NAKON SASTANKA UPRAVITELJA ZGRADA I KONCESIONARA ZA OBAVLJANJE DIMNJAČARSKIH USLUGA

Morat će se plaćati kontrola dimnjaka koji se ne koriste


Na inicijativu Grada Pule nedavno je održan sastanak predstavnika tvrtke Dimnjak d.o.o. iz Osijeka, koncesionara na području Pule za obavljanje dimnjačarskih usluga, te Herculanee s upraviteljima pulskih zgrada, na kojem su prisustvovali zamjenik gradonačelnika Robert Cvek i pročelnik Ureda Grada Aleksandar Matić. Na sastanku je posebno naglašena važnost evidencije svih dimnjaka na području Pule, što do sada nije bila obaveza, a u sklopu koje će se dodatno povećati sigurnost svih građana. Cilj sastanka bio je pojašnjenje usluga i cjenika novog koncesionara dimnjačarskih usluga, iza čega vrlo vjerojatno stoji veliki broj primjedbi i prigovora koje su na račun novog koncesionara uputili brojni suvlasnici pulskih zgrada.

Iste cijene usluga, više posla

Direktor tvrtke Dimnjak d.o.o. Dejan Lončarić pritom je i predstavio novi zakon o održavanju dimovoda i dimovodnih kanala.

- Ovaj korisni sastanak bio je prigoda da upraviteljima zgrada pojasnimo odluku i razriješimo moguće nedoumice koje su nastale u prethodnom razdoblju. Prije svega želim istaknuti da su cijene usluge ostale identične prijašnjima, no ono što se promijenilo je obujam posla za koji smo mi kao tvrtka u potpunosti odgovorni, kazao je tada direktor Lončarić.

U skladu sa željom dimnjačara da se upraviteljima zgrada izađe ususret predložen je i novi cjenik, koji bi se obračunavao po broju radnih sati, pa bi u konačnici sama cijena po suvlasnike mogla biti smanjena.

Upravitelji zgrada iznijeli su svoje nedoumice kroz konkretna pitanja koja muče predstavnike stanara i suvlasnike te su predložili da se ovakvi sastanci i edukacije češće organiziraju kako bi svi stigli do potrebnih informacija i imali priliku predložiti moguće izmjene.

O čemu se konkretno razgovaralo i kakve su izmjene predložene upitali smo nadležne u tvrtki Dimnjak d.o.o. no oni su nas uputili na Grad Pulu. Iz Grada smo potom dobili obrazloženje stare i nove odluke o obavljanju dimnjačarskih poslova i to što se tiče najspornijih stvari kontrole dimnjaka van uporabe, katastar dimovoda tzv. nultog stanja, reklamacije na rad koncesionara.

- Starom odlukom Grada Pule od 1999. godine po kojoj je dimnjačarske poslove sve do 1. kolovoza 2017. godine obavljala Herculanea, dimnjačarski poslovi obavljali su se isključivo po pozivu korisnika usluga (kućnih upravitelja, gospodarskih subjekata, privatnih lica, odnosno građana). Domenu dimnjačarskih poslova sačinjavali su: čišćenje dimovoda s vađenjem čađi, kontrola dimovoda video kamerom ili vizualna kontrola, čišćenje i ispiranje kotlova, paljenje ili frezanje smole u dimovodu, kontrola nepropusnosti dimovoda dimnim patronama", ističu iz Grada.

Čišćenje dimovoda, navode nadalje, obavljalo se ovisno od godine do godine na oko četiri tisuće aktivnih dimovoda, dok se redovna kontrola dimovoda obavljala na oko dvije tisuće dimovoda godišnje.

