U takvim slučajevima predviđena zakonska postupanja ne poduzima mjesno nadležna lučka kapetanija, u ovom slučaju pulska, već tijela lokalne uprave i samouprave, ovisno o njihovoj nadležnosti, u suradnji s mjesno nadležnim (županijskim) lučkim upravama, poručuju iz Ministarstva pomorstva
Pulski zaljev više ne smrdi na gorivo koje je prije dva dana ispušteno iz zasad nepoznatog plovila, a nakon što je zapuhao vjetar, masna mrlja odnesena je iz luke. No, nadležni još uvijek nisu utvrdili tko je odgovoran za onečišćenje koje je, prema svemu sudeći, bilo manjeg intenziteta. Ravnatelj Lučke uprave Donald de Gravisi jučer nam je kazao da je netko očito očistio šantine, odnosno tzv. kaljuže broda, izbacivši mješavinu vode i goriva u more.
Međuresorski nadzor
- Ne može se procijeniti ispuštena količina goriva. Bio je onečišćen donji dio luke, kod benzinske i riječkog gata. Pročistilo se samo od sebe, vjetar je odnio mrlju, veli De Gravisi. Kaže da je riječ o manjem onečišćenju pa nije bilo potrebno postavljati brane koje Lučka uprava posjeduje upravo za takve slučajeve. "Nismo čistili. Inače u takvim situacijama Lučka kapetanija daje nalog tvrtki Dezinsekcija za čišćenje, ali on nije izdan jer je riječ o maloj količini, što smo utvrdili na terenu zajedno s predstavnicima Kapetanije, veli De Gravisi.
Onečišćenje je uočeno u utorak predvečer i trajalo je do srijede ujutro. De Gravisi kaže da je vjerojatno riječ o nafti, nekakvom pogonskom gorivu pomiješanom s vodom.
Prema očevicima, na teren je izašla i inspekcija zaštite okoliša. Što je utvrdila, pokušali smo doznati u Ministarstvu zaštite okoliša, odakle su nas uputili Državnom inspektoratu. Oni pak tvrde da nisu nadležni te nas upućuju u Županijski operativni centar kojim zapovijeda lučki kapetan. Međutim, pulska lučka kapetanica Dolores Brenko Škerjanc veli da nije ovlaštena davati informacije te nas upućuje Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture odakle su nam jučer odgovorili da, prema njihovom inspekcijskom nalazu, nije riječ o onečišćenju iz broda, već s kopna.
- U takvim slučajevima predviđena zakonska postupanja ne poduzima mjesno nadležna lučka kapetanija, u ovom slučaju LK Pula, već tijela lokalne uprave i samouprave, ovisno o njihovoj nadležnosti, u suradnji s mjesno nadležnim (županijskim) lučkim upravama, poručuju iz Ministarstva pomorstva.
Prenose da je 30. srpnja u 18.50 sati djelatnik Lučke uprave Pula obavijestio Lučku kapetaniju Pula da je more u neposrednoj blizini nautičke benzinske postaje u luci onečišćeno ugljikovodicima, uz pretpostavku da je onečišćenje vezano uz oborinski odvod benzinske postaje.
- Službenici Lučke kapetanije su odmah izašli na teren i utvrdili onečišćenja te su poduzete sve potrebne radnje, a Lučkoj upravi izdan je nalog da odmah započne postupak sanacije. Istovremeno, stručnjaci koje je angažirala Kapetanija utvrdili su da je ispust benzinske postaje ispravan, odnosno da ugljikovodici (onečišćenje) izlazi iz sustava oborinskog ispusta, stoga su angažirani komunalni djelatnici koji su oko 22 sata isprali oborinske ispuste. O svemu su obaviješteni i inspektori zaštite okoliša, kao i vodopravni inspektor, a Kapetanija je angažirala i EKO brod, koji je stavljen u pripravnost sljedećega dana, u slučaju nastavka onečišćenja mora (iz utvrđenog kopnenog izvora onečišćenja) tijekom noći, kada nije moguće obavljati sanaciju. U nadzoru u srijedu u 6.30 ujutro službenici Lučke kapetanije utvrdili su da onečišćenja mora ugljikovodikom više nema, da bi u 10.30 sati na teren izašli vodopravni inspektor, zajedno s inspektorima zaštite okoliša. Po završetku koordiniranih međuresorskih inspekcijskih nadzora, jučer u 15 sati službenici Kapetanije obavili su pomorski obilazak akvatorija te nisu uočili nikakvo onečišćenje, stoji u odgovoru iz Ministarstva pomorstva.
Ljubičasto more
Milan Orešnik, vlasnik izletničkog broda Polet, prepričava nam da ga je u utorak oko 18 sati iznenadio intenzivan miris goriva u luci, kod benzinske pumpe, pa je prvo pomislio da je odatle iscurilo. No, kad je pogledao oko sebe, imao je što vidjeti: zaljev prekriven debelim ljubičastim masnim slojem za koji je pretpostavio da je nafta, ulje ili neka mišela. No, tekućina je brzo hlapila te, potpomognuta vjetrom, konačno nestala.
- Kad sam u utorak oko 23 sata privezivao brod, rekao sam da je opasno baciti cigaretu u more: cijeli zaljev je bio prekriven naftom, prepričava Orešnik. U srijedu oko 16 sati je, kaže, bilo u redu kod Katarine, počeo je puhati vjetar i mrlja je brzo nestajala, da bi jučer miris u potpunosti ishlapio iz pulske luke.