(Foto Piqsels)
Izvršni direktori avioprijevoznika spremaju se prizemljiti dio zrakoplova i smanjiti transportne kapacitete u jeku ljetne turističke sezone nakon upozorenja o problemima s nekim motorima tvrtke Pratt & Whitney.
Američki proizvođač motora trebat će do 60 dana za inspekciju i eventualne popravke minimalno 1.200 motora Geared Turbofan (GTF), ugrađenih u Airbusove zrakoplove A320neo budući da su u metalu u jezgri motora pronađeni mikroskopski sitni kontaminanti.
Pratt & Whitney član je američkog multinacionalnog konglomerata RTX koji proizvodi zrakoplovnu i vojnu opremu.
Vlasnik proizvođača motora RTX priopćio je da pokušava pronaći rješenje koje će svesti negativne posljedice na minimum, ali prijevoznici na sjevernoj polutci već pokušavaju optimizirati resurse u ljetnoj turističkoj sezoni, najprofitabilnijem razdobljem za sektor.
Glavni su kupci Airbusovih zrakoplova tipa A320neo Spirit Airlines, JetBlue Airways, Hawaiian Airlines i Wizz Air, prema kompaniji za podatke u zrakoplovstvu Cirium.
Upravo ti prijevoznici nemaju interne odjele za popravke i održavanje zrakoplova koje za njih obavljaju specijalizirane tvrtke. No, potražnja je za tim uslugama trenutno velikka, pa su u daleko većim problemima, objašnjava Addison Schonland iz konzultantske tvrtke AirInsight .
Mađarski Wizz Air priopćio je u srijedu da će problemi utjecati na 12 motora u njegovoj floti i smanjiti njegov kapacitet za "srednji jednoznamenkasti" postotak. No, snažna potražnja mogla bi rezultirati višim cijenama karata, pa će profitabilnost ostati netaknuta, dodali su.