KORAK U BUDUĆNOST

Ivan Herak, novi član Uprave ACI-ja, najavljuje revoluciju u poslovanju te tvrtke: "GLAVNI PRIHOD NAM NE SMIJE BITI IZNAJMLJIVANJE VEZOVA, NEGO NEŠTO SASVIM DRUGO"

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
PULA,22 05 2020,IVAN HERAKSnimio Danilo MEMEDOVIC

PULA,22 05 2020,IVAN HERAKSnimio Danilo MEMEDOVIC


Posebnog savjetnika aktualne ministrice turizma Nikoline Brnjac i nekadašnjeg ministra turizma Ivana Heraka hrvatska je Vlada na zatvorenom dijelu ovotjedne sjednice predložila za imenovanje u novu Upravu državne tvrtke ACI koja upravlja najvećom mrežom marina na Mediteranu. Na čelu te nove Uprave ostat će Kristijan Pavić koji je dužnost predsjednika Uprave obnašao i u dosadašnjem razdoblju, a nakon odluke Nadzornog odbora pridružit će mu se Herak, koji na to mjesto stiže u kvoti HNS-a, i Josip Ostrogović koji je na nedavnim lokalnim izborima bio kandidat HDZ-a za gradonačelnika Rijeke.

- Izuzetno sam zadovoljan što sam postao član tvrtke koja je lider nautičkog turizma na Mediteranu. Radi se o tvrtki koja ulazi u jedno izuzetno snažno investicijsko razdoblje, a činjenica da se moramo maksimalno fokusirati i posvetiti tom zadatku je zapravo i glavni razlog da je imenovana višečlana Uprava ACI-ja. Mislim da je osnovni zadatak svih nas da transformiramo proizvod ACI-ja tako da promijenimo strukturu prihoda koja se konstantno bazira na prihodima od iznajmljivanja veza. Cilj je dakle što više se približiti strukturi prihoda koju od takve djelatnosti imaju tvrtke na konkurentskim tržištima Italije, Španjolske, Francuske i ostalih zemalja koje igraju značajnu ulogu u nautičkom turizmu. Kod njih 70 ili 80 posto prihoda čine prihodi od raznih usluga u marinama kao što je ugostiteljska djelatnost, specijalizirana trgovina i slično, dok se kod nas još uvijek sve uglavnom bazira na uslugama iznajmljivanja stalnog ili privremenog veza. U svakom slučaju, čeka nas jedno zanimljivo razdoblje s puno investicijskih aktivnosti i vjerujem da ćemo svi skupa uspjeti u realizaciji tog zadatka koji je pred nas postavila Vlada Republike Hrvatske, kaže Herak.

Podsjetimo da je ACI lani ugovorio suradnju s njemačkom grupacijom Lürssen s kojom je osnovana zajednička tvrtka ACI-Gitone. Ta će tvrtka kroz jednu od najvećih investicija u nautički turizam u Hrvatskoj uložiti više od 363 milijuna kuna u izgradnju marine za megajahte Porto Baroš u Rijeci. Marina će imati više od 260 vezova i direktno generirati više od 1.390 radnih mjesta, a u investiciju će se krenuti s ciljem da nakon dovršetka izgradnje to bude jedna od najelitnijih marina na Jadranu. Buduća luka nautičkog turizma pružat će usluge veza i smještaja gostiju na plovilima, a na kopnenom obalnom pojasu nudit će ugostiteljske i trgovačke sadržaje te uslugu parkiranja. Početak rada morskog dijela marine predviđen je za 2024., a početak rada kopnenog dijela, za 2025. godinu.

ACI Pula

Marina u Puli

Nautički turizam u zadnjih se nekoliko godina pokazao kao jedan od najperspektivnijih proizvoda u domaćoj turističkoj ponudi, kao i onaj segment koji je izuzetno otporan na izazove koje je pred čitav turistički sektor postavila pandemija koronavirusa. Dokaz tome su i sve bolji poslovni rezultati koje ostvaruju tvrtke koje posluju u tom segmentu, pa i ACI. No, prostor za napredak je, smatra Herak, i dalje je ogroman.

- Kad je nautički turizam u pitanju, u zadnjih nekoliko godina, i u smislu fizičkih i u smislu financijskih pokazatelja, doista smo svjedoci značajnog rasta poslovnih rezultata. Međutim, ja držim da mi još uvijek ni približno nismo iskoristili njegove potencijale. Onaj direktni, čisti prihod od nautičkog turizma u Hrvatskoj je svega oko 100 milijuna eura, na više od 12 milijardi eura koliko se godišnje obrne u domaćem turizmu, a to je izuzetno malo. Smatram da bi ACI, kao netko tko drži oko 30 posto nautičkog tržišta u Hrvatskoj, zapravo trebao biti na neki način tvrtka koja će usmjeravati politiku razvoja nautičkog turizma. Naravno, temeljni preduvjet svega je produžavanje koncesijskih ugovora na lokalitetima na kojima se nalaze marine kako bi netko u njih, pa i sam ACI, uopće bio spreman ulagati. I to je svakako jedan od primarnih zadataka koji sad stoje pred novom Upravom, zaključuje Herak, koji je bio ministar turizma u Vladi Zlatka Mateše 1999. godine. Kada se naredne godine, po završetku tog mandata, našao pred optužbama za više kaznenih djela zlouporabe položaja i ovlasti na štetu Ministarstva turizma, malo bi tko uložio i kunu na opkladu da time neće biti okončana njegova ozbiljna politička i poslovna karijera.

ACI Rovinj

ACI u Rovinju

No nakon 11 mučnih godina borbe s pravosuđem, četiri velika suđenja i 16 mjeseci provedenih u pritvoru, Herak je na koncu dočekao pravomoćno odbacivanje i oslobađajuće presude po svim točkama optužbe koje su mu se stavljale na teret. Nakon što je dočekao tu sudsku, bivši ministar doživio je i svojevrsnu profesionalnu rehabilitaciju budući da su, prvo ministar turizma Gari Cappelli, a zatim i njegova nasljednica Nikolina Brnjac, odlučili iskoristiti njegovo znanje i iskustvo u turizmu, te ga imenovali svojim posebnim savjetnikom. Angažmanom u ACI-ju taj proces profesionalne rehabilitacije se nastavlja, no premda se on dogodio "pod kišobranom" HNS-a koji je i u ovom mandatu politički partner Plenkovićevom HDZ-u, Herak ozbiljnih namjera za povratak i u političke vode zasad nema.

- Ja nisam član HNS-a, ali sam član središnjeg gospodarskog odbora te stranke. Dakle svojevrsno "izvanbračno partnerstvo" kroz koje surađujemo, ali ono pritom ne znači da iza toga stoje bilo kakve moje političke ambicije. Što se ACI-ja tiče, svakako je u obzir uzeta i ta naša suradnja, ali moram dodati, i znam da će to zvučati neskromno, ali kad govorimo o turizmu jako teško će netko ponuditi bolji CV od onog koji sam ja imao na tom natječaju, zaključuje Herak.    

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Korzo, Giardini
Pula: Korzo, Giardini

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater