U trenutku kada su pojedine stare mjesne lučice ucrtane kao sportska luka, u prostorne planove nije bilo strogo propisano tko tu smije biti vezan. Nedugo zatim, 2004. godine, Ministarstvo mora je, bez da uzme u obzir stanje na terenu i potrebe mjesnog stanovništva, donijelo uredbu kojom je propisalo da u sportskim lukama mogu biti vezana samo plovila za sport i razonodu. Dakle, problem nije od jučer, ističe Zović
Ilustracija (Arhiva)
Na temu prijedloga novog Zakona o pomorskom dobru ovih se dana mnogo raspravlja, a budući da je zakonodavna procedura još u tijeku i da do njegovog izglasavanja još uvijek ima prostora za razne izmjene i amandmane, istarski ribari žele da ih se čuje i da se njihovo mišljenje uvaži. Državi tako šalju jasnu poruku i apel za razumijevanje.
Oni se, naime, pribojavaju da će im nadležno ministarstvo u sportskim lukama oduzeti stoljetne vezove koji bi kasnije mogli ići na korištenje drugima, recimo stranim državljanima. O toj smo temi razgovarali s Kristijanom Zovićem iz Ceha ribara Udruženja obrtnika Pula.
"Ceh ribara je već dugi niz godina putem Hrvatske obrtničke komore u pregovorima s Ministarstvom mora i pokušava naći rješenje za ribare čija su se plovila igrom slučaja zatekla vezana u sportskim lukama. I taman kada postignemo dogovor i dobijemo obećanje da će se problem riješiti kroz novi Zakon o pomorskom dobru, te da do tada možemo nastaviti koristiti vezove, dolazi do smjene ljudi u Ministarstvu mora i mi smo opet na početku", kaže Zović.