FESTIVAL ZAVIČAJNOSTI ZA OSNOVNE ŠKOLE

Prikaz ljepota i posebnosti zavičaja

Osnovna škola Mate Balote i Talijanska osnovna škola "Edmondo De Amicis" ugostile su učenike i učitelje iz čak 38 osnovnih škola Istarske županije, sudionike 3. festivala zavičajnosti, uključenih u županijski projekt "Škole u srcu zavičaja". Projekt je dio institucionalizacije zavičajne nastave u Istarskoj županiji, a svaka škola sudjelovala je u projektu sa svojom temom iz zavičaja.

U Bujama su prezentirane mnoge lokalne zanimljivosti i prepoznatljivosti pojedinog područja. Učenici su s učiteljima obradili razne teme, od povijesnih zbivanja, folklora i odijevanja, obradili su lokalne narodne običaje, svečanosti, kažune, suhozid, kesten, smokve, masline i druge karakteristike pojedinog mjesta. Sve je to predstavljeno u obliku razglednica, brošura, jelovnika, kroz fotografije i videozapise, kroz ples i narodnu nošnju. Tako su učenici OŠ iz Svetog Lovreča Pazenatičkog obradili Limski zaljev kroz stoljeća i godišnja doba, o "Guštima nonine kužine" govorili su učenici OŠ Šijana, kako su se odijevali noneti u Taru i okolici predstavili su učenici iz OŠ Tar – Vabriga, "Gremo se oženiti i zavajka veseli biti" pozivali su učenici OŠ iz Buzeta, interaktivnu slikovnicu za djecu "U potrazi za magarcem" priredili su učenici OŠ Mate Balote Buje, smokvu kraljicu suhozida proučavali su učenici iz Barbana, a kesten su na sve načine obradili učenici iz Oprtlja.

Tradicijske igre, poslovice i legende

O praznovjerju i legendama pričali su učenici TOŠ Buje, folklorno stvaralaštvo Roverije i okolice proučili su i predstavili učenici iz Juršića, tradicijske igre, poslovice i legende svog područja obradili su učenici iz Kanfanara, o austrougarskim podmornicama u Puli radili su učenici OŠ Medulin i tako dalje. Sve su škole uložile puno truda na zadanu temu zavičajnosti, trebalo je puno istraživanja, rada s učenicima, uz potporu roditelja i drugih sponzora, kako bi prezentirali što su sve radili tijekom ove školske godine i do kakvih su spoznaja došli istražujući svoj zavičaj. Sve škole koje su se prijavile za provedbu projekta dobile su od Istarske županije po 7.000 kuna za sudjelovanje, proučavanje i prezentaciju svog projekta na temu zavičaja.

Očuvanje istarskog zavičajnog identiteta

Cilj ovog zavičajnog projekta koji se provodi u vrtićima, osnovnim i srednjim školama je formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u sustav obrazovanja na području Istarske županije, te čuvanje svog regionalnog bogatstva i regionalne posebnosti.

U travnju su na 2. festivalu zavičajnosti u Labinu sudjelovale 22 srednje škole iz cijele Istre, a 25. svibnja u Medulinu svoje će projekte na Festivalu zavičajnosti predstaviti istarski dječji vrtići. (Luka JELAVIĆ)