PROMJENE

Na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta održana završna prezentacija Plesnog studija

| Autor: Mladen RADIĆ
Scena iz točke "Bijeg" (Snimio Tonči Pavlinović)

Scena iz točke "Bijeg" (Snimio Tonči Pavlinović)


Završna prezentacija Plesnog studija Istarskog narodnog kazališta održana je na Maloj sceni pod nazivom "Promjene", a kao i obično uključivala je skup kratkih koreografija i scenskih formi nastalih na radionicama suvremenih i modernih plesnih tehnika te radionicama Tijelo u pokretu.

Za cijelu priču zaslužna je voditeljica i koreografkinja Andrea Gotovina u suradnji s polaznicima koji su i ovaj put pokazali kako se u nekoliko minuta i kroz pokrete mogu ispričati zanimljive, čak i kompleksne priče.

Pokret u prostoru

Uz 7 točaka nastalih u INK-u, jednu su izvele plesačice iz Umjetničke plesne škole Silvije Hercigonje iz Zagreba. Bila je to "Van Damm" na koreografiju nastavnice Sandre Fijan Hlevnjak uz zvuke istoka koja istražuje dinamičnu igru elegantnih, fluidnih, ali opet snažnih pokreta suvremenog plesa i orijentalnih ritmičkih elementa indijskog plesa.

Zanimljiva je bila "One odrastaju", naziv koji one koji često dolaze u INK asocira na predstavu "One", što nije slučajno jer se radi o isječku iz spomenute plesne predstave koja se bavi temom odrastanja i pitanjima "otplovljavanja iz tog mora", odlaska ili ostanka. U suštini, premda se to nigdje ne kaže, ovo je indirektno zapravo priča o Plesnom studiju INK-a, to jednom povezanom jatu iz kojeg se odlazi kada se odraste, ali se i vraća.

"Bijeg" je nastao na radionici Tijelo u pokretu 2 i Osnove suvremenih plesnih tehnika i bavi se starom temom koliko pojedinac može izdržati u grupi kada u njoj postane tijesno, i tu se ne misli samo na fizički nego i na duhovni prostor koji, unatoč sigurnosti koju daje, postaje mali i nedovoljan i bijeg. No, pitanje je je li bijeg jedino rješenje ili postoji mogućnost da se pronađe zajednički oblik bivanja i sigurnost među drugima u već poznatom prostoru?

"Protok" je primjer da točka koja ima glazbu sporijeg tempa, u ovom slučaju "Love is a bitch" Two Feeta može biti jednako dinamična. Nastala na radionici Suvremene plesne tehnike ova koreografija temelji se na Release tehnici, suvremenoj plesnoj praksi, kojom su se bavili tijekom ove kazališne sezone.

Je li to protok vremena, nekakvi ritmovi i tempo prolaznosti? Naglasak je na tome da senzualnost glazbe inspirira i preobražava pokrete, stvarajući dojam lakoće i fluidnosti, što je i bio cilj.

Najopušteniji dio večeri bila je izvedba koreografije "0014" nastale na radionici Tijelo u pokretu 3. Priča o neuspjeloj pljački banke i detektivima koji kreću u potragu za lopovima, a sve to uz glazbu iz filmova i crtića o Pink Pantheru i serijala o Jamesu Bondu. Kako god završilo, zabava je zagarantirana.

"Ranjena srna" nastala je na radionici Moderne plesne tehnike, pa iako naslov asocira na tugu, tema je ljubav, a ljubav može biti i osjećah harmonije i ravnoteže koji plesači pokušavaju održati kako bi se suprotstavili nesigurnosti i ranjivosti koju ljubav, možda, nosi sa sobom, kako stoji u opisu, ali ta nesigurnost može doći i izvana i zato je bitno zadržati ravnotežu iznutra.

"Otkucaj" koji je nastao na radionici Kreativnog plesa za odrasle bavi se zajedništvom i povezanošću među ljudima. Otkucaj jednog životnog sustava čine otkucaji njegovih pojedinačnih dijelova koji su spojeni i sinkronizirani tako da je taj jedan otkucaj postaje još snažniji. Iako bi se cijela koreografija mogla iščitati kao pohvala zajedništvu, mogla bi, zbog svoje atmosfere, poslužiti i kao dio neke moguće predstave s distopijskim kontekstom.

Na tom tragu je djelomično bila i "Tabor", nastala na radionicama Tijelo u pokretu 1 u kombinaciji sa Suvremenim plesnim tehnikama, ova zadnja točka preksinoćne prezentacije bavi se dugim putovanjem skupine ljudi u potrazi za svojim sigurnim i stabilnim mjestom. Ta skupina djeluje kao neko primitivno pleme koje ni samo nije sigurno što ga zapravo vodi prema cilju, a taj tribalni element pojačavaju i kostimi iz bogatog fundusa INK-a.

Mladi sudionici

Na pozornici INK-a tako su se preksinoć pojavili Elena Bulić, Geo Petrović, Iris Bijuk, Karla Bilić, Lana Lončar, Marta Rosanda, Mia Petrović, Nika Gorički, Nina Ružić, Petra Balde, Aurora Roce, Claudia Šuster, Dario Peršić, Franka Skoko, Ida Meden, Karlo Peršić, Lanamari Rajić, Lucija Butković, Mare Uzalec, Maro Bubić, Nolla Uršić, Saša Ostojić, Sunčana Baljak, Zoe Lanča, Anja Kolić, Irena Srdanović, Iva Simić, Koraljka Mezulić, Maja Pliško Škalic, Manuela Rossi, Marko Gašparović, Marko Mišković, Natalija Matejević, Nataša Kolić, Pamela Knezević, Rozelito Radešić, Suzana Radolović, Tihomil Pletikos, Zoja Poropat, Anna Štifanić, Barbara Jessica Bahtak, Gaia Stojšić, Lena Devedžić, Lina Šuran, Lucija Radolović, Mara Stančić, Maria Burić, Mark Marić, Marko Gašparović, Martina Božić, Nina Brajković, Noa Pavlinović, Noah Cvijanović, Petra Mohorović, Rina Renier, Zora Cvijanović, Karla Košir, Victoria Kontošić, Petra Trajčeski, kao i njihove gošće iz Zagreba Kaja Jagar, Petra Kaselj, Jana Kopričanec, Nika Menićanin, Nina Mustapić, Josipa Palička i Jana Puškarić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum