razgovor s direktorom tz-a

Zahvaljujući Baby Lasagni, sve su oči uprte u Umag

| Autor: Zvonimir Guzić
Gradonačelnik Vili Bassanese, direktor TZ-a Umag Milovan Popović i Baby Lasagna na potpisivanju ugovora (Foto TZ Umag)

Gradonačelnik Vili Bassanese, direktor TZ-a Umag Milovan Popović i Baby Lasagna na potpisivanju ugovora (Foto TZ Umag)


Razni sportski događaji, rani Uskrs i cijela priča oko Baby Lasagne uvela je ove godine Umag, kao turističku destinaciju, u centar pozornosti puno prije turističke sezone koja donosi glavni fokus javnosti.

Već u veljači Marko Purišić pokrenuo je medijsku euforiju oko Umaga nakon pobjede na "Dori", domaćem izboru pjesme za Euroviziju. Uslijedila su mnogobrojna sportska događanja i razne manifestacije koji su dodatno doveli tisuće turista na sjeverozapad Istre.

Odlična proljetna predsezona stvara dojam da se turistička sezona u Umagu protegnula na veći dio godine, turistički kapaciteti u pogonu su od samog siječnja. Kako to sve izgleda u brojkama i iz pozicije prvog čovjeka turizma u Umagu, doznali smo iz razgovora sa direktorom Turističke zajednice Grada Umaga Milovanom Popovićem.

(Foto TZ Umag)(Arhiva Glasa Istre

33 tisuće prijavljenih gostiju

- Brojke kažu da smo od Nove godine do sada imali 80 tisuća dolazaka sa 250 tisuća noćenja što je za četiri posto više nego lani, ako pogledamo statistiku od predpandemijske 2019. godine današnji rezultati su bolji za čak 30 posto što je enormni rast u pet godina. Mišljenja sam da ćemo morati početi razmišljati o kapacitetima koji nisu beskonačni i fokus više usmjeriti na kvalitetu, a manje na masovnost.

Za sad nemamo problema s infrastrukturom, čemu pogoduje i konfiguracija terena gdje smo razvučeni na 45 kilometara obale, što dobro podnosi 33 tisuće prijavljenih gostiju. U špici sezone nema se dojam većih gužvi, i recimo problema s parkingom, kao u nekim drugim turističkim središtima, rekao je Popović.

Mnogobrojne aktivnosti i odlične brojke u predsezoni najava su i dobre ljetne sezone.

- Nama je definitivno najveći rast u pred i posezoni što nije slučajno jer sve manifestacije koje organiziramo, suorganiziramo ili financiramo "tjeramo" u periode prije ili poslije sezone, osim ATP turnira koji ima svoj ljetni termin već više od 30 godina. Gledano na godišnjoj razini, postigli smo to da 30 posto ukupnog prometa radimo van glavne sezone, znači bez lipnja, srpnja i kolovoza.

Osim studenog i pola prosinca, sve ostale mjesece imamo izraženu turističku aktivnost. Poslije Adventa i Nove godine dolaze nam brojne profesionalne nogometne ekipe na pripreme, nakon njih imamo amatere i mlađe dobne skupine, tu su i dvije profesionalne biciklističke utrke "Umag Trophy" i "Istarsko proljeće", slijedi serija nogometnih "Umag Trophy" turnira za djecu od 8 do 14 godina. Interes za te dječje turnire neprestano raste, tako da ćemo uz dosadašnja četiri morati dodati i peti turnir.

Sljedeće godine imamo jubilarni, 10. Umag Trophy, za koji spremamo nešto posebno. Zadnjih par godina ti turniri su dosegli svjetski nivo s klubovima poput Barcelone, Juventusa, AC Milana, uz domaće i regionalne velikane. Uz to imamo i međunarodni biciklistički maraton "Istria Granfondo" s tisućama vozača.

Nedavno smo imali dobro posjećenu svjetski poznatu XS Carnight izložbu skupocjenih automobila, a očekuje nas i "Sea Star" festival kao vrhunac predsezone nakon čega ulazimo u glavnu sezonu. Jesen popunjavamo gourmet eventima koje ćemo ove godine ciljano bolje odraditi u mjesecu studenom, navodi Popović.

Umag se definitivno isprofilirao kao sportska destinacija uz izvrsnu gastro ponudu. Zanimalo nas je kakva je situacija s kulturnim događanjima - tu je Muzej sa svojim postavom i aktivnostima, MMC galerija...

- Centralni kulturni događaj nam je "Zlatni lav" festival komornog teatra, ali nekakva strategija je da se Turistička zajednica više bavi događajima koji su motiv dolaska u destinaciju, kulturni događaji su tu i obogaćuju ponudu, ali oni su za goste koji su već došli, nisu motiv njihovog dolaska.

Daleko od toga da mi ne podržavamo i kulturne, tradicijske, folklorne i slične manifestacije samo što nam je fokus na većim eventima koji van glavne sezone mogu privući veći broj gostiju, pojasnio je strategiju TZ-a Popović.

(Foto TZ Umag)Milovan Popović, direktor Turističke zajednice Umag (Foto TZ Umag)

Lokalne fešte

Umag je prije pandemije obilovao lokalnim feštama, od ribarskih večeri, do kvartovskih zabava. Zanimalo nas je može li se oživjeti ta ljetna tradicija.

- Baš smo u pregovorima sa Zajednicom Talijana da se u Savudriju vrati fešta za sv. Petra, a što se tiče ribarskih večeri i prošle godine je bio raspisan natječaj gdje smo ribarima nudili besplatno javnu površinu uz opremu od štandova, klupa i stolova, ali nije bilo njihovog interesa.

Primjer jedne dobro organizirane kvartovske fešte je onaj u Moeli gdje se ljudi sami organiziraju, naprave vrhunsku zabavu i na kraju zaradu doniraju u humanitarne svrhe, kaže Popović.

Za kraj nas je zanimalo gdje bi se Umag mogao svrstati na nekoj turističkoj ljestvici destinacija u cjenovnom rangu, tj. je li Umag turistima skupa destinacija.

- Skupo je relativan pojam, ako gledamo pojednostavljeno - Albanija je jeftinija od Hrvatske, ali je pitanje što vi dobijete u ponudi za plaćenu vrijednost. Naše informacije koje dolaze s raznih međunarodnih turističkih sajmova govore da mi nismo skupa destinacija, naravno cijene su rasle, ali rasle su u cijelome svijetu.

Možda je ovom bližem tržištu, recimo sjeveroistoku Italije koji pamti ona vremena iz bivše države kad su tu dolazili za bagatelu, sada sve to skupo, ali generalno gledano cjenovno ne odskačemo od sličnih turističkih središta.

Tržište je uvijek najbolji pokazatelj omjera cijene i kvalitete, ako iz godine u godinu raste broj dolazaka i broj noćenja uz te cijene koje imamo, znači da nismo skupa destinacija, već da su ljudi spremni platiti za ono što ovdje dobiju, rekao nam je direktor Popović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter