PIŠE MARCELLO ROSANDA

Država pogoduje sebi i taksistima

Ilustracija / Marcello Rosanda (Pixabay / Milivoj Mijošek)

Ilustracija / Marcello Rosanda (Pixabay / Milivoj Mijošek)


Tko to Balkancima smije reći da nisu veći pijanci od, primjerice, Engleza? Sama pomisao na takvo što razljutit će prosječnog konzumenta, ali i proizvođača etilnog zlata na našem poluotoku, na kojem već s dva promila u krvi nastupa obiteljsko nasilje, dok se sa šest promila najbolje vozi traktor. Alkoholna smo nacija, ali i destinacija, nema se tu što dodati ni oduzeti, to je naprosto tako. Ipak, u Velikoj Britaniji dozvoljeno je voziti s 0,8 promila u krvi, pa se postavlja pitanje po čemu su oni "bolji pijanci" od nas.

Uz to, da ne bi bilo da smo baš najgori u ispijanju alkohola i da nas jedino to obilježava, možemo umjerenijim rječnikom reći i da je čaša vina ključan dio mediteranske prehrane, jedne od najzdravijih na svijetu, a koju Svjetska zdravstvena organizacija prihvaća kao "učinkovitu strategiju za prevenciju nezaraznih kroničnih bolesti kao vodećih uzroka prerane smrti na globalnoj razini". Kao država koja praktički živi od turizma i vezanog mu ugostiteljstva trudimo se, između ostalog i kvalitetom vina, ostati i napredovati u onome što zaista jesmo - vrhunska eno-gastro destinacija.

Međutim, zakonodavci očigledno ne shvaćaju tu realnost, pa namjeravaju novim "Nacionalnim planom sigurnosti cestovnog prometa" ljudima oduzeti omiljeni nacionalni sport i turističku ponudu na način da ograniče, odnosno potpuno zabrane vožnju nakon samo jedne čašice vina uz ručak, ili krigle točenog piva uz utakmicu - kako tko voli, ovisno o naravi.

Istovremeno, usporedbe radi, a vezano uz sigurnost na cesti, bizarna je i nebulozna ekspresna odluka zakonodavca iz 2015. godine koja mladim vozačima omogućava upravljanje vozilima čija snaga motora prelazi 80 kilovata. Tragedije se, tako, pa i u trijeznom stanju, redaju po dobro poznatom scenariju - u ranim subotnjim satima, pri povratku s noćnog izlaska, iživljavanjem mladog vozača u snažnom automobilu po generalno lošim cestama. I zbog toga smo, uostalom, po sigurnosti cestovnog prometa među najgorim zemljama Europske unije. Inače, Puležanima su dobro poznate konzekvence koje se uslijede nakon što klinac dobije "beštiju" na upravljanje, pa bio on i trijezan.

Postavlja se, stoga, pitanje kome to država pogoduje istovremeno udarajući po vinskom sektoru i općenito ugostiteljstvu koje je ionako na koljenima? Jedini logičan odgovor bio bi - sama sebi radi punjenja proračuna ili taksistima. Uzevši u obzir ulogu raznih "šofera" u poslijeratnom gospodarstvu, za pretpostaviti je da je taj lobi još uvijek prisutan i utjecajan.

No, šalu na stranu, a zbog svekolikog pozitivnog učinka umjerenog konzumiranja alkohola, dajte umjerenim konzumentima da budu zdravi, ugostiteljima da prežive, turistima da nam se vrate, a narodu - veselje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of