Dio platforme posvećen je i gurmanskim iskustvima (Foto: To do in Istria)
U pulskoj Kući maslinovog ulja jučer je predstavljena destinacijska booking platforma "To do in Istria". Riječ je o web stranici koju je pokrenula Istarska razvojna turistička agencija, uz podršku Istarske županije i Turističke zajednice Istarske županije, a putem koje korisnici mogu rezervirati doživljaj, usluge, ture i atrakcije iz bogate turističke ponude cijele Istre.
Nada Prodan Mraković, pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije, kazala je da platforma umrežava sve ponuđače, turiste i lokalno stanovništvo i donosi pregled svega što se u Istri nudi. Navela je i da će se uz pomoć platforme povećati prepoznatljivost Istre kao destinacije za aktivan odmor.
- Istarska županija prepoznala je inicijativu Istarske razvojne agencije za potrebom postojanja platforme ili centraliziranog mjesta za rezervaciju i za kupnju svih sadržaja koje Istra ima u segmentu kulture, sporta, enogastronomije i manifestacija, rekla je Prodan Mraković dodajući kako je Istarska županija pružila inicijalna sredstva za pokretanje projekta, a njegova ukupna vrijednost iznosi 35 tisuća eura. Zadovoljstvo ovim projektom izrazio je i istarski župan Boris Miletić s obzirom na to da, kako je rekao, turizam doživljava kao odmor i doživljaj, a upravo se kroz platformu nude i promoviraju doživljaji.
Novu platformu predstavili su Nada Prodan Mraković, Boris Miletić i Slavica Tobok Kandić (Snimila Doria Mohorović)
Na platformi se trenutno mogu rezervirati 52 atrakcije, usluge i ture koje nudi desetak pružitelja usluga. Kako je otkrila direktorica Istarske razvojne turističke agencije Slavica Tobok Kandić, prednjače ponuđači iz južnog dijela Istre, a u širokoj lepezi ponude najveći je interes za vodenim aktivnostima.
- To je nova web stranica koja na jednom mjestu želi objediniti ture, atrakcije i doživljaje, ali ne na način da su one samo informativnog karaktera, već da korisnik u istom trenutku može rezervirati svoje mjesto, odnosno svoju ulaznicu. Trenutačni sadržaj na platformi podijeljen je u nekoliko glavnih kategorija. Mi smo ga segemntirali kao "history&culture", "gourmet experience" i "water activities". Trenutno imamo 52 dostupne ture, atrakcije, odnosno doživljaja koje su se smjestile unutar tih kategorija, uz deset različitih potkategorija. Naravno, ako budemo imali nove sadržaje, dalje ćemo razvijati platformu i stvarati nove kategorije te prilagođavati se maksimalno našim ponuđačima, kao i korisnicima, odnosno kupcima. "To Do in Istria" također nudi pregledan sustav kategorizacije prema mjestu i tipu usluge, dok je dizajn prilagođen i mobilnim preglednicima, što korisnicima omogućava jednostavan pristup i korištenje platforme putem mobilnih uređaja, rekla je Tobok Kandić, dodajući da je trenutno platforma dostupna na engleskom jeziku, no u planu je da se ona prevede i na hrvatski te talijanski jezik.
Navela je i da je prednost platforme digitalizacija turističke ponude Istre, kao i to što se goste može usmjeriti na jedno transparentno i provjereno, odnosno sigurno mjesto, da ne moraju "šetati" i tražiti usluge na puno različitih stranica. S druge strane, brojni ponuđači, osobito oni manji, nemaju svoje webshopove, stoga će platforma olakšati poslovanje i njima. Tobok Kandić napomenula je i da je jednostavnost procesa rezervacije i kupnje zajamčena.
A vrlo je jednostavna i brza prijava za ponuđače. Ona je, naime, besplatna, no pri prodaji usluge, platforma uzima ponuđaču 15 posto od cijene usluge. U sklopu plaftorme, korisnicima je na raspolaganju instat booking i booking on request (na upit), kao i mogućnost direktne komunikacije s pružateljem usluga. Korisnik također može saznati informacije o doživljaju, trajanju, potrebnoj opremi, cijeni i što je u nju uključeno.
Uz pomoć platforme želi se povećati prepoznatljivost Istre kao destinacije za aktivan odmor (Foto: To do in Istria)
Lorena Boljunčić, poduzetnica i vlasnica projekta Kuća maslinovog ulja, projektnog partnera, istaknula je da "gosti uživaju saznati lokalne stvari i osjetiti dašak Istre baš kroz takve različite kulturne i turističke proizvode". Naglasila je važnost ovakvih platformi koje umrežavaju dionike i pokazuju najbolje što Istra nudi od turističke ponude.
Izradu web stranice uz informatičku i tehničku podršku potpisuje Digitalna agencija Markething d.o.o., a za kreiranje i osmišljavanje vizualnog identiteta platforme zaslužna je tvrtka Alphera d.o.o.
Istarski župan Boris Miletić tijekom jučerašnje prezentacije projekta osvrnuo se i na problematiku ovosezonskih visokih cijena koje negativno utječu na cjelokupnu turističku sliku Istre.
- Ova godina je malo drukčija. Imali smo dvije godine pande,oke. Turistički postoci su bolji kada pričamo o noćenjima i dolascima, iako to ne želim mjeriti na taj način. Ali, mislim da smo u nekim stvarima malo pretjerali. Bit ću slobodan pred medijima reći da možda dobijemo jedan mali čveger ove godine, ako se ne promijenimo drugo lito ćemo dobiti jednu trisku. A ako se ne promijenimo ni treće lito, onda ćemo dobiti jednu punju. Jer, otvorile su se druge destinacije - Turska, Egipat, Grčka. Prema tome, ajmo malo stati na loptu. Ajmo nuditi doživljaj. Mislim da su ljudi spremni biti zadovoljni iako nešto plate više ako su zadovoljni, ali nemojmo špagete i tunu prodavati za 30 posto više nego u Italiji. Turizam nam je bitan, ali ne može biti prebitan. Vodimo računa i o našim ljudima koji ovdje žive. Jer to što turisti plaćaju, plaćaju i naši ljudi čija je prosječna mirovina 388 eura. Tu tunu i špagete naši umirovljenici plaćaju jednako kao i turisti, što nije dobro, konstatirao je Miletić.
Nova platforma omogućuje da gosti mogu sigurno pronaći ponude, bez da puno "šeću" i traže usluge na puno različitih stranica (Foto: To do in Istria)