Ilustracija (Snimio Mark Lennihan)
Nizozemski pivar Heineken preliminarno je u srijedu izvijestio o većem prihodu u prvom tromjesečju, uz veći obujam prodaje i podignute cijene.
U razdoblju od siječnja do ožujka Heinekenov prihod porastao je za 7,2 posto, na 8,2 milijarde eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i jednokratne stavke, neto prihod uvećan je organski za 9,4 posto, na 6,85 milijardi eura.
Nepovoljne promjene valutnih tečajeva smanjile su neto prihod za 294 milijuna eura, navodi se u izvješću.
Potporu rezultatima pružile su pak za 6,0 posto više cijene.
Heineken je na početku godine prodao za 4,7 posto više piva nego u istom razdoblju 2022., prema preliminarnim podacima, povećavši obujam prodaje na godišnjoj razini prvi puta u godinu dana. U četvrtom tromjesečju prošle godine prodaja mu se bila smanjila za 3,2 posto.
Kompanija želi ponovo povećati prodaju u ovoj godini, koja se bila smanjila u 2023. buduć da su bili podigli cijene kako bi pokrili veće troškove energije i ječma.
U prvom tromjesečju Heineken je povećao obujam prodaje i neto prihod na svim tržištima, naglasio je izvršni direktor Dolf van den Brink, dodajući da su poticaj rezultatima bili i raniji Uskrs i jednokratni faktori.
No, gospodarsko okruženje i dalje je "izazovno i nesigurno", upozoravaju u nizozemskoj kompaniji. "Unatoč solidnom početku godine, ne možemo pretpostaviti da će prihod rasti istim tempom i u ostatku godine", priopćeno je.
Kompanija je u veljači upozorila na neizvjesne prognoze za dva važna tržišta, Vijetnam i Nigeriju, gdje je lani bilježila slabije rezultate zbog pogoršanog gospodarskog okruženja. Na početku ove godine prodaja je na oba tržišta porasla po dvoznamenkastim stopama, odražavajući nisku poredbenu osnovicu u 2023.