Halo glas istre

JAVNI PRIJEVOZ U PULI: PUTNICI ČEKAJU VIŠE OD SATA, A PRAZNI BUSEVI VOZE U GARAŽU. Istražili smo o čemu se radi

Trenutno imamo 28 smjena, od kojih je 12 dvokratnih da bismo mogli imati što više polazaka u vršnim terminima, odnosno kad se putnici najviše voze. U idealnim uvjetima, koji zahtijevaju veće troškove i veće kapacitete bio bi manji broj smjena i 'nultih' kilometara, kad autobus ide na servis, točenje plina ili početnu stanicu, kaže Tomislav Josipović, direktor Pulaprometa

| Autor: Jelena MILOVIĆ
(snimila Mirjana Vermezović Ivanović)

(snimila Mirjana Vermezović Ivanović)


Redakciji našeg lista obratila se čitateljica koja se požalila na režim vožnje Pulaprometovih autobusa. Naime, zasmetalo joj je što se, dok je čekala javni prijevoz dugih sat vremena, vidjela kako se prazan bus s oznakom 'garaža' vraća u smjeru grada.

- Čekala sam autobus na stanici jer je po voznom redu već prošao, a idući je trebao stići za više od sat vremena. Vidim autobus s istaknutim brojem tog mjesta kako je došao iz Pule, iskrcao putnike na stanici i onda ga za 10 minuta, kad je došao do zadnje stanice, vidim kako se vraća u Pulu prazan s natpisom 'garaža', navodi čitateljica. Pita se zašto autobusi Pulaprometa voze do, na primjer, zadnje stanice u Medulinu i Velom Vrhu i onda se, s istaknutim natpisom 'garaža', vraćaju prazni u Pulu, dok je idući polazak za Pulu tek za sat vremena pa putnici dugo čekaju.

- Vjerujem da je tako i s drugim linijama, samo njih ne koristim pa ne znam. Ne znam vrijedi li to za svaki polazak, ali za neke sam baš svjedočila kad to naprave. Svakodnevno viđam i autobuse po zaobilaznici iz svih smjerova, koji se voze prazni s natpisom 'garaža'. Zašto?", pita čitateljica.

Njeno smo pitanje proslijedili direktoru Pulaprometa Tomislavu Josipoviću.

- Nulti kilometri su kilometri koje autobus odvozi s natpisom 'garaža', a 'voze se' kad autobus ide na servis, točenje plina, na početnu stanicu, ako ona nije na kolodvoru (npr. linije 4, 6, 21, 22), sa zadnje stanice na kolodvor, ako zadnja stanica nije na kolodvoru; kad autobus na primjer završava liniju kod Fine, a zatim ima sljedeći polazak na nekoj drugoj stanici jer su gužve u gradu i slično, odgovara Josipović. Nadalje, navodi da se pojam smjene odnosi na predviđeni rad vozača na tjednoj, odnosno dnevnoj bazi.

Trenutno imamo 28 smjena, od kojih je 12 dvokratnih, a sve da bismo mogli imati što više polazaka u vršnim terminima, odnosno kad se putnici najviše voze. U idealnim uvjetima, koji zahtijevaju veće troškove i veće kapacitete bio bi manji broj smjena i 'nultih' kilometara. Naime, smjene su ranije (u godinama kad je postojao optimalan odnos broja autobusa, vozača, linija i polazaka na linijama) izrađene "logično" - u jednoj smjeni se uglavnom vozila ista linija te je broj nultih kilometara bio minimalan. Međutim, svako dodavanje novog polaska u vozni red zahtijevao je izmjene polazaka u smjenama, da bi svi ti novi – dodatni polasci, stali u naše kapacitete vozila i vozača, veli Josipović.

Rezultat toga je, dodaje, da sada imamo smjene s ispremiješanim polascima raznih linija u istoj smjeni, što na kraju rezultira većim brojem nultih kilometara.

- Smanjenje nultih kilometara i „logično“ slaganje smjena moguće je samo uz povećanje kapaciteta i uz zadržavanje istog voznog reda, uz pridržavanje svih zakonskih odredbi, kaže direktor.

Dodaje da će se od studenog ove godine, odnosno od uspostave zimskog voznog reda, uvesti nova inačica linija 4, 6 i 26, (samo kada to smjene dopuštaju), kada autobusi odlaze s remize na početna stajališta tih linija i kada se na završetku smjene vraćaju sa završnih stajališta na remizu.

- Smatramo da formiranje novih linija na kojima se trenutno stvaraju „nulti kilometri“ na relacijama Fina-kolodvor i obrnuto ili Mercator-kolodvor i obrnuto i slično, trenutno nije najbolje rješenje zbog više razloga: na tim dionicama već sada prometuje vrlo veliki broj vozila i linija u sadašnjim redovnim linijama (npr. na relaciji Fina-Kolodvor prometuju linije 3a, 4, 5, 6, 8, 9, 21, 22, 25, 27 i 28 pa putnik ima zaista vrlo velik broj opcija i polazaka). Ovim novim linijama bi povećali vrijeme rada vozača za oko 100 prekovremenih sati mjesečno. Povećalo bi se i vrijeme trajanja smjena zato što sada vozači koriste najkraći put do tih početnih stajališta, a ne po trasi linije uz ukrcaj putnika. Povećalo bi se i znatno otežalo (a nekad i onemogućilo) preuređenje smjena zbog npr. dodavanja nekog novog polaska, a tu su i ostali organizacijski razlozi, navodi u svom odgovoru Tomislav Josipović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater