(Snimio Duško Marušić Čiči)
Nakon zamjene monoblok kotača, niskopodni dizel-električni motorni vlak od jučer, 13. lipnja opet je u prometu na istarskom području, javljaju iz HŽ Putnički promet.
Zbog kvara nije bio u pogonu još od sredine svibnja od kada je odvezen na servis u Zagreb, jer u Puli nema mogućnosti zamjene kotača.
Inače vlak koji je u Puli svečano inauguriran 6. ožujka vozi na liniji Pula-Buzet-Pula. Najbrojniji putnici su školska djeca. No, kako se školska godina bliži kraju malo će se još njime voziti, ali nadajmo se da će vlak voziti na jesen redovito i da se neće tako često kvariti.
Koji su razlozi kvarova na ovom modernom vlaku? Iz Putničkog prometa HŽ-a nedavno su ustvrdili kako do pojačanog trošenja kotača svih vlakova na istarskim prugama dolazi zbog lošeg stanja tračnica.
HŽ Infrastruktura, pak tvrdi "da su na prugama u Istri ugrađene standardne tračnice koje zadovoljavaju sve propisane tehničke uvjete, kao i na ostalim prugama na željezničkoj mreži RH. Redovitim mjerenjima prati se njihovo trošenje, a kada istrošenost tračnica dosegne dozvoljene granice, tračnice se kroz planirane radove na održavanju uredno mijenjaju novim, kako na prugama u Istri tako i na cijeloj željezničkoj mreži," odgovorili su na naš upit iz HŽ Infrastrukture.
Tko je u pravu možda i nije tako teško zaključiti s obzirom da je i brzina kretanja vlakova u Istri niža od brzine na prugama u drugim dijelovima Hrvatske.