cvu batana

FOTO / Otvorena izložba 13. Smotre rovinjske fotografije

| Autor: Aldo Pokrajac
(Snimio: Aldo Pokrajac)

(Snimio: Aldo Pokrajac)


U galeriji Centra za vizualne umjetnosti Batana otvorena je izložba ovogodišnje, 13. Smotre rovinjske fotografije. Predsjednik Batane Mladen Boljkovac je otvarajući izložbu rekao da je njena namjena populariziranje fotografije i općenito vizualnih tehnika među mladima. Naime, danas se fotografijom svi bave, a da li su u tome uspješni autori mogu vidjeti ako sudjeluju na izložbama.

(Snimio: Aldo Pokrajac)(Snimio: Aldo Pokrajac)

Pohvalu klubu koji na svojim izložbama okuplja najviše autora izrazio je David Modrušan, zamjenik gradonačelnika Rovinja Marka Paliage. Tajnik kluba Ermano Bančić, ujedno i autor postava i kataloga izložbe, dodao je da autora ima i više, ali ih je teže animirati da se pojave na smotri. Naime, puno je njih iz čijih bi se mobitela i aparata moglo iskopati dobrih fotografija…

Inače, na ovogodišnju smotru pristigle su 204 fotografije od 53 autora. Izbornici Denis Gržetić i Karmen Orlić, priznati umjetnički fotografi, članovi ULUPUH-a su za izlaganje odabrali 99 fotografija. Budući da je riječ o smotri osnovni princip je bio da se od svakog autora izabere najmanje jedne fotografija.

(Snimio: Aldo Pokrajac)(Snimio: Aldo Pokrajac)

Fotografska priča

Ovogodišnja izložba prikazuje eklekticizam u pristupu fotografiji kao i veliku raznovrsnost stilova, žanrova i ostalih atributa kojima opisujemo fotografiju. Zadatak žirija je bio težak jer se vidi visoki nivo koji autori postižu u svom bilježenju momenata u prostoru i vremenu oko sebe. Da li netko pokušava fotografijom ispričati priču ili je nekom zapeo za oko jedinstveni moment kojeg je morao zabilježiti ili zamrznuti u određenom trenutku koji pripada samo njemu, a sada svima nama otisnutom na bijelom papiru, gdje fotografija naizgled, ali samo naizgled završava svoj put i dalje je na promatraču, koji će je možda uklopiti u neku svoju priču.

„Kruno Sudec je svojom kolekcijom „Jedna soba kroz godine“ uspio prikazati cijeli jedan život kroz seriju od samo četiri fotografije. Ove fotografije sigurno nadilaze ono što je trenutačno, instantno i tako se često smatra imanentno fotografiji, ali fotografija ima bezbroj lica i kvaliteta. To „trenutačno“ se možda najbolje vidi kod Silvije Butković i njene odlične serije fotografija koje prikazuju igru konja i psa. Ettore Perazzeta je pak pokazao nešto sasvim treće sa svojom serijom od četiri fotografije. Na njima nema živih subjekata već samo prostor koji svjedoči onome što se u tome prostoru desilo. Ove slike odličnog i mračnog ugođaja hvataju promatrača za njegovu nutrinu i gotovo mu izazivaju neugodnost“, objasnio je Denis Gržetić.

(Snimio: Aldo Pokrajac)(Snimio: Aldo Pokrajac)

„Fotografije uvijek izazivaju snažne refleksije kod promatrača, pa je tako i ovoga puta. Od samog tehnološko-magičnog početaka fotografije do današnjih moćnih digitalno naprednih savršeno-nesavršenih fotoaparata, ta 'camera obscura' je postala brza, moćna i tehnološki pomalo isprazna, no dok god su ljudska bića svjesna posebnosti svog izbora momenta ispred njih, kao i refleksije vlastite nutrine i dalje će fotografija biti magična, zamrznuti moment u prostoru i vremenu. Najbliže onom što se u SF literaturi naziva vremenskom mašinom. Ponekad jedna fotografija, naglaskom na određenom momentu u prostoru i vremenu, može ispričati cijelu priču, a serija takvih fotografija može ispričati život sam“, prokomentirala je izložene fotografije Karmen Orlić.

Što donosi umjetna inteligencija

„Mi smo počinjali sa analognom fotografijom, gdje se nestrpljivo očekivalo što će ispasti kada se razvije film. Koliko god je digitalna tehnologija maksimalno ubrzala stvaranje fotografije strahovali smo gdje će nas dovesti. Sada sa zebnjom gledamo kako će na fotografiju utjecati umjetna inteligencija. Koliko god strahovali uvijek će postojati autori kao što je Kruno Sudec, koji će isti prizor snimati godinama ili pak Silvija Sudec sa svojim slikama konja te Ettore Perazzetta sa svojim fotografijama prostora gdje borave ljudi ali bez njih kao protagonista“, zaključio je Denis Gržetić.

(Snimio: Aldo Pokrajac)(Snimio: Aldo Pokrajac)

Prvu nagradu na ovogodišnjoj smotri osvojio je Kruno Sudec za kolekciju „Jedna soba kroz godine“. Druga nagrada pripala je Silviji Butković za kolekciju „Igra, Vjetar u grivi, Povratak i Muzejski predah“. Treću nagradu osvojio je Ettore Perazzetta za kolekciju „Suptilna radoznalost, Glasovi koje ne čujem, Figure koje ne vidim i Ne želim znati“. Pohvale za svoje radove su dobili Vlado Bjelajac, Patrizia Sfettina Jurman, Darko Trojanović, Ermano Bančić, Željka Čižić, Alessio Sponza, Jasmin Tanović, Zoran Ljubičić, Walter Novak i Patrik Fariš.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter