Mladi Buzećani sami izrađuju dronove i buggy vozila

DAN OTVORENIH VRATA SREDNJE ŠKOLE

Mladi Buzećani sami izrađuju dronove i buggy vozila

0

Iskoristio je stečena znanja na Erasmus+ projektima i na praktičnoj nastavi te je sam projektirao, modelirao i izradio solarnu bateriju i dron. Tibor Totman, učenik trećeg razreda strukovnog četverogodišnjeg programa tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom prezentirao je polijetanje drona na jednoj od brojnih radionica održanih u sklopu Dana otvorenih vrata i projektnog dana u Srednjoj školi Buzet. Buzetsku školu u ovoj školskoj godini u obrazovnim programima opće gimnazije te strukovnima - tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, elektromehaničar i automehaničar te CNC operater, polazi 143 srednjoškolaca.

Školu obišli osnovci uoči upisa

Projektni dan uklopljen je u pripreme za predstojeće upise pa su tako školu obišli osnovci Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja", matične škole Buzet i područnih škola Vrh i Roč te učenici osmih razreda iz OŠ Lupoglav, a u poslijepodnevnom predstavljanju vrata su bila otvorena za roditelje i zainteresirane građane.

- Dan otvorenih vrata prilika je da pokažemo aktivnosti škole i zainteresiramo osmaše da upišu usmjerenja u našoj školi. Pogotovo smo htjeli predstaviti novi trogodišnji program za stjecanje strukovne kvalifikacije CNC operatera koji su kao i tehničari za električne strojeve s primijenjenim računalstvom vrlo traženi na tržištu rada, stalno nas kontaktiraju zainteresirani gospodarstvenici iz Buzeta, ali i iz ostalih dijelova Istre, izjavila je ravnateljica Marija Pavletić.

Polaznici strukovnog programa tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom predstavili su mehatronička znanja i vještine stečene na Erasmus+ projektu "Industrijska računala i mikroupravljači u mehatronici", na praksi u Srednjoj tehničkoj školi Kopar, kao i u matičnoj školi. Među ostalim Armin Krivičić i Paolo Majcan predstavili svoj zajednički rad na industrijskom računalu Siemens. Osmislili su, ožičili i programirali sustav za stubišnu rasvjetu zgrada.

Pažnju je privukla prezentacija Buggy vozila. Na projektu su u najvećoj mjeri sudjelovali strukovnjaci i to učenici 1a. razreda - CNC operateri koji su na kompletnu izradu i proizvodnju Buggya utrošili stotinjak sati rada, i to za skiciranje, modeliranje, konstruiranje šasije, piljenje, plazma rezanje, spajanje zavarivanjem MIG, MAG i TIG postupkom, bušenje, glodanje i tokarenje, pripremu i zaštitu površine, bojanje, sastavljanje i podešavanje dijelova ovjesa i motora.

Ključ koji otvara vatra učionice

Među mnogim radionicama isticala se i soba za bijeg, Escape room da Vinci.

- Umjesto stereotipne prezentacije odlučili smo se za jednu veliku radionicu sobe za bijeg temeljene na uredu Leonarda da Vincia gdje je u 30 minuta rješavanjem raznih zagonetaka trebalo pronaći ključ koji otključava vatra učionice. Objedinili smo znanja matematike, logike i informatike, pojasnio je inicijator i organizator radionice gimnazijalac Ernest Nežić.

Srednjoškolci su predstavili pravila i način igranja nogo-tenisa, sporta koji predstavlja kombinaciju rukometa, odbojke i tenisa. Održane su i radionice fizike i elektrotehnike, kemije i biologije, kombinirana radionica Građanskog odgoja i geografije, aktivnost Građanskog odgoja i obrazovanja kroz simuliranu sjednicu Hrvatskog sabora. Jezično-povijesna radionica odlučila se za temu "Čuvari mašte u svijetu bajke" i predstavila bajku kao književnu vrstu. Svijet bajke dočarala je edukativnom igrom za učenike, prezentacijom na temu bajke, scenskom igrom s motivima iz poznatih bajki te čitanjem autorskih tekstova učenika. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO)