Turistički sajam u Münchenu

NJEMAČKA JE NAŠE TOP TRŽIŠTE: U Istri je lani ostvareno čak 42 posto noćenja svih NJEMAČKIH GOSTIJU


Hrvatski turistički djelatnici od jučer su u Münchenu, na međunarodnom turističkom sajmu f.re.e 2019., jednoj od najvažnijih turističkih smotri u Europi, posebno važnih za Hrvatsku kojoj je Njemačka, a posebno pokrajina Bavarska, top tržište. Vrijedi to za cijelu Hrvatsku, a još više za Istru koja "drži" čak 42 posto svih noćenja njemačkih gostiju prošle godine u Hrvatskoj. Riječ je o 8,8 milijuna noćenja Nijemaca u Istri, od ukupno 21 milijun koliko ih je lani sustav eVisitor registrirao u čitavoj Hrvatskoj. Nijemci stoje iza 20 posto svih turističkih noćenja u zemlji, dok je taj udio u Istri čak 31 posto.

HTZ i 25 suizlagača

Sajam f.re.e. najveći je i najposjećeniji turistički sajam u Bavarskoj za široku publiku, ujedno i jedan od najznačajnijih sajmova putovanja i aktivnog odmora u Njemačkoj i Europi. Na sajmu, koji traje do kraja tjedna, Hrvatska turistička zajednica i 25 suizlagača predstavit će hrvatsku turističku ponudu. Ministar turizma Gari Cappelli i direktor HTZ-a Kristjan Staničić sudjelovat će u predstavljanju turističkih aduta Slavonije i grada Zagreba na štandu HTZ-a te na konferenciji za novinare, a planiran je i susret s legendama Bayern Münchena, najpoznatijeg nogometnog kluba u Njemačkoj koji je, podsjetimo, jedan od najvažnijih strateških partnera Turističke zajednice Istarske županije u promociji turizma na Poluotoku.

Osim s Bayern Münchenom, TZ Istre sklopio je strateško partnerstvo i s BMW-om, Cube Bikeom, Boschom i Heringom - sve redom globalno poznate tvrtke iz Njemačke, a polovica upravo iz pokrajine Bavarske.

- Za Istru Njemačka je i najbrže rastuće tržište: 2005. godine bilježimo 4,9 milijuna noćenja njemačkih gostiju, u 2010. godini je to 5,3 milijuna, u 2015. već 7,2 milijuna, da bismo prošle godine dostigli gotovo devet milijuna, preciznije 8.823.000 noćenja. Prošle godine smo dostigli vrhunac realiziranih noćenja Nijemaca. Naime, u samoj špici sezone, a poglavito u kolovozu Nijemci su nam bili u minusu velikih pet posto. Sreća je da smo u predsezoni bili ostvarili odlične rezultate pa nam je kumulativ na godišnjoj razini izražen u indexu bio 100. S obzirom na značaj njemačkog tržišta za Istru, ovdje realiziramo i najveće investicije u marketinškom smislu, kaže Denis Ivošević, direktor istarskog TZ-a.

Osim klasičnih marketinških aktivnosti, od udruženog oglašavanja s lokalnim TZ-ovima koji sudjeluju u Marketinškom planu Istre, s hotelijerima, Zračnom lukom Pula te Istarskom županijom i HTZ-om, što uključuje suport avioprijevozu, destinacijsku kampanju Istre te kampanju nositelja smještajne ponude, pretežno velikih hotelijera, županijski TZ već pet godina ima PR agenciju za njemačko tržište, godišnje u Istri ugosti oko 50 njemačkih novinara, specijalista iz sektora turizma i predstavnika agenata turoperatora i avioprijevoznika, sve do spomenutih strateških partnerstava.

Uloga I.D. Riva Toursa

Za istarski, ali i čitav hrvatski turizam iznimno je važna ugledna münchenska agencija I.D. Riva Tours i njezin vlasnik Selimir Ognjenović koji, nakon Istre i Dalmacije, Nijemcima sada intenzivno otkriva sve blagodati kontinentalne Hrvatske, prvenstveno Slavonije. Kako je od sredine 90-ih posebno poticao razvoj turizma u unutrašnjoj Istri, potom po dalmatinskim otocima i zaleđu, Ognjenović sada istim uspješnim modelom pokušava pokrenuti razvoj kontinentalnog turizma u Hrvatskoj.

Svoj posjet Münchenu i ministar Cappelli završit će sudjelovanjem na Večeri Slavonije i Zagreba koja se održava u dvorani Presse Haus, u suradnji s uglednom medijskom kućom Münchner Merkur. (Duška PALIBRK)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter