NAJNOVIJE


TVRTKA CMG BAVI SE DIGITALNIM MARKETINGOM

Svjetska kompanija deset godina posluje u Puli, vlasnik, Amerikanac, ovdje je kupio i kuću

Vlasnik CMG-a Rob Anderson i Ana Tolić, direktorica u Puli (Milivoj MIJOŠEK)

U vremenima u kojima živimo sve se mijenja, i to se najčešće dešava brzinom koju je ponekad teško pratiti. Mijenjaju se ljudi, mijenja se sredina u kojoj živimo, ali najviše i najbrže od svega mijenjaju se uvjeti i načini poslovanja, mijenja se slika ekonomskog svijeta koji nas okružuje. Jedni nestaju, drugi se rađaju i možda i zbog sve te brzine događanja ponekad pomalo ispod radara ostanu neke ekonomske priče koje zaslužuju da budu ispričane i stavljene pod svjetlo javnosti. Jedna od tih priča svakako je i ona o Convergent Media Grupi (CMG), kompaniji koja ovog mjeseca slavi deset godina od dolaska u Pulu i koja zauzima sve značajnije mjesto na globalnom tržištu digitalnog marketinga. Osnivač kompanije Amerikanac Rob Anderson rođen je u okrugu Santa Maria u Kaliforniji, a poslom se počeo baviti na sasvim drugom kraju svijeta, u glavnom gradu Ruske federacije Moskvi.

- Oduvijek sam maštao o tome da živim i stječem iskustva širom svijeta. Stoga sam se na to fokusirao i u svom obrazovanju, naučio sam pet jezika, te se od vrlo mlade dobi počeo zanimati za biznis. Kao i mnogi klinci htio sam biti glazbenik, ali moj očuh zabranio mi je da kupim instrument. I tako, nisam ga kupio, ali sam ga zato napravio. Izradio sam svoju prvu bas gitaru, a onda su je ljudi vidjeli i počeo sam od njih dobivati narudžbe, i to je postalo posao, a prodaja mi je platila školovanje na koledžu. Nakon školovanja, dobio sam posao u tvrtki Warner music, te preselio u Poljsku početkom 90-ih godina, kaže Anderson.

U MTV timu

Nakon četiri godine rada u Warneru, dobio je ponudu za posao u jednoj drugoj glazbenoj kompaniji i selidbu u Rusiju. Počeo je raditi za medijsku kompaniju Viacom te bio u timu koji je gradio i lansirao muzički kanal MTV Russia.

- Kroz taj sam posao počeo surađivati s marketinškim agencijama i primjećivati neke prakse u oglašivačkoj industriji s kojima se nisam slagao. Surađivali smo s marketinškom agencijom iz New Yorka koja je imala urede u 140 zemalja svijeta i shvatio sam da nam ta agencija jedan te isti posao u svakoj zemlji ponovno naplaćuje kao novi. Dakle, marketinški posao koji je već odrađen i naplaćen MTV-ju u New Yorku moskovski ured agencije bi preveo na ruski jezik i naplatio nam 500 tisuća dolara, što mi se činilo vrlo nepoštenim. Kako nismo imali puno novca u Rusiji, morali smo štedjeti, a jedini način za to bio je da neke stvari obavljamo sami i tada se zapravo rodio zametak ideje o CMG-u.

Osnovna ideja, pojašnjava, bila je stvoriti sustav unutar tvrtke kojem će jedini zadatak biti uzeti jedan projekt klijenata i prilagoditi ga za sva tržišta na svijetu. Bilo da se radi o internetskoj stranici, mobilnim aplikacijama ili televizijskoj reklami, cilj je bio uzeti taj oglas, kojeg izradi kreativna agencija u New Yorku ili Londonu, i pripremiti ga za svako pojedino tržište u svijetu na kojem se proizvod pojavljuje i oglašava. Dakle, jedan tim na jednom mjestu odrađuje kompletan posao na 75 jezika i za 120 zemalja. Preostalo je samo realizirati ideju, i tako je 2001. u Moskvi rođen CMG.

- U Pulu sam prvi put došao nakon sedam godina CMG-a, na poziv nekoliko ljudi s ovog područja s kojima sam imao prilike raditi u Moskvi. Već u prvom kontaktu s gradom osjetio sam da se nalazim među ljudima s kojima se poznajem. Od šeste godine sve što sam želio bilo je pobjeći iz rodne Santa Marije, a Pula je bila prvo mjesto na svijetu u kojem sam osjetio poveznicu s domom i nostalgiju. A onda sam sreo i mnoštvo tih mladih ljudi koji su zainteresirani za tehnologiju i koje zanimaju brendovi i marketing. Mogao sam s njima razgovarati na jednak način na koji bih o tim temama moga razgovarati s nekim u Frankfurtu, Parizu ili New Yorku, govori Anderson. (Milan PAVLOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I ONLINE IZDANJU