DIREKTOR HERCULANEE IGOR STARI POTVRDIO:

Puljanima slijedi poskupljenje odvoza smeća


Za nekoliko dana građani će dobiti nove korigirane cjenike za odvoz smeća, a sve zbog novog načina, odnosno usvojene odluke o gospodarenju komunalnom i biorazgradivom otpadu. Koliko će računi poskupjeti, još nije poznato, no poznato je da će biti veći. Prema nekim najavama, za čak 60 do 70 posto. Možda čak i više. Tim smo povodom, ali i o tome što građani mogu očekivati novim načinom prikupljanja otpada, razgovarali s direktorom Herculanee Igorom Starim.

Nove cijene od lipnja-srpnja

- Nakon što je usvojena odluka, dužni smo u roku od 30 dana od objave u službenom glasilu predati cjenike na suglasnost gradonačelniku. Nakon dobivanja suglasnosti, dužni smo svim korisnicima poslati izjave te uz njih priložiti i korigirani cjenik. Svaki korisnik ima 15 dana da vrati izjavu, odnosno ako je ne vrati smatrat će se da je suglasan s podacima koji su navedeni u izjavi. Nakon prikupljanja izjava i obrade podataka, potrebno je najmanje 30 dana prije stupanja na snagu objaviti novi cjenik u medijima. Prvi korigirani računi građanima bi mogli stići za lipanj ili srpanj, a moguće i kasnije. U međuvremenu ćemo poslati građanima i obavijest koja će sadržavati ključne informacije o planu i vremenu prikupljanja otpada, kaže u uvodu Stari.

Hoće li doći do poskupljenja odvoza smeća i zašto?

- Jasno je da do korekcije cijene usluge mora doći. Sustav gospodarenja otpadom, zahtjeva značajna ulaganja. Prije uspostave novog sustava, na području grada smo imali ukupno tri tisuće posuda. Danas, računajući i vrećice, imamo ukupno oko 25 tisuća. U konačnici, kada se sve zgrade budu individualizirale, približit ćemo se brojci od oko 30 tisuća, u što treba ubrojiti i setove podzemnih spremnika koji će pokrivati uži gradski centar, kao i područja s velikom koncentracijom stanovništva. Na taj način dolazimo do čak desetorostrukog povećanja broja potrebnih posuda. Kako bismo isporučili uslugu za taj broj spremnika, s 36 djelatnika 2008. godine, došli smo na 55 djelatnika u zimskom periodu i oko 80-ak potrebnih djelatnika u ljetnom periodu. Sukladno navedenome, proporcionalno raste i broj potrebnih vozila s 12 u 2008. godini na današnjih 17, s daljnjom potrebom rasta. Ne treba zaboraviti i sve ostale troškove - gorivo, troškovi sustava identifikacije-čipova, potrebnih softwera, smanjenje obračunskog razdoblja s dva na jedan mjesec, dodatni broj ljudi na reciklažnom dvorištu koje će raditi u dvije smjene. (Nera SOFTIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of