KATAMARANSKA LINIJA PLOVI I DALJE, ALI POD DRUGIM KONCESIONAROM

Bišovo cijele godine spaja Pulu i Zadar


Uz kratke prekide, Pula je već dugi niz godina povezana s Dalmacijom brodskom linijom na kojoj je do sada najčešće prometovao katamaran Bišovo. Liniju Pula - Zadar lani je održavao brodar Jadrolinija s brodom Novalja, i to ljeti svakodnevno, a tijekom jeseni i zime samo petkom.

Catamaran line iz Splita

Potom je u listopadu 2017. državna Agencija za obalni linijski pomorski promet raspisala novi natječaj za održavanje 12 brzobrodskih linija, na kojem je kao najpovoljnija ponuda koja ispunjava sve uvjete natječaja za ovu državnu brodsku liniju odabrana ponuda brodara Catamaran line iz Splita.

Ova je tvrtka od prvog siječnja ove godine u Pulu tako ponovo vratila katamaran Bišovo koji i dalje nastavlja ploviti iz Pule za Zadar i obrnuto svakog petka, sve do 31. svibnja, nakon čega će red plovidbe kao i obično biti nešto češći. Prema cjeniku na Internet stranicama tvrtke Catamaran line, cijene prijevoza iz Pule do Zadra ostaju iste kao i do sada, dakle 160 kuna po osobi izvan sezone i 200 kuna tijekom sezone. Inače, kako doznajemo, prošle je godine na ovoj liniji katamaranom Novalja Jadrolinija prevezla 27.000 putnika.

Državna naknada

Budući da je linija Pula - Zadar jedna od, kako ih nazivaju, neprofitabilnih brodskih linija, za nju će se i dalje isplaćivati državna naknada za obavljanje javne usluge, te će se ona održavati tijekom cijele godine po plovidbenom redu koji je objavljen na stranicama Agencije za obalni linijski pomorski promet. Agenciju smo upitali koliko bi točno mjesečno ili godišnje trebali zaraditi brodovi na našim obalnim linijama da bi mogli reći da su profitabilni, u odnosu na ono koliko sada zarade. Kako kažu, "Agencija za obalni linijski pomorski promet raspolaže s podacima na razini godine, s obzirom da se ponuda podnosi na godišnjoj razini, a da bi linija bila profitabilna brodar bi, uz prihod koji sad ostvaruje, trebao ostvariti barem još onoliki prihod koliko se iz Državnog proračuna godišnje isplati sredstava za održavanje te linije, odnosno nešto više od 7,7 milijuna kuna", stoji u njihovom dopisu.

Stoga ovu brodsku liniju i dalje nastavljaju zajednički financirati Agencija za obalni linijski promet s gotovo 45 posto iznosa i Hrvatska turistička zajednica s 33 posto, dok će ostatak platiti tri županije (Istarska, Primorsko-goranska i Zadarska) te gradovi Pula, Zadar i Mali Lošinj. (P. SOFTIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater