ZAGREB

Započinje kampanja "Euromelanoma 2021."

| Autor: Hina


Tvoje ponašanje utječe na tvoj rizik - slogan je kampanje „Euromelanoma 2021.“ posvećene borbi protiv melanoma, zloćudne bolesti kože koja odnosi ljudske živote te je osmi uzrok smrti kod muškaraca i žena, rečeno je u utorak u povodu početka kampanje.

"Ove godine kampanja ima za cilj upozoriti kako naš stil života, navike i postupci određuju naš rizik. Savjetujemo da ne zanemarite promjene na svojoj koži nadajući se da će nestati, da se ne pokušavate sami liječiti i da nikako ne pretpostavljate kako nije ništa ozbiljno“, istaknula je na konferenciji za novinare akademkinja Mirna Šitum, voditeljica Referentnog centra Ministarstva zdravstva za melanom.

U Hrvatskoj je, prema podacima Registra za rak, u 2018. od melanoma oboljelo 926 osoba, a umrlo 211. Broj oboljelih je u porastu.

Antonija Blaće (Snimio Filip Kovačević)

"Pregled kod dermatologa stavite na listu prioriteta, promijenite svoje loše navike i pregledavajte kožu svaka četiri tjedna jer je rak kože izlječiv ako se otkrije na vrijeme“, kazala je Šitum. 

Ove godine, kao ni prošle, neće biti moguć odlazak na hrvatske otoke gdje smo tijekom kampanje obavljali preglede kože, no ne smijemo zbog pandemije zaboraviti i na druge opasnosti kakav je upravo melanom, upozorila je predsjednica Hrvatskog dermatovenerološkog društva Branka Marinović.

Kampanja Euromelanoma 2021. (Snimio Filip Kovačević)

O svom iskustvu u borbi s melanomom govorila je Jasna Jaušnik, čije je liječenje melanoma bilo uspješno zbog ranog otkrića bolesti.

"Prije sedam godina na dnu potkoljenice za vrijeme sunčanja primijetila sam sitan madež, a sve do prosinca iste godine nisam primijetila da je se povećavao. Našla sam se u čudu kada sam u jednom časopisu prepoznala na fotografiji identičan madež kakav se pojavio kod mene", rekla je Jaušnik.

Kampanja Euromelanoma 2021. (Snimio Filip Kovačević)

Pravovremeno je reagirala, posjetila liječnicu opće prakse koja joj je dala uputnicu za bolnicu, gdje je započela proces liječenja koji je završio pozitivnim ishodom. Na sreću, zbog pravovremene reakcije, ispričala je pacijentica.

I ove godine je ambasadorica kampanje Antonija Blaće, voditeljica i producentica koja se uvijek trudi pronaći vrijeme za pregled svoje kože, ali i za zaštitu. „Jako mi je drago da sam i ove godine ambasador ovako važne kampanje. Rak kože kao da nije dovoljno doživljen. Samopregled traje pet minuta mjesečno, nanošenje kreme dok smo vani traje još manje, a mi ljudi smo nekako skloni zaboraviti na to. Brojke ne govore u prilog ovom problemu, kao da se više bojimo nekih drugih bolesti dok se broj oboljelih od ovog tihog neprijatelja povećava“ rekla je Blaće te dodala: „Podsjetite sami sebe a podsjetite i sve oko sebe – pet minuta mjesečno može vas spasiti“.

Kampanja se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja te Ministarstva turizma i sporta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of