"Zlatna lubenica 4.0"

MEDIA MEDITERRANEA 22 Nagrada Anji Maleć za "Number blue"

| Autor: Mladen RADIĆ
Snimio : D. ŠTIFANIĆ

Snimio : D. ŠTIFANIĆ


Pobjednički rad "NumberBlue" koji je kreirala Anja Maleć je generativna četverokanalna video instalacija kojoj je cilj propitivati budućnost e-građana. Fokus rada je na tehnologijama prepoznavanja i analize lica, i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu. One su stavljene u kontekst etičkog svjedočanstva, kritike i djelovanja, dok se na lice gleda kao na financijsko sredstvo ili biometrijsku valutu državljana

 

Otvorenjem natjecateljske izložbe "Zlatna lubenica 4.0" u pulskoj galeriji Srpskog kulturnog centra preksinoć je započeo 22. festival MediaMediterranea u organizaciji udruge Metamedij koji ove godine ima temu "Dear Frenemy/Dragi (ne)prijatelju". Na izložbi su izloženi radovi finalista istoimenog natječaja za mlade autore, a žiri u sastavu Oleg Šuran, Marko Vojnić Gin i Olga Majcen Linn kao najbolji rad odabrao je "Number blue" Anje Maleć kojoj je nagradu uručio Oleg Šuran. Osim njenog rada, u konkurenciji su bili i radovi Ivane Bajcer "Savršen dan", Helene Rubčić "Identitet", Ivane Škvorčević "Parallel Noise" i Dore Brkarić "Life is GREJP", a tu je i projekt prošlogodišnje dobitnice Valentine Butumović koja je dobila mogućnost da producira svoj rad koji je nazvala "Mrtva priroda".

gg

Podrška mladim autorima

Programska koordinatorica festivala Ivana-Nataša Turković je kazala da se na natječaj ove godine prijavilo 19 autora od kojih su članovi žirija odabrali pet za koje su smatrali najviše odgovaraju temi.

Vidno iznenađena laureatkinja Anja Maleć kazala je da je iskreno zatečena i nije očekivala da će osvojiti nagradu jer, kako kaže, nikada ništa ne osvaja, "niti na lotu".

- Ovo mi zbog toga puno znači i hvala vam puno što vjerujete u mene i moj rad, i sretno vam s nastavkom festivala, poručila je Anja Maleć.

Marino Jurcan, predsjednik udruge Metamedij, je u pozdravnom govoru zahvalio brojnoj publici što već više od dva desetljeća podržava ovaj festival.

gg

- Drago mi je da smo zadržali kontinuitet sve te godine i da s festivalskom temom i reakcijom umjetnika na nju kritički promišljamo ključne fenomene sadašnjice pogotovo u ovim vremenima pandemije. Primjer tome je i ova izložba kojom želimo podržati mlade autore i pružiti im priliku da realiziraju svoj rad i predstave se na festivalu. Radovi su i ove godine odlični pa se nadam da ćete uživati u izložbi, kazao je Jurcan.

Pobjednički rad "NumberBlue" koji je kreirala Anja Maleć opisan je kao generativna četverokanalna video instalacija kojoj je cilj propitivati budućnost e-građana. Fokus rada je na tehnologijama prepoznavanja i analize lica, i njihovoj primjeni u svakodnevnom životu. One su stavljene u kontekst etičkog svjedočanstva, kritike i djelovanja, dok se na lice gleda kao na financijsko sredstvo ili biometrijsku valutu državljana. Tehnologija prepoznavanja lica se koristi za otključavanje pametnih telefona, registraciju pohađanja u nekim školama, usmjeravanje sigurnosti u javnom prijevozu, u kaznenom sektoru i za plaćanje računa. "Ako idemo ka usvajanju facijalne valute, ne smijemo zapostaviti pitanje čije ćemo vlasništvo postati? Koje će kategorije definirati našu vrijednost? Što je s našom privatnošću? Djelo se može sagledati i kao avangardna kritika nadzornog kapitalizma", piše u opisu rada.

gg

Večeras festivalska završnica

Za izradu rada autorica koristi fotografije s identifikacijskih dokumenata iz zemalja čija je državljanka ili gdje ima stalno prebivalište. U svakoj zemlji ima različiti matični broj, ali isto lice. Osobne fotografije direktno povezuje s izravnim događanjima i stanju na svjetskoj burzi. Podatke o kretnji dionica pretvara u kontroler video efekta pa se sa svakom kretnjom manipuliraju i iskrivljuju fotografije. Kako vrijeme prolazi, njezino lice nestaje, a s njim i autoričina vrijednost kao financijsko sredstvo.

Anja Maleć je medijska i filmska umjetnica koja se bavi audiovizualnim performansima i generativnim video radovima, a u posljednje vrijeme pažnju usmjerava prema interaktivnim instalacijama. Glavne teme su joj problematika konzumerizma i digitalnog, internetskog društva. U radu istražuje fenomen ljudskih mana kao posljedice digitalnog stila života ili pak one koje digitalizacija naglašava. Diplomirala je slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, u klasi Igora Rončevića, i animaciju na VoldaUniversityCollege u Norveškoj.

gg

Izložba Zlatna lubenica 4.0 ostaje otvorena do 21. kolovoza, a može se razgledati od 19 do 23 sata.

Program festivala nastavlja se i završava večeras u Rojcu gdje je u 20 sati u Dnevnom boravku na rasporedu prezentacija radionice spekulativne dizajnerske prakse "The Otherness Toolkit" dok će u 21 sat u dvorištu Rojca biti predstavljen video rad "UU" talijanske umjetnice Terese Cos. Nakon toga, vrijeme je za glazbu pa će u 22 sata zasvirati Piknik Soundtrack WunschBaum Project koji čine pulski glazbenici Branko i Anamarija Škara. Marino Jurcan pod pseudonimom Morski nastupit će u 22.50, a festival će privesti kraju DJ Rike koji nastupa od 23.15.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter