"Vijeća u akciji – Promjena znači!"

Učenici poručili: Želimo veću ulogu u školama – jasna pravila, mandati i stvaran utjecaj na odluke

| Autor: Nikola Pušonjić


Učenici žele veću ulogu u školama, poručeno je na završnoj konferenciji projekta "Vijeća u akciji – Promjena znači!", koji su provodile udruge ZUM, Centar za građanske inicijative Poreč i Volonterski centar Istra. Projekt je realiziran u suradnji s Gimnazijom i strukovnom školom Jurja Dobrile Pazin, Talijanskom srednjom školom "Dante Alighieri" Pula – Pola, Gradom Pula – Pola, Gradom Pazinom te Istarskom županijom – Regione Istriana, uz financijsku potporu Europske unije kroz program Erasmus+. U njemu je sudjelovalo više desetaka učenika i učenica iz Pazina, Pule i Poreča.

(Vijeća u akciji - Promjena znači)(Vijeća u akciji - Promjena znači)

U pripremi konferencije sudjelovali su učenici škole domaćina. Dana Ardalić, Zara Sofia Krajcar i Alex Mećava vodili su dvojezični proces zajedno s voditeljicama projekta Katharinom Mikulić i Sunčicom Damjanović. O svojim iskustvima govorili su i Petra Balde te Mak Jokić. Konferenciji su prisustvovali koordinatorice i koordinatori vijeća, ravnateljice škola te brojni članovi i članice vijeća iz Talijanske Srednje škole Rovinj, Ekonomske škole Pula i Srednje škole Mate Balote Poreč.

(Vijeća u akciji - Promjena znači)(Vijeća u akciji - Promjena znači)

Učenici i učenice istaknuli su nekoliko ključnih preporuka. Traže uključivanje u donošenje odluka koje ih se tiču, uz jasno definirane uloge i odgovornosti članova vijeća i koordinatora u školskim aktima. Naglašena je i potreba za jasnom strukturom vijeća: podjela uloga prema interesima, redoviti mjesečni sastanci, pripremljeni dnevni red i dosljedno vođenje zapisnika. Vijeća bi, smatraju, trebala sudjelovati u radu školskih tijela kada se raspravlja o temama važnima za učenike te predstavljati programe rada Školskom odboru i Vijeću roditelja.

(Vijeća u akciji - Promjena znači)(Vijeća u akciji - Promjena znači)

Posebno su se istaknuli Dita Šegon i Mak Jokić, koji su prvi iznosili stavove i poticali druge na sudjelovanje. Učenici su naglasili važnost jasnih kriterija za izbor motiviranih članova te kontinuiteta rada. Idealno trajanje mandata, kažu, trebalo bi biti četiri godine kako bi se znanje prenosilo na nove generacije. Jedan od sljedećih koraka mogao bi biti prijedlog novog modela kandidiranja i strukturiranja vijeća, koji bi učenici predstavili ravnateljima.

Smatraju i da bi članovi vijeća na početku školske godine trebali dobiti prostor za predstavljanje svog rada u razredima kako bi lakše prepoznali i uključili nove motivirane članove. "Treba nam pomoć odraslih – ravnatelja, pedagoga i svih koji poznaju zakone i protokole, kako bismo znali na što možemo, a na što ne možemo utjecati", poručio je jedan od učenika.

(Vijeća u akciji - Promjena znači)(Vijeća u akciji - Promjena znači)

Učenici naglašavaju da im nije važan samo postojanje vijeća, već i kvalitetan proces: dobra organizacija, jasna pravila i stvarne mogućnosti djelovanja. Kroz projekt su razvili komunikacijske i organizacijske vještine te osjećaj odgovornosti i timskog rada. Sada očekuju da odrasli prepoznaju njihov trud, pomognu im postaviti realne ciljeve i saslušaju njihove prijedloge.

Na konferenciji je sudjelovala i Tea Batel, pročelnica Upravnog odjela za talijansku nacionalnu autohtonu zajednicu, nacionalne manjine i mlade, koja je predstavila Savjet mladih kao savjetodavno tijelo kroz koje mladi mogu utjecati na odluke na razini gradova i županije. Voditeljice Danijela Panić i Gea Rajić predstavile su centre za mlade – Centar za mlade Pula, Underdome i Centar za mlade Alarm Pazin – kao važne prostore za uključivanje mladih u zajednicu i razvoj participacije.

Zaključak konferencije bio je jasan: kada mladi osjećaju da njihov doprinos ima smisla, raste i motivacija – a time i rezultati.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama