HIROM 3 OD ZAPADA PREMA ISTOKU

ZAGREPČANIN SAŠA FEGIĆ S VELIKIM POMORSKIM ISKUSTVOM KREĆE NA PUT OKO SVIJETA: Jedriličarski Everest od Novog Zelanda do Horna


Fegić namjerava u godinu dana obići Zemlju. Uspije li u tome, bit će to najbrža takva hrvatska ekspedicija u jedriličarskoj povijesti. Početna točka njegove ekspedicije je Mali Lošinj, a plovi na jedrilici "Hir 3"

Saša Fegić, Zagrepčanin s daleko većim pomorskim iskustvom od velikog broja rođenih Primoraca i Dalmatinaca, namjerava u godinu dana obići Zemlju krećući od zapada prema istoku. Uspije li u tome, bit će to najbrža takva hrvatska ekspedicija u jedriličarskoj povijesti. Početna točka njegove ekspedicije je Mali Lošinj, a plovi na jedrilici "Hir 3".

Oni koji pamte nešto dulje, sjećaju se dojmljivih televizijskih dokumentaraca "Jedrima oko svijeta" Marija Saletta nastalih 1989./90. godine, kada je Mladen Šutej s posadom oplovio svijet upravo na ovoj jedrilici, pa o tome napisao knjige. Šutej sigurno tada nije očekivao da će nedugo potom, potkraj 1991. godine, morati spašavati oštećeni "Hir 3" od mogućeg uništenja u marini ratom zahvaćenog Dubrovnika. Nakon popravaka, Šutej je jedrilicu prodao u Istru, a godinama je "Hir" stajao zapušten u Vrsaru i tko zna kako bi završio da ga 2013. godine Saša Fegić nije odlučio kupiti. Nije mu to bio prvi dodir s ovom jedrilicom, jer je upravo na njoj, u Šutejevoj školi, kao osnovac stjecao neka od svojih prvih jedriličarskih iskustava.

"Hir 3", izgrađen 1979. u Italiji, upadljive crvene boje, dugačak je 10,34 m preko svega, širine 3,3 m, gaza 1,8 m, a visine jarbola 15 metara. Na najvećem će ispitu biti na 5000 milja dugoj etapi od Novog Zelanda do rta Horn, koju Fegić opisuje kao "jedriličarski Everest".

Proteklih je pet godina Fegić utukao mnogo svojeg slobodnog vremena i novca, uz potporu brojnih prijatelja i podupiratelja ove ideje, obnovivši i opremivši jedrilicu. Upravo je donacijom riješen i jedan od važnijih dijelova opreme - radar je ugrađen u ponedjeljak - u protivnom bi se na put krenulo bez tog uređaja koji, kaže Fegić, "vrijedi koliko i pola putovanja".

- U pogon smo stavili satelitsku komunikaciju, a svakih sat vremena moći će se vidjeti gdje smo. Nema nas na AIS-u (sustav za praćenje pomorskog prometa), to bi već bila preskupa igračka. Opremljeni smo raznom fotografskom i videoopremom, javljat ćemo se na radio u Pomorsku večer, te na blogu - ističe Fegić, koji u jedrenju radi kao "slobodnjak" i to mu omogućava ovako dug "bijeg" iz Hrvatske. (Napisao i snimio Bojan PURIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater