ulov života

Podvodna "bitka" na Kamenjaku liječnika i podvodnog ribolovca Saše Nešića sa zubatcem od 8,5 kilograma

| Autor: Jelena Milović
(Foto: Privatna arhiva)

U pulskoj ispostavi Nastavnog zavoda za hitnu medicinu radi liječnik Saša Nešić, doktor medicine koji se osim svog primarnog poziva - medicine, u slobodno vrijeme bavi ribolovom. I to - podvodnim ribolovom. Kao svatko koji se okušao u tome i gaji strast prema svojim ribičkim podvizima, s nemalo ponosa pohvalio se da je nedavno doživio svoj najbolji ulov u životu, iako se činilo da je dan za tako nešto potpuno promašen. Naime, tog je dana na Kamenjaku, kamo se zaputio, bilo prilično valovito i sve je na početku izgledalo kao da je mogao i preskočiti ovu avanturu.

Naopaki početak

- Počelo je sve naopako, jer su mi valovi odmah pri dolasku na more odnijeli ronilačku masku i da nisam imao rezervnu masku, ni ovog ulova ne bi bilo. Čim sam zaronio, dva sam puta promašio ribu koju u takvoj poziciji i blizini gotovo uvijek pogodim, započinje on svoju priču koja nije imala sjajan uvod. I kada je već pomislio da od lova neće biti ništa, nego da će uron iskoristiti da uživa u moru, tišini i prirodi, kao i vježbi dubokih i dugih zarona, sreća mu se osmjehnula.

- Na 17,5 metara dubine, ravno na mene krenula je jedna velika glava. Nisam odmah niti prepoznao o kojoj ribi se radi. Od uzbuđenja sam ostao trenutak dulje tako nepomičan, te sam propustio onaj pravi trenutak kad je trebalo reagirati, nanišaniti i odapeti strijelu u ribu. Nakon toga kroz glavu mi je prošla misao kako mi opet neće nitko vjerovati što sam vidio i skoro ulovio, dok sam istovremeno proklinjao sam sebe zašto nisam pucao odmah, prepričava on i sada uzbuđeno ono što mu je prolazilo kroz glavu.

- Tada sam u očaju okrenuo pušku i opalio negdje prema ribi, s malo vjere da će išta biti od toga. U tom trenutku sam već shvatio da se radi o zubatcu i to najvećem kojega sam ikada vidio. Ne znam tko je ostao više iznenađen, zubatac ili ja, komentira on. Pogodio ga je, veli nam, po sredini i vidio da je strijela prošla skroz kroz ribu te je znao da će se teško uspjeti otkačiti.

- Prvi put pomislio sam kako mi se isplatilo onih tisuću eura za ovu ekstra dobru pušku, duhovito komentira Nešić. S obzirom na to da je sav taj lov do tada trajao više od minute, sad je, otkriva nam on, počela utrka tko će prije doći u bolju poziciju, zubatac ili on.

(Foto: Privatna arhiva)(Foto: Privatna arhiva)

- Hoću li ga izvući na površinu, gdje se nekako mogu boriti s njim ili će mi zubatac izvući sav konopac sa mulinela, pa ću ga morati pustiti sa strijelom, a možda i puškom ako želim živ izroniti i uzeti zrak, opisuje on borbu s kapitalcem i pitanja koja su mu se vrtjela po glavi.

- Zadnjim atomima snage i kisika sam izašao gore na površinu, a zubatcu sam cijelo vrijeme davao kontru, da mi ne ode predaleko i preduboko te mi je konop poderao rukavicu. No, majstor kapitalac se nije dao povući gore, nikako. Dapače, stalno me je potapao kad bih ga povlačio, tako da sam bio siguran da se zavukao negdje pod stijenu i da ga nikad neću izvući, prisjeća se svih trenutaka doktor Nešić. Bova mu je, otkriva nam, bila predaleko - oko 50 metara od njegove pozicije, tako da mu nije bila od nikakve pomoći.

Pravi "podvodnjak"

- Mogao sam samo donekle vjerovati da ću ja duže izdržati ovo navlačenje, nego on, cijelo vrijeme uz potezanje dolje - gore. Na satu sam vidio da mi je ukupno zaron trajao minutu i 45 sekundi, što je skoro rekord. Nakon pet, šest minuta borbe učinilo mi se da sam ga povukao možda pola metra gore, prema površini. Iako smo bili u "plavom", tada sam znao da se strijela ipak nije negdje beznadno zaglavila i da ću, na kraju, iako ne znam kad, ali ipak pobijediti. Poslije dodatnih pet minuta već sam ga dovukao tako da ga vidim, a adrenalin je zbog viđenog zakipio u meni. Jedva sam se dovukao do obale i zamolio neke drage ljude na obali da nas slikaju i dignuo ga, kao svaki ribolovac u ovakvoj situaciji trijumfalno opisuje Nešić.

- Rekoh sebi, sad si postao pravi "podvodnjak" i pravi član svog kluba SRU Marlera, a ne samo njihov doktor na natjecanjima, opisao je ponosno svoje podvodno iskustvo doktor Saša Nešić koji je s neskrivenim zadovoljstvom pozirao uz svoj ulov života - zubatca od 8,5 kilograma.