ZAGREB

Portal "Medijska pismenost" s rekordnih 310.000 posjeta

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Portal medijskapismenost.hr, projekt Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a, u prvih šest mjeseci 2020. zabilježio je više od milijun pregleda stranica, odnosno 310.000 posjeta, što predstavlja rast od rekordnih 138 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Portal namijenjen informiranju i edukaciji roditelja, nastavnika i skrbnika, školske djece, ali i najšire javnosti bavi se temama poput sigurnosti na internetu, nasilja u medijima i na društvenim mrežama, utjecaju medija na dječji razvoj te prepoznavanju lažnih informacija – fake newsa, a naročito u doba koronakrize.

''Medijska pismenost i naša sposobnost  kritičkog razumijevanja medija i odgovorna interakcija s njima, nikada nisu bili važniji nego u današnjem  svijetu zahvaćenome pandemijom COVID-19. Stoga je i ta velika globalna kriza ukazala na važnost sustavnog pristupa razvoju medijske pismenosti, pa je iznimno značajna nedavna izjava ministrice Obuljen Koržinek o važnosti kontinuiranog ulaganja u medijsku pismenost'', kazao je za Hinu zamjenik Vijeća za elektroničke medije i voditelj projekta medijske pismenosti Robert Tomljenović.

Dodaje i kako se rezultati na unapređenju medijske pismenosti ne mogu vidjeti odmah te da su nužna višegodišnja sustavna ulaganja i razvoj.

Posebno ističe i da je, za vrijeme hrvatskog predsjedanja, Vijeće Europske unije na hrvatsku inicijativu donijelo ''Zaključke o medijskoj pismenosti u svijetu koji se stalno mijenja'', kojima se države članice poziva da sustavno rade na podizanju svijesti o važnosti  razvoja politika medijske pismenosti, uz preporuku da razvijaju pristup cjeloživotnog učenja u području medijske pismenosti za sve dobne skupine.

U radu na medijskoj pismenosti ciljevi AEM-a ostaju isti, naglašava Tomljenović: osvještavanje javnosti i razvijanje kritičkog razmišljanja građana, jasnije i kvalitetnije pozicioniranje medijske pismenosti u kurikulumima i nastavnim planovima, stvaranje širokog kruga dionika na razvoj održivih projekata medijske pismenosti, te podrška odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala.

Svi ti ciljevi ostvaruju se ponajviše preko glavnih platformi – projekta Dani medijske pismenosti i portala medijskapismenost.hr, ostvarenih u suradnji s UNICEF-om.

Zaštita od dezinformacija

Tomljenović posebno naglašava kako razvijanjem i jačanjem vještina medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja građana dolazi i do zaštite od dezinformacija i lakšeg pronalaženja relevantnih izvora informacija,  slabljenja govora mržnje, ali i zaštite osobnih podataka i privatnosti građana.

"Jedan od glavnih podciljeva je borba protiv dezinformacija, u koju je AEM aktivno uključen i na međunarodnom planu sudjelujući u radu europske skupine regulatora – ERGA-e. Pri tome  je važno i povećati društvenu svijest o opasnosti od dezinformacija, koje se i dalje nedovoljno ozbiljno shvaćaju'', kazao je Tomljenović ističući da se u slučaju pandemije koronavirusa informacije koje se šire uključuju i obmanjujuće zdravstvene podatke i lažne tvrdnje.

''Takav sadržaj nije nužno ilegalan, ali može izravno ugroziti živote i ozbiljno narušiti napore za suzbijanje pandemije. U odgovoru na to, ključni akteri, kao što su javna tijela, mediji, novinari, internetske platforme, provjeravatelji činjenica i civilno društvo, trebaju vjerodostojne zdravstvene sadržaje učiniti dostupnima i lako vidljivima'', kazao je Tomljenović .

Portal medijskapismenost.hr nastao je zajedničkom inicijativom AEM-a i UNICEF-a, ali i u suradnji s još jedanaest visokobrazovnih institucija, uključivši Hrvatski filmski savez i HAVC, ali i više visokih učilišta i sveučilišta diljem Hrvatske.  Portal je pokrenut krajem travnja 2016.,a s projektom Dani medijske pismenosti prepoznat je kao primjeri dobre prakse u Europi i inspiracija za slične projekte u zemljama u okruženju.

''Rad Agencije za elektroničke medije na medijskoj pismenosti prepoznat je i u Europskoj uniji i u našem okruženju, gdje nas se doživljava kao lidera. Tako su naše projekte i edukacijske materijale preuzele kolege iz Crne Gore i Srbije, a inspirirali smo i kolege iz Slovenije, Bosne i Hercegovine i Makedonije na pokretanje sličnih projekata'', rekao je Tomljenović. 

Naglasio je i kako je vjerojatno najveće priznanje radu AEM dala Europska komisija kada je odlučila da se glavna europska konferencije za medijsku pismenost u 2020. održi u Zagrebu u suradnji i organizaciji Europske komisije, AEM i Ministarstva kulture. Nažalost, ta je konferencija zbog širenja koronavirusa bila otkazana.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter