitaka.
Rashodi i izdaci dijele se na rashode poslovanja u iznosu od 23.138.428,00 eura, dok se 3.998.525,00 eura odnosi na rashode za nabavu nefinancijske imovine, a 843.746,00 eura otpada na izdatke za financijsku imovinu i otplate zajmova. Rashodi poslovanja u ukupnim rashodima i izdacima čine 82,69 posto te su povećani za 237.120,00 eura, odnosno za 1,04 posto u odnosu na trenutni plan za 2025. godinu. Rashodi za nabavu nefinancijske imovine smanjeni su za 1.098.490,00 eura, odnosno za 21,55 posto u odnosu na trenutni plan, a radi se uglavnom o usklađenju kod određenih projekata, od kojih se pojedini planiraju kroz više proračunskih razdoblja te se usklađuju s dinamikom pripreme projektne dokumentacije, provedbom postupaka javne nabave i financijskim planom trošenja sredstava sukladno sklopljenim ugovorima.