Sve se svodi na to voliš li svoj posao ili ne. Ako ga voliš, nije ti težak, nego ga radiš sa zadovoljstvom, nastojeći unaprijediti poslovanje i uslugu prema klijentima
ALAN ŠEPUKA, direktor ACI marine Cres i regionalni direktor Kvarnerske regije
Direktor ACI marine Cres Alan Šepuka, ujedno i direktor ACi-jeve regije Kvarner, kaže da je u marinama od Ičića do Šimuna na otoku Pagu sve spremno za novu sezonu, od koje se očekuju veliki rezultati, a u kojoj ACI slavi četrdeset godina uspješnog poslovanja. I sam Šepuka ove godine obilježava desetljeće rada u ACI-ju, u kojemu je od 2013. godine.
– Slavimo zaista veliku obljetnicu. U ACI sam došao prije deset godina, od čega sam četiri godine bio koordinator marina sjevernog Jadrana, u tadašnjem ustrojstvu ACI-ja, a od 2020. godine sam regionalni direktor. U nautici sam ukupno 23 godine, kaže Šepuka.
Ističe da je biti direktor regije Kvarner, gdje su sami počeci ACI-ja, kao i sjedište tvrtke, posebna odgovornost, ali i čast.
– Sve se svodi na to voliš li svoj posao ili ne. Ako ga voliš, nije ti težak, nego ga radiš sa zadovoljstvom, nastojeći unaprijediti poslovanje i uslugu prema klijentima. Naša je regija vrlo zahtjevna jer seže od Ičića, koji su vrlo specifična marina, preko Cresa, zatim Raba, gdje su marine Rab i Supetarska Draga, sve do Šimuna na otoku Pagu. Regija je zahtjevna prvenstveno u geografskom smislu jer je potrebno dosta vremena samo za fizički obići sve navedene marine, od kojih je jedna na kopnu, a ostale četiri na trima različitim i međusobno ne baš najbolje prometno povezanim otocima. Osim toga, riječ je i o marinama koje su vrlo različite prema profilu gostiju i načinu rada, ali čine cjelinu koja vrlo dobro funkcionira i pruža ono što je gostima potrebno, kaže Šepuka.
Dan ACI-ja, dodaje, svake se godine slavi 1. srpnja, a ove godine će se također pripremiti različiti programi, u povodu velike, četrdesete obljetnice. Ovogodišnja se sezona, kaže Šepuka, već dobrano zahuktala, a sve pripreme završene su već uoči početka.
Riječ je, objašnjava, o prvoj sezoni u kojoj je Hrvatska ušla u eurozonu, kao i u šengensku zonu slobodnog prometa ljudi i roba, što značajno olakšava dolazak gostiju iz zemalja koje čine glavninu ACI-jevog tržišta – Austrije, Italije, Njemačke, Slovenije i drugih koji sada mogu dolaziti češće, bez čekanja u kolonama na graničnim prijelazima.
– To se već itekako osjeti. Sezona je već ozbiljno krenula, vidimo to u marinama, a vidim to i na cesti. Stalno sam na putu i po ovome što se može vidjeti, pred nama je jako dobra sezona. Gosti iz zapadnih zemalja dolaze kad god mogu jer sada više nema graničnih prijelaza i jedini faktor koji utječe na dolaske je vrijeme. Ako su vremenske prilike dobre, koriste svaki slobodan trenutak da dođu i provedu ga na svojim plovilima. Meteorolozi najavljuju dobro vrijeme, tako da očekujemo sve veći broj dolazaka, kaže Šepuka.
Na Kvarneru je u tijeku proces izgradnje nove marine, ACI marine Rijeka, zajedničkog ulaganja ACI-ja i GITONE Kvarnera, koji posluje unutar Lürssen grupe, za koju Šepuka kaže da će postaviti nove standarde u nautičkom turizmu.
– Marina će donijeti mnogo toga novog u poslovanju, u partnerstvu s Lürssenom. Mislim da je ta marina pun pogodak u poslovnom smislu, a spojit će i lokalno stanovništvo, građane Rijeke, s marinom, što je prema mom mišljenju jako bitno, da marina bude integralni dio grada i zajednice, kaže Šepuka.
I sadašnje vrijednosti i standardi u ACI-jevim su marinama na vrlo visokoj razini, ističe, zbog čega su i pripreme za svaku novu sezonu zahtjevne jer je za zadržavanje najviših standarda usluge presudno održavanje kontinuiteta kvalitete, uz stalna unapređenja u svim segmentima. ACI marina Cres, sa svojih pet sidara (što je najviša kategorija marina u Hrvatskoj i posjeduje je samo nekoliko hrvatskih marina) tako, primjerice, ističe, mora svake godine zadovoljiti čitav niz kriterija koje uvijek iznova provjeravaju neovisne inspekcije i nadzor.
– Nastojimo našu ponudu svake godine nadopuniti novim sadržajima, novom ponudom, uz zadržavanje standarda u postojećim uslugama. Naša marina, primjerice, gostima nudi smještaj u apartmanima, a ti su apartmani prošle godine dobili maksimalan broj bodova u neovisnom ispitivanju tržišta, što nas obavezuje da takav rejting, zajedno sa svim ostalim aspektima naše ponude, ne samo zadržimo i ove godine nego i da ga i dodatno unaprijedimo, kaže Šepuka.