KANDIDAT IDS-a ZA ISTARSKOG ŽUPANA

BORIS MILETIĆ: Ne može od Istre do Dubrovnika sve biti ista regija. I prošla sezona bi bila bolja da nije bilo propusta s noćnim klubovima u Dalmaciji

| Autor: Boris BILAS
Boris Miletić (snimio M. MIJOŠEK)

Boris Miletić (snimio M. MIJOŠEK)


Nakon što je u srijedu u Poreču predstavio zdravstveni dio svog programa za župana Istarske županije, predsjednik IDS-a i još uvijek aktualni gradonačelnik Pule Boris Miletić nastavlja svoju kampanju, te će u idućih nekoliko dana predstaviti i nove dijelove programa s kojima pokušava privući birače uoči izbora 16. svibnja. Za Glas Istre Miletić je prokomentirao aktualne događaje, a posebno okolnosti oko nadolazeće turističke sezone koja će prije svega ovisiti o uspješnoj borbi protiv Covida-19.

- Kakvu turističku sezonu očekujete i što očekujete da bi Vlada trebala učiniti kako bi ta sezona bila što uspješnija?

- Kao što znamo, turizam čini 20 posto hrvatskog BDP-a, a više od jedne trećine turizma otpada na Istru. Iz tog razloga očekujem puno od sezone jer će ona utjecati i na naš BDP, ali i na društveni standard. S druge strane, mislim da smo i prošle, crne turističke godine u Istri pokazali da se može spasiti što se spasiti da i da smo u tim uvjetima bili šampioni turizma, odradili smo sezonu puno bolje od očekivanja, iako se moglo napraviti i nešto više da nije bilo onih propusta s noćnim klubovima u Dalmaciji. Normalno je da će sezona pred nama ovisiti o situaciji s Covidom. U Istri tu situaciju imamo pod kontrolom, ali u okruženju brojevi nisu ohrabrujući niti obećavajući. Vidimo i da se druge, nama važne zemlje poput Njemačke, Austrije i Slovenije sve čvršće zatvaraju. No, ono što mi moramo napraviti je osigurati prihvat gostiju i brze testove kako bi se ljudi mogli vratiti u svoje matične države bez odlaska u karantenu. Turisti moraju znati što ih u Hrvatskoj očekuje i normalno je da se to ne može napraviti bez suradnje s Vladom, prije svega u smislu nabavke cjepiva kako bi se što veći postotak stanovništva cijepio. Vrlo je bitno procijepiti i turističke djelatnike kako bi zaštitili i sebe, ali i naše goste. S Vladine strane je ključan i regionalni pristup koji je bio primijenjen i 2020. godine jer nama nije prihvatljivo da je ista regija od Istre do Dubrovnika.

- Kako komentirate Plan oporavka koji je ovih dana predstavila Plenkovićeva Vlada?

- Mislim da je u pripremi samog plana i programa koji je predstavila Vlada trebalo uključiti sve stakeholdere, a to je izostalo. Vidimo da je Vlada cijeli plan držala poprilično zatvoreno i nije ga predstavljala javnosti, a trebala je uključiti sve zainteresirane strane. Plan oporavka je jedna vrlo bitna poluga na koju računaju brojni gospodarstvenici u post-covid eri kako bi preživjeli trenutno stanje i imali koliko-toliko normalnu poslovnu budućnost. Isto tako smo svjedoci i da Vlada značajan dio tih sredstava planira plasirati u javni sektor, što je tema oko koje se puno raspravlja i mišljenja sam da bi se ipak u većoj mjeri novci trebali usmjeriti prema privatnom sektoru jer se taj sektor pokazao kao produktivniji i efikasniji od javnog.

- Na što točno mislite kada tijekom kampanje govorite da će Istra s vama na čelu Županije biti još prepoznatljivija u svijetu?

- Istra je već danas svjetski brend. Kada kažete da je nešto istarsko, to ima svoju težinu. Bez obzira govorite li o istarskom vinu, ulju, tartufima, pršutu ili nekim drugim autohtonim proizvodima. Ti proizvodi već danas imaju dodanu vrijednost. Dodatnim brendiranjem Istre i inzistiranju na izvrsnosti, jer smo premali da bismo bili prosječni, još više bismo ojačali istarski brend na svjetskoj karti. Tako bi svim našim proizvođačima dali dodanu vrijednost koju bi oni mogli ugraditi u cijenu svog proizvoda. U konačnici kada se podvuče crta, tema nije koliko smo mi nečega proizveli, već je tema koliko su naši proizvođači zadovoljni prihodima i zaradom. Brendiranjem se može stvoriti ta dodana vrijednost na temelju koje će proizvođači biti profitabilniji u poslu, a samim time će jačati i naše gospodarstvo.

- Jedna od najvažnijih točaka vašeg programa je digitalizacija. Što točno sadrži taj dio programa koji mnogi smatraju i vašim najvećim adutom?

- Počeo sam kampanju s temom digitalizacije jer je to naša budućnost. To se najbolje vidi u vrijeme Covid krize jer se pokazalo koliko toga se može napraviti online i koliko se poslova može privući na naše područje. To su održivi, čisti poslovi koji ne zagađuju okoliš. Baš iz tih razloga držim da je digitalizacija ključ uspjeha, posebno u javnom sektoru, te mi je plan apsolutno sve usluge u javnom sektoru digitalizirati. Na čelu Grada Pule sam 2008. kao prvi u Hrvatskoj u potpunosti digitalizirao rad gradske uprave. Prvi smo grad koji je kompletno poslovanje preselio na digitalnu upravu i u potpunosti implementirao digitalni potpis. U Puli su već 13 godina svi dokumenti u digitalnom obliku, a ako je nekome potreban papir, to je onda kopija samog dokumenta. Kada takav način poslovanja prebacimo i na Županiju, povećat ćemo efikasnost, produktivnost i dostupnost uprave te ćemo povećati transparentnost, ali ono što je najvažnije, korisnicima usluga ćemo omogućiti brži, efikasniji i jeftiniji servis javne vlasti.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater