jedinstvena prilika

Sajam karijera na FET-u: Mladi su danas vrlo ambiciozni, očekuju brzi uzlet karijere

| Autor: Jelena MILOVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)


U zgradi Fakulteta ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" pri Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli jučer je održan sajam karijera. Bila je jedinstvena prilika da mladi istraže karijerne mogućnosti i stvore korisne kontakte s vodećim tvrtkama i organizacijama. I tvrtke koriste ovakve prilike da se predstave studentima, stoga nije rijetkost da se neke svake godine predstavljaju na Sajmu.

- Uvijek je lijepo upoznati ih i prenijeti im informacije kako bi se kasnije javili na naše natječaje. Bilo je takvih slučajeva, a ovo je odlično mjesto za početak neke buduće suradnje, opisala nam je iskustva Kristina Turković, specijalist u ljudskim resursima u Aminess Hotels&Resorts, jedne od brzorastućih hrvatskih turističkih kompanija.

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)Mjesto na kojem se stvaraju korisni kontakti (Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

Znaju što žele

Mladi najčešće postavljaju pitanja o mogućnostima rada koje im se nude, načinima prijave, poslovima unutar tvrtke te kakve su mogućnosti za napredovanje i razvoj.

- Današnje generacije jako su ambiciozne, a pomalo i nestrpljive. Očekuju brzi uzlet karijere, ali priznaju da ne znaju sve. Mi gledamo da nađemo motivirane ljude, željne znanja i učenja te razvoja, rekla je Turković koja otkriva da za potrebe sezone zapošljavaju oko 2.000 djelatnika.

Andrea i Ivana na prvoj su godini diplomskog studija marketinga, a ovo im nije prva godina da pohode Sajam karijera.

- Ove godine ima puno izvrsnih kompanija i ponuda je velika. Budući da studiram marketing, cilj mi je da što više upoznam marketinške kompanije i dobijem kontakte s osobama iz tih tvrtki. Već sam obavila nekoliko razgovora i pitala sam ih da mi opišu svoju ponudu, koliko godina djeluju, kako je raditi kod njih, primaju li studente, otkrila nam je studentica Andrea iz Juršići koja veli da o plaći nije postavljala pitanja, jer su to "pitanja za kasnije".

Studenti na ove susrete, čini se, dolaze potpuno pripremljeni. Ne samo s pitanjima, već i s informacijama o tvrtkama za koje iskazuju interes.

- Ovo su i dosta poznate kompanije, tako da o njima već postoji glas, ali naravno da je dobro pripremiti se prije razgovora s njima, odgovara ona. Jako je, kaže, zadovoljna izborom studija i mogućnostima koje nudi.

Njena kolegica Ivana je iz Vinkovaca i ima slične planove.

- Dosta je naporno raditi uz studentske obaveze, ali ako se dobro organiziraš, sve se stigne. Lijepo je zaraditi svoj novac, to utječe i na samopuzdanje, mišljenja je ova mlada studentica.

Obje smatraju da je Pula na dobrom putu da postane pravi studentski grad, ali da to još nije u potpunosti. Možda je upravo i ovaj Sajam jedan od iskoraka u tom smjeru. Jer, poslodavci žele studente i to ne kriju.

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)Ivana Štifanić i Kristina Turković studentima su predstavljale Aminess Hotels&Resorts (Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

Sezonski rad

Matea Macan, voditeljica službe prihvata i otpreme putnika te Zoran Lukež, voditelj pravnih poslova Zračne luke Pula, otkrivaju da su osobno prvi put na ovom sajmu, ali da su već posjećivali neke slične.

- Nudimo dinamično okruženje, mogućnost napredovanja i nadamo se da ćemo time privući sezonske radnike, pogotovo studente. Zračna luka sada treba ozbiljan broj radnika, jer smo sezonski aerodrom i najviše posla imamo tijekom ljeta. Zato su nam studenti i zanimljivi, jer zbog dinamike svojih studentskih obaveza ljeti ipak mogu biti raspoloživi za posao, pojašnjavaju nam.

Trenutno imaju aktivne natječaje, a budući da je svatko mogao izdvojiti neke svoje posebnosti, to su učinili i oni.

- Svi nude ambiciozno radno okruženje, edukacije, manje-više jednake plaće, ali jedino mi imamo tu komparativnu prednost da ćete kod nas jako brzo naučiti razliku između zvukova Boeinga i AirBusa. Sigurno postoje zaljubljenici u avijaciju koji bi željeli raditi kod nas, zaključuju aludirajući da je riječ o poslu s posebnom dinamikom koja mu je svojstvena.

Vera Zidar, koordinatorica ljudskih resursa iz Kempinski Hotela Adriatic, također ističe

- Sama činjenica stupanja u kontakt s ovim mladim ljudima, koji uvijek pokazuju interes, a među njima uvijek ima i puno dobrih kandidata, dovoljan je razlog da smo tu. Mislim da je važno sudjelovati u ovome.

Pitaju nas najčešće o našem brendu, koji je malo drugačiji od ostalih, jer je internacionalni i luksuzan. To im je jako zanimljivo i zvučno. Mladi su ambiciozni i imaju jako puno samopoštovanja. Rekla bih da su različiti od nekih prijašnjih generacija. I da, ponekad preskaču neke stepenice na putu, veli Zidar odgovarajući na pitanje o njihovoj nestrpljivosti da uzlete čim prije.

Potvrdila nam je da je već obavila razgovor koji će vjerojatno uroditi plodom, a iako svake godine posegnu za novom radnom snagom, ovaj hotel ima dosta svoje stalne radne snage te za sezonu ne strahuju od nedostatka kadra.

(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)(Snimio Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

Dragocjeno iskustvo

Studentice Simona, Lucija i Ana na prvoj su godini dizajna audiovizualne komunikacije, a podrazumijeva se i prvi put na Sajmu karijera.

- Najviše me zanima ponuda neke od tvrtki koje imaju veze s dizajnom, nekakva praksa ili nešto slično gdje mogu steći neko iskustvo, vele nam, a budući da je dizajn vrlo specifičan, iskustvo im je iznimno bitno.

Koncepciju ovakvog sajma ocjenjuju pozitivnom, a mogućnost da među tvrtkama koje se predstavljaju pronađu mogućnost i mjesto za sebe, vrlo korisnom. I one su se prije dolaska na Sajam informirala o tvrtkama koje se predstavljaju, a najdraže bi im bilo da svoju poziciju pronađu u nekoj digitalnoj.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of