TEKST REALIZIRAN U SURADNJI S GRADOM PULOM

MJESNI ODBOR VELI VRH Gradsko područje koje se već neko vrijeme ubrzano razvija: SVE JE VEĆI INTERES LJUDI ZA ŽIVLJENJEM NA VELOM VRHU

Ovogodišnjim programom građenja iz Grada najavljuju nastavak pripreme, odnosno izgradnje Paduljskog puta u dužini od oko 500 metara, uključujući izgradnju nogostupa, javne rasvjete i oborinske odvodnje za što se proračunom predvidjelo 5,5 milijuna kuna. Istim programom predviđena je i izgradnja javne rasvjete odvojka Paduljskog puta

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Zbog sve boljih uvjeta za život sve više ljudi želi živjeti na Velom Vrhu (Snimio Duško Marušić Čiči)

Zbog sve boljih uvjeta za život sve više ljudi želi živjeti na Velom Vrhu (Snimio Duško Marušić Čiči)


Mjesni odbor Veli Vrh obuhvaća područja prigradskih naselja Veli Vrh, Paganor, Karšiole i prigradskog turističkog predjela Vallelunga što je prostor na kojem živi više od 2.700 stanovnika. Radi se o gradskom području koje se već neko vrijeme ubrzano razvija zbog čega je sve veći i interes za život u njemu. Prisjetimo se da se radi o mjesnom odboru na kojem je u zadnjem desetljeću realizirana jedna od značajnijih gradskih investicija. Naime, nakon što je u veljači 2008. godine u potpunosti izgorjela osnovna škola Veli Vrh, Grad Pula izgradnju nove škole na toj lokaciji postavio kao svoj prioritetni infrastrukturni projekt kako bi se učenicima omogućio što skoriji povratak u školu i normalno pohađanje nastave.

Investicije

- Znamo da je to bilo teško razdoblje za djecu i roditelje te smo uložili sve napore da se škola i vrtić čim prije izgrade. Radovi su zgotovljeni u roku te su djeca Velog Vrha već 2010. godine ponovno bila sa svojim prijateljima u školskim klupama, što je najvažnije, kaže zamjenica pulskog gradonačelnika Elena Puh Belci koja je u gradskoj upravi bila snažno angažirana oko ove, ali i mnogih drugi gradskih investicija namijenjenih djeci i mladima.

Škola je, podsjetimo, izgrađena i opremljena prema standardima mjerodavnog ministarstva, za 600 učenika i nastavu u jednoj smjeni. Kompletan objekt je pod video nadzorom, dok se multimedijalna oprema nalazi u svim učionicama. Kompleks sadrži i kuhinju, knjižnicu i čitaonicu. Škola raspolaže s 12 učionica namijenjenih razrednoj nastavi, dok je 16 učionica namijenjeno za predmetnu nastavu gdje profesori imaju svoje kabinete. Tu je i trodijelna sportska dvorana koja raspolaže s 500 sjedećih mjesta, elektropodiznim koševima, pregradama, terenima za rukomet, odbojku, košarku, badminton i stolni tenis. Vanjsko igralište je za rukomet i košarku, a tribine mogu primiti preko 1.000 ljudi. Ukupni troškovi izgradnje škole po okončanoj situaciji iznosili su 69,7 milijuna kuna. Kao što je poznato, osim škole, tada je izgrađen i dječji vrtić te prostori koje koristi Mjesni odbor Veli Vrh. Vrtić je projektiran za 100-tinjak djece, odnosno pet vrtićkih grupa, a izgrađen je u sklopu kompleksa građevina.

Nakon prometne infrastrukture, počinje ulaganje u plinofikaciju i izgradnju kanalizacije (Snimio Duško Marušić Čiči)

Nakon prometne infrastrukture, počinje ulaganje u plinofikaciju i izgradnju kanalizacije (Snimio Duško Marušić Čiči)

Zgrada je jednoetažna građevina s tri vrta, ukupne bruto površine 770 kvadrata, a sastoji se od četiri cjeline postavljene na različitim visinama. Vrtić čini pet odvojenih jedinica s dnevnim boravkom, garderobom i sanitarnim prostorima. Svaka jedinica ima pristup svom vrtu preko djelomično natkrivene terase. Pored ulaza su višenamjenska prostorija i blagovaonica. U istom sklopu su i sanitarni prostori za posjetitelje i roditelje. Vrijednost radova izgradnje dječjeg vrtića iznosila je oko 6,5 milijuna kuna, dok jer objekt Mjesnog odbora u kojemu mještani Velog Vrha održavaju brojne aktivnosti i radionice, koštao 5,1 milijun kuna.

