SVJETSKE ZVIJEZDE

TAME IMPALA U SRIJEDU NASTUPAJU U PULSKOJ ARENI: Bend kojeg obožavaju publika i kritika inspiracija je brojnim glazbenicima

Grupu predvodi Kevin Parker, multiinstrumentalist i producent benda. Parker svira gitaru i pjeva u većini nastupa uživo, dok mu se na ostalim instrumentima pridružuje rotirajuća postava. To često uključuje članove benda Pond, koji je žanrovski sličan Tame Impali, a također dolaze iz Australije

| Autor: Mladen RADIĆ
Tame Impala (Foto: Press)

Tame Impala (Foto: Press)

Grupa Tame Impala, svjetske glazbene zvijezde, gostovat će u srijedu, 17. kolovoza, u pulskoj Areni. Tame Impala dolazi iz Australije i spada u žanr psihodeličnog rocka. Grupu predvodi Kevin Parker, multiinstrumentalist i producent benda. Parker svira gitaru i pjeva u većini nastupa uživo, dok mu se na ostalim instrumentima pridružuje rotirajuća postava. To često uključuje članove benda Pond, koji je žanrovski sličan Tame Impali, a također dolaze iz Australije. Jay Watson može svirati sintisajzer, gitaru i pjevati; Cam Avery može svirati bas gitaru i pjevati; a Julien Barbagallo može svirati bubnjeve i pjevati. Uz to, Dominic Simper obično se pridruži Parkeru kako bi svirao gitaru i sintesajzer. Parker se sam bavi pisanjem i snimanjem tih zapisa.

Vrtoglavi uspon

Grupa je osvojila brojne nagrade, uključujući Grammyje, MTV VMA i NME nagrade. Uz nastupe u velikim dvoranama, nastupali su i na mnogim glazbenim festivalima na otvorenom.

Parker je prvi put osmislio Tame Impalu 2007., kao mladić koji je stasao na glazbenoj sceni Pertha u Australiji. Godine 2008. potpisao je svjetski ugovor s Modular Recordings, i tada prvi put zamolio Simpera i Watsona da mu se pridruže na nastupima uživo. Grupa je od tada imala meteorski uspon, s iznimno uspješnim istoimenim EP debijem i turnejama uz podršku izvođača kao što su The Black Keys i MGMT. Bend je objavio je svoj prvi album nazvan "Innerspeaker" 2010. godine, koji je bio vrlo hvaljen.

Snimljen uglavnom u udaljenoj kući na plaži izvan Pertha, Parker je radio gotovo svu glazbu, ovaj put dopustivši Watsonu i Simperu da malo doprinesu. Album je doživio uspjeh kod kritike i publike, pridobivši obožavatelje benda diljem svijeta i osvojio australsku glazbenu nagradu za album godine. Ubrzo nakon izlaska ploče, Parker se vratio u svoj matični studio u Perthu kako bi započeo rad na novom materijalu, koji je počeo snimati dok je bend bio na turneji.

Objavljen 2012., "Lonerism" je bio manje gitaristički, daleko čudniji album od "Innerspeakera", ali je izazvao još veću buru. Tame Impala ponovno su osvojili nagradu za album godine i bili su na vrhu mnogih anketa na kraju godine (uključujući NME), a ploča je bila nominirana za najbolji alternativni album na Grammyjima. Sav ovaj uspjeh učinio je Parkera traženim suradnikom, a Mark Ronson je bio najveće ime koje je uspostavilo vezu s Parkerom te je on radio na nekoliko pjesama na Ronsonovom albumu "Uptown Special". U isto vrijeme, Parker i neki prijatelji osnovali su svemirski disko bend AAA Aardvark Getdown Services.

Time su se pripremili za sljedeću ploču Tame Impala, "Currents" iz 2015., čiji je zvuk proširen kako bi uključio brže pjesme orijentirane na plesnu glazbu i neke R&B stilove. Ploča je trijumfirala u brojnim kategorijama na dodjeli nagrada ARIA 2015., uključujući i u onoj za najbolji album, te je ponovno bila nominirana za najbolji alternativni album na Grammyjima 2016.

Brojne suradnje

Parker je sljedećih nekoliko godina surađivao s Koi Childom, Lady Gagom, Yasiin Beyem, ZHU-om, SZA-om i Mickom Jaggerom. Tame Impala su objavili i prošireno izdanje "Currentsa" s tri prethodno neizdane pjesme i remikse Ponda i Soulwaxa 2017. godine.

Parkerova popularnost kao suradnika nastavila je rasti tijekom zastoja rada benda pa je 2018. gostovao na albumu "Astroworld" Travisa Scotta, koautor je pjesme na albumu "Ye" Kanyea i ponovno se udružio s Ronsonom na albumu "Late Night Feelings" iz 2019.

Iste godine, Parker je opet pokrenuo koncertnu postavu Tame Impale koja je i dalje uključivala Simpera i Watsona kao ključne članove, dobivši visokoprofilna mjesta na festivalima Coachella i Primavera Sound. Prije ovog ponovnog pojavljivanja, Parker je radio na četvrtoj ploči Tame Impala. "The Slow Rush" objavljen je početkom 2020., a grupa je krenula na svjetsku turneju. "The Slow Rush" je ostvario komercijalni uspjeh i hvali ga kritika, zauzeo je vrh ARIA ljestvice i odnio kući još pet trofeja na ARIA nagradama. Također je bio nominiran za dvije nagrade Grammy. Popratna kolekcija, "The Slow Rush B-Sides & Remixes" uključivala je nove pjesme poput "No Choice" i remikseve Lil Yachtyja i Four Teta.

Ove se godine Parker spojio s još jednom legendom, snimivši singl "Turn Up the Sunshine" s ikonom Motowna Dianom Ross za soundtrack animiranog filma "Malci 2: Kako je Gru postao Gru".

Ukratko - u Puli publiku očekuje vrhunski koncert.

Impresionirali već od prvih svirki

Kevin Parker je odrastao u glazbenom okruženju i rano se posvetio učenju gitare i bubnjeva. Njegov školski prijatelj Dominic Simper dijelio je njegovu ljubav prema glazbi, posebno prema psihodeličnim zvukovima kasnih 60-ih, pa su 2005. osnovali bend Dee Dee Dums s bubnjarom Lukeom Epsteinom. Kada je Epstein otišao 2007. Jay Watson je preuzeo njegovo mjesto i promijenili su ime u Tame Impala. Istoimeni EP zauzeo deseto je mjesto na ljestvici ARIA i prvo mjesto na ljestvici nezavisnih izdavača. Iako je Parker svirao sve u studiju, uživo su Tame Impala funkcionirali kao pravi bend, premda su na svojim prvim svirkama bili nepripremljeni. Na jednom takvom nastupu za zabavu časopisa Vice u Melbourneu, voditelj diskografske kuće indie elektro-pop benda MGMT bio je dovoljno impresioniran da im ponudi da sviraju kao predgrupa na turneji njegovog benda po Australiji.