Podizanje razine sigurnosti i zaštite

- Prosječna cijena usluge za čišćenje i kontrolu dimovoda iznosila je 500-tinjak kuna po komadu dimovoda, uvećana za PDV sukladno važećem cjeniku usluga. Na temelju novo donesene zakonske regulative u dimnjačarstvu, kojoj je cilj podizanje razine sigurnosti i zaštite zdravlja ljudi i imovine, a riječ je o Tehničkom propisu za dimnjake u građevinama od 2007., Zakonu o zapaljivim tekućinama i plinovima od 2010., Pravilniku Plinare d.o.o. Pula o uvjetima i postupku provjere ispravnosti i nepropusnosti plinskih instalacija gradskog, isparenog i prirodnog plina od 2011. i Zakonu o zaštiti od požara od 2010. - 2016. godine, usvojena je i nova odluka Grada Pule o načinu obavljanja dimnjačarskih poslova bazirana na odlukama ostalih većih gradova u RH poput grada Rijeke, Zagreba, Osijeka i ostalih. Pritom se vodilo računa i o minimalnom potrebnom broju čišćenja i kontrole dimovoda s obzirom na vremensko trajanje ložne sezone u primorju u odnosu na kontinentalni dio Hrvatske, ističu nadalje iz Grada i pojašnjavaju da je primorju čišćenje i kontrola dimovoda minimalno jedan puta godišnje, dok je u kontinentalnom dijelu veći broj kontrola i čišćenja godišnje ovisno o vrsti energenta i intenzitetu loženja.

Novom zakonskom regulativom, kažu nadalje, potrebno je, uz dosadašnje, obavljati i dodatne aktivnosti na pružanju dimnjačarskih usluga poput ispitivanja nepropusnosti dimovoda mjernim instrumentom, pregleda ložišta s mjerenjem emisije dimnih plinova, pregleda plinskih ložišta vrste "C" sukladno tehničkom propisu za plinske instalacije (HUSUP P 600) i mjerenja koncentracije ugljičnog monoksida u prostoru. Drugim riječima, dodaju, cijene pojedinačnih usluga novog koncesionara ostale su uglavnom na razini cijena usluga koje je obavljala i Herculanea, međutim, obim se usluga povećao a sve s ciljem podizanja razine sigurnosti i zaštite ljudi i imovine.

- Razlika između stare i nove odluke je da je novi koncesionar po novoj odluci dužan izraditi i voditi registar – katastar dimovoda i uređaja za loženje što podrazumijeva izradu tzv. "nultog" stanja, odnosno kontrolu svih dimovoda na dimnjačarskom rajonu Grada Pule, a koja će trajati jednu do dvije godine, odnosno ložišne sezone. Za neaktivne dimovode, odnosno za dimovode koji se ne koriste, dat je prijedlog da se za kontrolu takvih dimovoda ne primjenjuje cjenik po komadu dimovoda (prosječna cijena vizualne kontrole dimovoda po komadu iznosi 360 kuna), već prema utrošenom vremenu po radnim satima, navodi gradska uprava.

Izrada registra dimnjaka će se naplaćivati po stvarno utrošenom vremenu evidentiranom u radnom nalogu uvećan za dolazak (jedan sat) , a sve u skladu sa stavkom cjenika.

Legalizirana kontrola neaktivnih dimnjaka

- Uz evidenciju, registar, predstavnici stanara će biti u obvezi dostaviti izjave kojima će se potvrđivati da se dimnjaci ne koriste. Ažuriranje registra obavljat će se svake dvije godine, odnosno sukladno dostavi izjave predstavnika stanara o nekorištenju dimnjaka. Ovim načinom izvršenja obveze koncesionara će se dosadašnji trošak umanjiti za oko 40 posto (ovisno o broju dimnjaka van upotrebe, etažnosti objekta, prisutnosti stanara i slično). Ostali poslovi poput redovnih čišćenja dimnjaka i vizualne kontrole izvršavat će se na svim dimnjacima koji su u upotrebi i prema važećem cjeniku uz prethodne najave izvršenja usluge, odnosno direktnim dogovorima koncesionar - upravitelj - predstavnik stanara", pojašnjavaju nadalje iz Grada.

Kao bitno iz Grada ističu to što je Herculanea novom koncesionaru dostavila bazu podataka s kojom je raspolagala, a novi je koncesionar od upravitelja zatražio nadopunu podataka, odnosno da upravitelji, koji to još nisu učinili, dostave popise zgrada s podacima o predstavniku zgrade za svaku zgradu kako bi koncesionar što kvalitetnije izradio potreban katastar te da obavijeste svoje predstavnike o primjeni odluke o obavljanju dimnjačarskih poslova te, prema potrebi, organiziraju radionice na kojima će predstavnici stanara moći postavljati pitanja u svezi navedene materije. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter









Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Amphitheater
Pula: Amphitheater