Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain izjavio je u srijedu kako će u idućim turističkim godinama putničke agencije koje ne budu pratile nove trendove raditi lošije ili uopće neće raditi, jer je konkurencija na Mediteranu sve jača i preživjet će samo najbolji i najuporniji, a ministar turizma i sporta Tonči Glavina kazao je da će jedan od trendova za iduće turističke godine biti potraga za doživljajem.
Fain je u Dubrovniku na 10. Nacionalnom DMK Forumu istaknuo kako je pred destinacijskim menadžment kompanijama i putničkim agencijama vrijeme modernizacije.
"Putničke agencije uvijek su u tom smislu bile avangarda i ispred svog vremena. Tako trebamo i nastaviti jer se turizam iz godine u godinu sve brže mijenja. Oni koji ne budu pratili nove trendove radit će lošije ili uopće neće raditi. Konkurencija na Mediteranu je sve jača i uspješni će biti samo oni najbolji i najuporniji, koji će davati vrijednost za novac", rekao je Fain.
Dodao je kako rezultati u ovoj godini potvrđuju da je ostvaren uspjeh u jačanju predsezone i posezone s ciljem cjelogodišnjeg turizma. "Naša prednost su prirodne ljepote i bogata baština, ali i blizina nekih emitivnih tržišta. U posljednjim se godinama približavamo i nekim drugim tržištima jer bilježimo sve veći broj zrakoplovnih linija. Pred nama je svjetla budućnost, ali trebamo biti pažljivi u usluzi koju nudimo te pogoditi da cijena prati uslugu", istaknuo je Fain i podsjetio da UHPA broji preko 230 članica i pokriva sve vrste putovanja, od školskih putovanja i grupa mladih pa do premium i visokog luksuznog turizma.
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina istaknuo je kako je jedan od trendova za iduće turističke godine potraga za doživljajem pa turistička industrija traži način kako na to odgovoriti.
"To stvara razliku među destinacijama i zato su nam jako važne putničke agencije. Prve su na destinacijama i izravno se bave gostima. Imali smo rekordne rezultate, a po prvi put nemamo rekord u srpnju i kolovozu, već u predsezoni i posezoni. Tu su nam izrazito bitne putničke agencije jer zahvaljujući turistički proizvodima koji nisu samo sunce i more popunjavamo te kapacitete i razvijamo cjelogodišnji turizam", izjavio je Glavina.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić rekao je da Hrvatska prati svjetski trend putovanja s puno većim interesom za predsezonu i posezonu.
"Smanjuje se interes za srpanj i kolovoz i prema tome ćemo prilagoditi ponudu. Trebamo dati naglasak na motive dolaska koji nisu presudni za ljetne mjesece, već u predsezoni i posezoni. Hrvatska tada ima što ponuditi zbog raznolike cjelogodišnje turističke ponude. Zato su nam važne putničke agencije i destinacijske menadžment kompanije koje osmišljavaju tu ponudu", izjavio je Staničić.
Deseto izdanje Nacionalnog DMK Foruma održano je u Dubrovniku u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) u sklopu Dana hrvatskog turizma.