Održivi razvoj

Područje Mjesnog odbora Veli Vrh, smatraju u gradskoj upravi, održivo se razvija te je Grad, prateći potrebe takvog razvoja, kroz prethodno razdoblje realizirao brojne značajne projekte. Tu se može izdvojiti izgradnja pristupne prometnice Tivoli, u dužini od tristotinjak metara s oborinskom odvodnjom, javnom rasvjetom, odbojnom ogradom, rubnjacima i obostranim nogostupom. Ti su radovi bili vrijedni gotovo 2 milijuna kuna. Novoizgrađenom prometnicom osiguran je adekvatan pristup sportskom centru Tivoli te je infrastrukturno uređen južni dio zone Tivoli između Partizanskog puta i željezničke pruge. Nadalje, oko milijun kuna uloženo je u izgradnju prometne površine s oborinskom odvodnjom, javnom rasvjetom, elektroničkom kabelskom kanalizacijom i zaštitom elektroenergetskih kabela u Ulici Ližnjemoro. A za dodatno povećanje razine sigurnosti pješaka izvedeni su i obostrani nogostupi. Još jedna investicija koja premašuje milijun kuna ulaganja odnosi se na izgradnju prometnice u dužini od 135 metara s oborinskom odvodnjom i javnom rasvjetom u dijelu Ulice Brist, paralelno s kojim radovima su se priključile tvrtke Vodovod i Pragrande u izgradnji sanitarne odvodnje i vodoopskrbe.

Ove godine Vodovod će pristupiti rješavanju imovinsko-pravnih odnosa te pokrenuti postupak ishodovanja građevinske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju vodovodne mreže u Ulici Monte Lesso, za što je projektna dokumentacija izrađena u prethodnoj godini.

Svakako je jedan od značajnih projekata, kako za same mještane, tako i za sve stanovnike Pule i goste koji dolaze, bila rekonstrukcija nešto više od jednog kilometra Vodnjanske ceste na dionici od Bunara do Paganora. Projekt u investiciji Hrvatskih cesta obuhvatio je širenje prometnice za oko tri metra, izgradnju pješačke i biciklističke staze, te izgradnju tri kružna toka: za naselje Valdenaga, Ruban te na križanju Vodnjanske i Fažanske ceste. U sklopu projekta izgrađena su i nova autobusna stajališta, javna rasvjeta koju je sufinancirao Grad Pula te je riješena oborinska odvodnja s prometnih površina. Izgradnjom oborinske odvodnje i retencije riješena su pitanja plavljenja naselja Kapeleri.

Sigurnije prometnice

Rekonstruirana Vodnjanska cesta osigurala je kvalitetnije, protočnije i sigurnije prometovanje, a posebno je to značajno za stanovnike Velog Vrha jer su time kvalitetno riješeni brojni sporedni ulazi na Vodnjansku cestu. Vrijednost investicije rekonstrukcije Vodnjanske ceste iznosila je oko 17 milijuna kuna. Vezano uz isti projekt, a s ciljem dodatnog povećanja sigurnost i protočnost prometovanja na području Velog Vrha i šire zone, izgrađen je tzv. "kikiriki rotor" na lokaciji nekadašnjih semafora na Velom Vrhu. U sklopu izgradnje rotora obnovljen je asfaltni zastor, izvedeni su pješački prijelazi s rampama za osobe s invaliditetom i smanjene pokretljivosti te je obilježena odgovarajuća prometna signalizacija za još sigurnije kretanje pješaka i prometovanje vozila.

Osim putem programa građenja, niz prometnica uređen je i moderniziran i kroz program održavanja komunalne infrastrukture. Tako je uređena primjerice Creska ulica, kao i dijelovi Sponzine ulice u kojoj je djelomično izvršena rekonstrukcija javne rasvjete. Izvršeno je asfaltiranje dva kilometra Labinske ulice - spoj s Partizanskim putem, zatim popravak i sanacija većeg broja asfaltnih i makadamskih javno prometnih površina, dok su na Fažanskoj cesti obilježeni novi pješački prijelazi opremljeni solarnim led katadiopterima ugrađenim u kolnik. Radi sigurnije i kvalitetnijeg odvijanja prometa uvedena je nova organizacija prometa odnosno jednosmjerno prometovanje na dijelu Zahtiline ulice, izgrađen je dio nogostupa na Vodnjanskoj cesti, a dio je saniran, postavljeni su treptači brzine i LED katadiopteri na pješačkom prijelazu na Partizanskom putu, prometna zrcala na nekoliko raskrižja na Velom Vrhu i slično.

Ovogodišnjim programom građenja iz Grada najavljuju nastavak pripreme te rekonstrukcije, odnosno izgradnje Paduljskog puta u dužini od oko petsto metara uključujući izgradnju nogostupa, javne rasvjete i oborinske odvodnje za što se proračunom predvidjelo 5,5 milijuna kuna. Istim programom predviđena je i izgradnja javne rasvjete odvojka Paduljskog puta.

Paduljski put

- Sanacija, uređenje i modernizacija prometne infrastrukture doprinosi kvaliteti življenja stoga te aktivnosti spadaju u prioritetne aktivnosti gradske uprave. Razvojem prometne infrastrukture teži se dodatno podići razina sigurnosti i prometne protočnosti za sve sudionike u prometu. Stoga su nam izrazito značajni ovi kapitalni projekti koji su, prije svega, prepoznati kao prioritetni i od strane samih građana i mjesnog odbora, govoreći o projektima na području ovog mjesnog odbora kaže gradonačelnik Boris Miletić.

A da je upravo rekonstrukcija Paduljskog puta nešto što mještani Velog Vrha najviše čekaju i priželjkuju potvrđuje i predsjednica Mjesnog odbora Cinzia Počeko Kranjec. "Apsolutni interes mještana Velog Vrha je uređenje Paduljskog puta. Zaista smo zahvalni što se usprkos otežanim okolnostima u kojima živimo zbog posljedica pandemije i koje su se neminovno reflektirale na proračun Grada Pule, uspjelo osigurati sredstva za rekonstrukciju Paduljskog puta. Sigurni smo da će to još značajnije povećati atraktivnost ove gradske zone i doprinijeti razvoju", kaže.

Bitno je istaknuti da će se, paralelno s radovima, u investiciji Grada Pule uključiti i Plinara s izgradnjom svoje plinske mreže. "Time ostvarujemo pripremu za buduću plinofikaciju Velog Vrha, a jednako važno, izbjegavam buduće devastiranje novouređenih prometnica naknadnim radovima", ističe Miletić.

Plinara u okviru svojih mogućnosti uvijek prati izgradnju i uređenje prometnica, tako da je već ranijih godina izgrađena plinska mreža za naselja Kapeleri i Paganor, Galižanski odvojak, Cresku ulicu, Brunjakovu ulicu oko škole, Valmarin, te za dio Borika. „Sve redom riječ je o velikim zahvatima od izrazitog značaja na mještane Velog Vrha. Uz ostale aktivnosti, posebno bih istaknuo da je Plinara potpisala ugovor o sufinanciranju i izgradnji plinske mreže u državnoj cesti prema Vodnjanu, od rotora prema Velom Vrhu, s Hrvatskim cestama. Izgradnjom ove prometnice, usporedno će se graditi plinska mreža, čime će se dovesti prirodni plin do Velog Vrha", kazao je Miletić.

Rješavanje kanalizacije

Kad je u pitanju prikupljanje smeća, treba kazati da su područja Velog Vrha i Štinjana prvi mjesni odbori u gradu koji su u potpunosti individualizirani. To znači da su osim posuda za komunalni otpad, ovi mjesni odbori prvi dobili posude za plastiku i papir u svakoj obiteljskoj kući. Veli Vrh je, uz to, pokriven i posudama-zvonima za staklo te je time u potpunosti uspostavljena potrebna infrastruktura za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada. Provedene su i dodatne akcije prikupljanja glomaznog i zelenog otpada s dobrim odazivom građana. Izmjenom prostorno planske dokumentacije omogućeno je da se u tom dijelu grada izgradi i reciklažno dvorište te će se krenuti s pripremnim aktivnostima kako bi se građanima omogućilo olakšano izdvajanje korisnih sirovina, ali i značajno lakše odlaganje glomaznog i zelenog otpada. Slijedi i intenziviranje akcija prikupljanja glomaznog i zelenog otpada unutar samog mjesnog odbora te će se dodatno pojačati gustoća za odlaganje staklene ambalaže.

Za područje Mjesnog odbora Veli Vrh pripremljena je studijska i projektna dokumentacija za izgradnju sekundarne mreže sanitarne odvodnje putem EU fondova za što je riješeno više od 80 posto imovinsko-pravnih odnosa. Kroz EU projekt aglomeracije Pula centar predviđena je gradnja 8.500 metara sekundarne mreže sanitarne odvodnje, tri crpne stanice i 340 priključaka. Od svega predviđenog, u povoj fazi izgradit će se 4.330 metara mreže, 1 crpna stanica i 105 priključka, a gradnja planira započeti ove godine. Podsjetimo da su za vrijeme pripreme EU projekta realizirani svi projekti izgradnje sanitarne odvodnje, u duljini od 795 metara kojima je na kanalizacijski sustav spojeno 50 objekata i to kroz zahvate u Sponzinoj ulici ukupne duljine 505 metara, spajanje dijela Ulice Brist na sanitarnu odvodnju duljine 195 metara, te sanitarna odvodnja dijela Brunjakove ulice duljine 95 metara.

Za kraj recimo da su kroz proteklo razdoblje Grad Pula i trgovačko društvo Castrum Pula 97, kao i na ostalim lokacijama u gradu, uredili niz dječjih igrališta te je na više lokacije postavljena urbana oprema.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter



Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum