dani hrvatskog turizma u rovinju

Održiva putovanja i umjetna inteligencija sve traženiji u turizmu

| Autor: Hina
(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)


Održivi turizam i putovanja veliki su trend u svijetu, u kojemu Hrvatska zbog bogate prirodne i kulturne baštine ima posebnu odgovornost u zaštiti resursa, kao i u primjeni umjetne inteligencije (AI) u turizmu zbog njenih dobrih i manje dobrih svojstava, istaknuto je u petak na Danima hrvatskog turizma (DHT).

DHT su u Rovinju u dva dana, 9. i 10. studenoga okupili oko 1200 sudionika, a drugog dana tog godišnjeg okupljanja turističke struke, organizatori HTZ i HGK su na dva skupa raspravili važnost održivih putovanja i primjene AI-ja u turizmu.

Prihodi za 2023. mogli bi biti oko 14,3 milijarde eura

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić na panelu "Putovanje u održivost - iskustva destinacija" uvodno je spomenuo dobre turističke rezultate do sada ove godine s 20 milijuna dolazaka turista i 106 milijuna noćenja, što je više nego 2022. i na razini 2019. godine.

Za prihode od turizma kazao je da bi po procjenama HNB-a za ovu godinu mogli biti oko 14,3 milijarde eura ili oko 1,3 milijarde eura više nego lani.

Oko održivosti je naglasio da Hrvatska uz odgovoran i održiv turizam mora težiti i ravnoteži između turističkog razvoja, zaštite okoliša i zadovoljstva lokalnog stanovništva.

"Hrvatska može postati lider u održivom turizmu na Mediteranu, što neki za nju već govore da jest, pri čemu treba imati na umu da održivi turizam ne podrazumijeva samo zaštitu prirode i resursa nego se tu radi i na očuvanju identiteta i kulture destinacija. Pridonosi i stvaranju radnih mjesta, povećava životni standard, poboljšava infrastrukturu i promiče zajedničku odgovornost prema okolišu i društvu", poručio je Staničić.

Slično su rekle i direktorice HTZ-a za Italiju Viviana Vukelić i za Francusku Danijela Mihalić Đurica te Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović i direktor Turističke zajednice Međimurske županije Rudi Grula, koji je naznačio uspjehe te županije u održivosti i 'zelenim' inicijativama koje su prepoznate i nagrađene i u svijetu.

I Vukelić i Mihalić Đurica su poručile da se i u Italiji i Francuskoj masovni turizam smatra najvećim preprekama održivom turizmu te se u mnogim destinacijama, popu Venecije ili i Pariza 'bore' s prekomjernim posjetima.

Venecija tako uskoro planira uvesti naplatu ulaska u grad, od proljeća 2024. u iznosu od pet eura, kazala je Vukelić, kao i da Milano uskoro planira uvesti ograničenje brzine za automobile na pojedinim područjima grada, a sve kako bi brže i učinkovitije provodili zelene ciljeve.

Mihalić Đurica je rekla da je Francuska do 2030. postavila cilj biti prva zemlja u svijetu po kriteriju održivosti, i sve se više promiču održiva putovanja i odredišta.

Vladović je rekla da je zbog velike koncentracije na malom prostoru u kratkom vremenu na Jadranu porastao pritisak na infrastrukturu te je važno turiste upoznati i s destinacijama koje još nisu otkrili na obali i unutrašnjosti, dok je Grula naglasio da je održivost evolucija za koju je potrebno riješiti prostorne planove.

AI u turizmu sve prisutniji

Na panelu HGK o umjetnoj inteligenciji (AI), direktor tvrtke Apsolon Vedran Antoljak objasnio je da je to tehnologija koja se sve više primjenjuje i traži u svijetu, pa i u turizmu, te da nije skupa kako se misli, a donosi puno koristi.

"Turističke organizacije i poduzeća uz primjenu AI-ja mogu smanjiti troškove za oko 70 posto, a već više od 90 posto ih u svijetu ulaže u te alate, jer tko u to ulaže ima potencijal rast prihoda i za 15 do 25 posto u kratkom vremenu", iznio je Antoljak, dodajući da se u turizmu AI najviše koristi za aplikacije i tzv. in-room tehnologiju, što se u Hrvatskoj baš i ne koristi odnosno ne čak 89 posto hotela.

Kazao je i da u turizmu AI potiče i produktivnost, a i oslobađa radna mjesta odnosno ljude da se s nekih zanimanja poput korisničke podrške ili rezervacijskog sustava presele na nešto što ih više zanima u tvrtki u kojoj rade, pri čemu smatra da AI nikome neće 'oteti' poslove.

Važna je i za planiranje putovanja, jer uz internet postaje sve jači alat, posebice uz ChatGPT, i posebno mlađi ljudi koji već korite AI u pametnim telefonima i drugim mobilnim uređajima.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum