(Snimio Andi Bančić)
Iako su vremenske prilike bile prilično neizvjesne, Festival plesa i neverbalnog kazališta koji svake godine u drugoj polovini srpnja pretvara Svetvinčenat u pravu plesnu meku, uspješno je održan i priveden kraju. Raznovrsnost koreografija, plesnih rukopisa obilježili su i ovogodišnje izdanje, a predstave su bile i poput pravih plesnih priča, s prilično jakom narativnom strukturom, što nije uvijek slučaj, i snažno su se referirale na današnjicu.
"Igralište 22" nastalo je prema konceptu i koreografiji Jovane Zelenović u suradnji s Margaretom Firinger, a izvođači su Margareta Firinger i Jerko Jurin. Projekt je realiziran uz potporu Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zagreba i Zaklade Kultura nova. Potaknuti melankolijom i radošću koje u nama bude sjećanja na neka davna, zaboravljena igrališta iz naših djetinjstva, akteri su stvorili novo igralište, "Igralište 22", koje dvama medijima – plesom i zvukom – želi zabilježiti i uhvatiti prolaznost vremena i odati počast susretu i igri. Igre, djetinjstvo, reminiscencije na igre, lijepe trenutke, odrastanje neminovni su dio svih naših života, a ispričani kroz plesnu formu, kroz koreografiju koja ide od lirske, intimne, osobne do nekih općih mjesta, makrokozmosa, poprimaju dublje značenje.
-Želja nam je vratiti se ovim projektom na tvorničke postavke, koristeći se samo dvama elementima – plesom i zvukom, kazali su u najavi akteri.
(Snimio Andi Bančić)
"Leather Better", solo u koreografiji i izvedbi Andree Givanovitcha, istražuje kako se društvena i politička opresija prenosi na tijelo.
- Ta opresija poprimila je oblik zapadnjačke kožne jakne kao odjevnog predmeta s izrazito muškom energijom zbog njegova oblika, materijala od kojeg je načinjen i uporabe u prošlosti. Grubost te kožne jakne poslužila je koreografu kao kontrapunkt za kreaciju, ističe se uz ovaj solo koji otvara brojne tematske i interesne sfere.
"U sjećanje na..." nastao je prema konceptu i koreografiji Milene Ugren Koulas.
Izvođači Elena Gavriel, Katerina Tylliridou, Magda Argyridou i Anna Nikolaou u ovome dijelu većeg istraživanja gledaju kako traumatska iskustva oblikuju naša razmišljanja, pokrete, komunikaciju i međusobne odnose. Upravo napetost pokreta u koreografiji to iskazuje na najbolji mogući način.
"Sympósion" nastao je prema konceptu, koreografiji i u izvedbi Giovannija Leonarduzzija i Lie Claudie Latini. To je svojevrsno putovanje kroz povijest, dolaze do izražaja odnosi između tijela, prikazana je želja za sjedinjenjem, stvaraju se i rastvaraju razne sličice.
Izgleda da je Bolero kao takav ove godine bio svojevrsni lajtmotiv ovoga izdanja. Jedan je održan na početku festivala, a drugime je festival zatvoren.
(Snimio Andi Bančić)
Za "House Bolero" koncept i koreografiju potpisuje Matej Kejžar, a izvođači su Drago Asić Lika, Andrija Laboš Jerry, Branko Banković, Ana Mrak, Ana Vnučec, Martina Tomić, Ida Jolić, Šimun Stankov i Ana Novković.
Ovog puta povod je bila šezdeseta obljetnica Studija za suvremeni ples. U ovom međugeneracijskom eksperimentu plesači su u dobi između 21 i 69 godina, a plesni rukopis tu postaje više od plesa, nije to klasičan Bolero, to je istraživanje raznih dimenzija postojanja.