Rast je posebno vidljiv u svibnju kada je Pulu posjetilo 35.486 gostiju, odnosno 47 posto više nego u svibnju 2017. godine, a koji su ostvarili 145.319 noćenja, ili u postotku čak nevjerojatnih 69 posto više.
Pula je ove godine fantastično otvorila turističku predsezonu. U prvih pet mjeseci ove godine najveći je istarski grad posjetilo 68.471 gostiju, što ukazuje na rast od 25 posto, a pritom je ostvareno 245.979 noćenja, ili čak nevjerojatnih 39 posto više nego u istom razdoblju prošle, rekordne, godine.
Ulaganja i vrijedan rad
Gradonačelnik Boris Miletić je, u povodu i više nego sjajnog otvaranja turističke predsezone, pohvalio sve turističke djelatnike na iznimnom trudu i uloženom radu koji sada poprima ozbiljne rezultate i izvanredni uspjeh.
- Turizam nam se nije dogodio sam od sebe, već je rezultat mnogih ulaganja i vrijednog rada svih naših sugrađana i djelatnika u turističkom sektoru. Vjerujem da su to prepoznali posjetitelji mnogih zemalja i da je i to, uz sve prirodne ljepote koje imamo, jedan od glavnih razloga zašto se mnogi i vraćaju ovdje svake godine. Vjerujem da će i ova ljetna sezona završiti s rekordnim rezultatima, istaknuo je gradonačelnik.
S obzirom da se rast u turizmu broji iz mjeseca u mjesec, on je posebno vidljiv u svibnju kada je Pulu posjetilo 35.486 gostiju, odnosno 47 posto više nego u svibnju 2017. godine, a koji su ostvarili 145.319 noćenja ili u postotku čak 69 posto više. Iz Grada navode da je to rezultat sve kvalitetnije turističke ponude s više od tisuću kulturnih manifestacija koje se godišnje održe gradu.
- Pula već niz godina konstantno obara turističke rekorde. Svake godine mislimo da će nakon toliko godina stati brojke, ali iznova svake godine bilježimo sve bolje rezultate. Treba priznati da je sve idealno poklopilo u svibnju, blagdani i lijepo vrijeme, ali i dobro odrađena promocija, kako na lokalnoj tako i na državnoj razini, koja daje sve bolje rezultate, komentira najnovije rekordne brojke direktorica Turističke zajednice Pula Sanja Cinkopan Korotaj.
Rast broja dolazaka gostiju u Pulu se posebno odnosi na goste iz Njemačke koji su ostvarili ukupno 130 posto više noćenja. A povećani dolazak Nijemaca, najvjernijih i najbrojnijih gostiju Jadrana, uvijek je najbolji pokazatelj rasta.
- Po brojkama najveći je priliv gostiju iz Njemačke i to je sjajno jer su nam oni oduvijek naj-gosti. To je velika stvar i za cijelu Pulu, vidi se taj trend rasta i ako se analizira prema svim tim pokazateljima opet nas čeka nova rekordna turistička sezona. Doduše, treba biti realan i priznati da u špici sezone nema pretjerano velikih mogućnosti za pomak jer su svi kapaciteti ionako rasprodani, ali zato u predsezoni ima puno više prostora za povećanje što dokazuju i ova brojke. Vidjet ćemo kakav će biti lipanj, kada se obično bilježe "rupe", oprezna je direktorica pulskog TZ-a, ne želeći se zaletavati s prognozama.
No, definitivno je jasno da je promocija Pule kao turističke destinacije sjajno odrađena, ali i da brojne veliki događaji u Puli, koji su obišli svijet i tako promovirali Pulu, rezultirali velikim priljevom gostiju. Naravno, i to da je sve više Puljani koji su se iznajmljivanjem odlučili olakšati si život.
Spoj baštine i manifestacija
Pritom ne treba smetnuti s uma, iako često pored njih prolazimo ne obraćajući pažnju, da Pula ima najveći broj spomenika kulturne baštine na Jadranu. Uostalom, i brojne su analize, primjerice za razvoj kruzer turizma, pokazale da su Pula i Split neprikosnoveni ja Jadranu po količini kulturne baštine, daleko ispred svih ostalih gradova. Dakle, spoj kulturne baštine, svjetske promocije i povećanja smještajnih kapaciteta, dao je fantastične turističke rezultate. Hipotetski, s dva nova velika luksuzna hotela Pula bi zasigurno "napala" sam vrh turističke ljestvice.
- Ovo su uistinu odlični rezultati, a za to je zaslužan rad dugi niz godina, kao i manifestacije u našem gradu koje su promovirane po cijelom svijetu. Sva ta silna promocija po svijetu, od hokeja u Areni, Svjetlećih dizalica, Ironman-a, štinjanskih festivala i brojnih drugih prestižnih manifestacija koje su promovirane po cijelom svijetu, daju rezultate. Usto se promoviramo s cijelom Istrom, čiji je promotor sada postao veliki minhenski Bayern. Sve su to koraci koji daju sjajne rezultate. Usto, sve je više smještajnog kapaciteta koji se oglašava i dostupniji je gostima, a Pula ima najbogatiju kulturnu baštinu koja je gostima primamljiva. Od ulaska Hrvatske u Europsku uniju puno je stvari olakšano, stigle su brojne agencije i Pula je preko njih gostima postala dostupnija. I to ne samo zbog sunca i mora već kao grad kulture, a pritom mislim na spoj kulturne baštine i brojnih manifestacija, zaključila je Cinkopan Korotaj. (Goran ROJNIĆ)